המצעד השנתי לישראל התקיים בניו יורק. המצעד בניו יורק. צילום: פייסבוק

המצעד השנתי לישראל התקיים בניו יורק

המצעד השנתי ה- "Parade" התקיים השנה בהשתתפותו של ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג. אלפי בני נוער לצד מבוגרים צעדו בשדרה החמישית כשתזמורות ניגנו ברקע

בזמן שבאירופה מדברים במונחים של כיבוש, החרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, בניו יורק שבארה"ב התקיים השבוע ה"Parade" - המצעד השנתי המסורתי לציונה של הקמת מדינת ישראל.

אלפי בני נוער לצד מבוגרים צעדו בשדרה החמישית המפורסמת בעיר על מנת להביע הזדהות עם מדינת ישראל. במצעד השתתפו גם סלבריטאים ותזמורות מיוחדות המנגנות לאורך כל השדרה, כשדגלי ישראל מתנוססים בכל פינה.

השנה הוביל את המצעד ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג. בעת שקיעת השמש נצבע מגדל האמפייר סטייט בילדינג בצבעי כחול לבן. מצעד זה החל בשנת 1964 כשקבוצת אנשים צעדו בניו יורק על מנת לחגוג את הקמתה של מדינת ישראל, מאז הצטרפו אליו תנועות נוער כדוגמת תנועות "בני עקיבא" ו"הצופים" וכן מספר ארגונים פרו ישראלים,יהודים מבתי הספר ובתי כנסיות.

כמו כן אירועים אלו אינם עוברים בשקט, כשארגונים פרו פלסטינים מנסים לשבש את האירוע על ידי הבעת מחאה. המצעד מהווה הזדמנות ליהודי העיר ניו יורק להראות גאוותם ותמיכתם למדינת ישראל על ידי קירוב לבבות החוצה יבשות.

תגובות