אולימפיאדת מדעי המחשב: 4 מדליות לישראל. חברי הנבחרת האולימפית במדעי המחשב. צילום: ליף שרקי

אולימפיאדת מדעי המחשב: 4 מדליות לישראל

נבחרת ישראל במדעי המחשב זכתה באוליפיאדת המדע בארבע מדליות בתחום, בו היא מדורגת שמינית בעולם. הזוכים? תיכוניסטים מרחבי הארץ. זוכה מדליית הזהב, דניאל הדס: "הרגשה מצוינת"

הישג מכובד למשלחת הישראלית באולימפיאדה למדעי המחשב: הנבחרת הישראלית זכתה במדליית זהב, שתי מדליות כסף ומדליית ארד.

לראשונה ישראל דורגה במקום ה-8 בתחום מדעי המחשב באולימפיאדה הבינלאומית במדעים שהתקיימה באוסטרליה. מדובר בהישג הטוב ביותר של הנבחרת מאז שישראל החלה להשתתף בתחרויות הבינלאומיות במדע.

"מדובר בהישג מרשים ומרגש, זוהי הוכחה נהדרת ליכולתם של ילדי ישראל", בירך שר החינוך, שי פירון. "אין ספק שבזכות הכישרונות שלנו בתחום המדעים, מדינת ישראל תמשיך בעתיד להוביל את העולם באיכות המחקר המדעי, היזמות והחדשנות".

במדליית הזהב זכה דניאל הדס (18.5) מתיכון "איילון" בחולון. במדליות הכסף זכו תום קלוורי (17), תלמיד תיכון "הכפר הירוק" ברמת השרון ואוהד קליין (17), תלמיד ישיבת אמי"ת, כפר גנים. רון ריבצ'ין (18), תלמיד "אורט השומרון" מבנימינה זכה במדליית ארד.

זוכה מדליית הזהב, דניאל הדס, סיפר בהתרגשות: "זו הרגשה מצוינת, אני לא יכול להגיד שציפיתי למדליית זהב, היה לי מזל ואני שמח מאוד על ההישג". חברו לנבחרת תום קלוורי הוסיף: "עבדנו על זה מאוד קשה, ביום הראשון היה נדמה לרגע שאנחנו לא מצליחים, אך ביום השני התאפסנו על עצמנו, התאמצנו מאוד והצלחנו להגיע למקומות מאוד מכובדים".

אורן בקר שמאמן את הנבחרת יחד עם יונתן מושיוב אמר: "ההישג של התלמידים מרשים במיוחד, לאור זה שביום הראשון סבלנו מתקלה טכנית שפגעה בהצלחתנו. לשמחתנו, ביום השני, התלמידים נלחמו בכל הכוח ועל אף הקשיים טיפסו למעלה וזכו להישג יפה ומכובד".

האולימפיאדה למדעי המחשב, נמשכה ארבעה ימים. בסיומה ישראל דורגה במקום השמיני מתוך 80 מדינות. מדובר בקפיצה מרשימה של 9 מקומות בדירוג העולמי לעומת שנת 2012. בשנת 2011 ישראל דורגה במקום ה-19 ובשנת 2010 ישראל במקום ה-23 בלבד.

עופר רימון, ראש מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך הסביר: "בשנים האחרונות אנחנו שמים יותר דגש על המפעל של האולימפיאדות הבינלאומיות, החל משלב האיתור ודרך שלבי האימון. נראה שהעבודה הקשה והסיסטמתית מתחילה לשאת פרי ואנחנו נעשה מאמצים להמשיך ולטפס אל הפסגה העולמית". 

האולימפיאדות הבינלאומיות במדעים כוללות ארבעה תחומים: כימיה, פיסיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. תהליך האיתור וההכנה של המשלחות נעשה בשיתוף בין מינהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך לבין  מוסדות אקדמיים מובילים בישראל, בהם הטכניון (בתחומי הפיסיקה והכימיה), אוניברסיטת  תל-אביב (בתחומי מדעי המחשב) ומכון ויצמן (בתחום המתמטיקה).

תגובות