סגן אלוף ישראל בשחמט יצא לאליפות אירופה. אור גלובוס, ייצא לאליפות אירופה בשחמט. צילום: תצלום ביתי

סגן אלוף ישראל בשחמט יצא לאליפות אירופה

סגן אלוף ישראל בשחמט, אור גלובוס יוכל לצאת לאליפות אירופה שתערך במונטנגרו בקיץ הקרוב, לאחר שבגרנד קניון החליטו לסייע לו במימון נסיעתו שאינה ממומנת בידי המדינה

פרסומת 

סגן אלוף ישראל בשחמט, אור גלובוס בן ה-10 נקלע בבעיה לאחר שהוריו גילו שנסיעתו לאליפות אירופה שתערך במונטנגרו באוגוסט 2013 לא תהיה מתוקצבת על ידי המדינה.

בנוסך להיותו סגן אלוף ישראל בשחמט, גלובוס הוא גם תלמיד מחונן מבית הספר דוד ילין בחיפה ושחקן במועדון השחמט של ה"מדעטק" בחיפה וכל זה עוד לפני שמלאו לו 10 שנים.

גלובוס הגיע למקום הראשון בתוצאת תיקו עם מתמודד נוסף בגמר אליפות ישראל בשחמט לגילאי 8-10. שני השחמטאים הצעירים סיימו בתוצאה זהה של 7.5 נקודות בגמר 9 משחקים ללא הפסד.

אולם, על פי שקלול נקודות הזוכים מול יריבים קודמים עפ"י מדד בוכהולץ הנהוג בשחמט, הוחלט להעניק לאור גלובוס את המקום השני בתחרות והזכות לייצג את ישראל באליפות אירופה, אך ללא קבלת מימון.

בעקבות כך, אימו של אור, פנתה לישראל סביון מנכ"ל הגרנד קניון בבקשה לסיוע. סיפורה של האם נגע לליבו של סביון שמיד הרים את הכפפה וגייס את רשתות וחנויות הגרנד קניון למשימה. בזכות סיוע הגרנד קניון יזכה אור גלובוס לייצג את ישראל ואת העיר חיפה באליפות אירופה בשחמט. 

לדברי ישראל סביון, מנכ"ל הגרנד קניון: "מיום היווסדו חרט הגרנד קניון על דגלו את נושא העזרה לזולת והוא תמיד ימשיך לפעול לטובת הקהילה". על המקרה המדובר אמר סביון: "נעניתי לאתגר בשמחה, בייחוד משום שנושא החינוך וספורט המוח נמצאים בראש סדר היום שלי. אני בטוח כי הצלחתו של אור תהווה דוגמא ומודל לחיקוי לתלמידי בתי ספר נוספים בעיר. הצלחתו של אור היא הצלחת כולנו".

אמו של אור, סנדרה גלובוס לא הצליחה להסתיר את התרגשותה: "כאם גרושה, המתפקדת בעצם בפועל כאם חד הורית, אני עובדת במשרה חלקית, כדי שאוכל להתמסר לגידולו ולהביא לידי ביטוי את כישרונו המיוחד של אור". גולובוס המשיכה ואמרה: "בזכות הגרנד קניון, אור יוכל לממש את חלומו לייצג את ישראל באליפות אירופה ולהביא לידי ביטוי את כישרונו המיוחד במשחק המלכים".

תגיות
תגובות