אישי: כך זכיתי בפרס פעיל מצטיין. כתב פרוגי מתנדב בקופת חולים. צילום: פרטי

אישי: כך זכיתי בפרס פעיל מצטיין

כתב פרוגי, להב מזור זכה בפרס פעיל חברתי מצטיין. בטור אישי מיוחד הוא מספר לכם מה זה בעצם תעדות בגרות חברתית, מהו פרס פעיל מצטיין ומה צריך לעשות כדי להבחר. וכיצד התרומה לקהילה סייעה לו

השבוע קיבלתי בשורה משמחת במיוחד: זכיתי בתואר הפעיל החברתי המצטיין של בית הספר. 

אז מה זה בכלל מחויבות אישית, בגרות חברתית ותעודת פעיל מצטיין?

אני תלמיד כיתה י"א, ובבית הספר שלי כמו בכל בתי הספר בארץ חובה על כל תלמיד בכיתה י' לתרום 60 שעות למען החברה - הן בעמותות והן בעזרה בבית הספר.

עם תחילת השנה שעברה, כשסיפרו לנו על המחויבות האישית, הגיעו המון נציגים להסביר על העמתה שלהם ולא ידעתי במה לבחור. הרגשתי שאני חייב להתנדב במשהו שאשיג בו מטרה מסוימת, כך שארגיש הצלחתי לעזור.

בסופו של דבר, החלטתי להתנדב במכבי שירותי בריאות. עם קבלתי לתכנית, עברתי קורס בן 13 מפגשים שאורכם כשעה וחצי. לאחר מכן שובצתי לסניף הקרוב לביתי והתחלתי לעזור בסניף בדברים שונים: בחדר האחיות, קבלת מטופלים, ביצוע בדיקות א.ק.ג., לחץ דם, גובה, משקל ועבודות משרדיות.

בסיום 60 השעות היה עליי להגיש לבית הספר דוח ועבודה מסכמת ובו לפרט את חוויותי והתנדבותי בקופת החולים, זאת על מנת להמשיך להתנדב שנתיים נוספות. לאחר ששלחתי מכתבי המלצה ותעודות הצטיינות ממקום ההשמה ומבית הספר, המשכתי השנה את התנדבותי. כעת, בנוסף לטיפול ישיר עם המטופלים אני אחראי גם על המתנדבים החדשים שהגיעו לסניף.

השנה החליטה רכזת המחויבות האישית בבית הספר שלי להגיש מועמדותי ל"פעיל המצטיין" בבית הספר, זאת למרות שאני בכיתה י"א והעדיפות היא לתלמידי כיתות י"ב. לאחר שהגשתי (שוב) סיכום ועבודה, נבחרתי על ידי העירייה כפעיל המצטיין של בית הספר.

זכייה בפרס פעיל מצטיין.
זכייה בפרס פעיל מצטיין.
צילום: פרטי.

אתמול (ד') קיבלתי תעודת הוקרה, בעודי מלא התרגשות. חשוב לי להגיד לכם - אל תנסו לחפש תמורה בעבור תרומתכם, עשו זאת באהבה. זכרו שכשנותנים מכל הלב- מקבלים כפליים. אל תתעצלו והתמידו ללכת גם מעבר לשעות המחויבות, ואם אין לכם מחויבות אישית במסגרת בית הספר, תוכלו להתנדב בהרבה מקומות באופן פרטי.

תגובות