יום העיוור הבין-לאומי יוצא לדרך. דורון ג'מצ'י בהשקת הבושם החדש. צילום: גיא טייב

יום העיוור הבין-לאומי יוצא לדרך

לכבוד יום העיוור הבין-לאומי שמצוין בעולם וגם בישראל, יזמו בקבוצת הכדורסל מכבי תל אביב ובמרכז לעיוור, הפקת מארזים מיוחדים של בושם הקבוצה

בכל העולם מציינים את הבליינד דיי, יום המודעות למען ציבור העיוורים ולקויי הראייה, היום (ה'). גם בישראל מצוין היום על ידי עמותות וארגונים אשר בראשם המרכז לעיוור בישראל, הפועל לשיפור חייה וקידום מעמדה של אוכלוסיה זו.

אמצעי התקשורת הכתוב של האוכלוסייה האמורה מתקיים באמצעות כתב ברייל. כתב זה הומצא בשנת 1821 על ידי לואי ברייל בצרפת והוא מבוסס על מטריצות של שש נקודות. על פי השיטה צירופים שונים יוצרים שפה שלמה של 63 סימנים הכוללים את אותיות האלף בית, מספרים וסימני פיסוק אשר על ידי מישושן קל לעיוור לזהות את הצירופים וכך לקרוא טקסט.

לקראת יום העיוור מושקת מהדורה מוגבלת של מארז הבושם הרשמי של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב לצורך העלאת המודעות והזדהות עם קהילת העיוורים ולקויי הראייה. יצרנית הבושם הישראלית CHIC ובאדיבות המרכז לעיוור הטביעו בחזית המארז בכתב ברייל את המילים "ניחוח הניצחון".

באירוע מיוחד חשף דורון ג'מצ'י שחקן העבר של הקבוצה וקפטן קבוצת הוותיקים במשחק הראווה את המארז וציין כי "צירוף המילים ניחוח-הניצחון בכתב ברייל בא להדגיש את רוח הניצחון של עיוורים רבים את מגבלתם".

כזכור, משרד הפרסום ראובני-פרידן גייס את השחקנים רותם אבוהב ודביר בנדק, או אם תרצו, מובילי הדעה הנחשבים ביותר בתעשייה לקמפיין התנדבותי במסגרת "בליינד דיי"- יום שמטרתו העלאת מודעות לעיוורים וללקוי ראייה. במסגרת הקמפיין, בנדק, אבוהב וסלבס נוספים הפיקו סרטון בו הם מדברים על מה שלא היו רוצים לראות.

צפו בווידיאו.
תגובות