המדריך: כך תשמרו על תאורה נכונה. המדריך: כך תשמרו על תאורה נכונה. צילום: אייל קרן

המדריך: כך תשמרו על תאורה נכונה

שנת הלימודים בפתח, וכמו בכל שנה, תלמידים רבים ילמדו על יד שולחן כתיבה. איך תשמרו על תאורה נכונה באזור הלמידה?

פתיחת שנת הלימודים הקרובה / תשע"ד כבר בפתח, והחזרה לבית הספר, לאחר חופשת הקיץ קרובה מתמיד. 

"מבדיקה שערכנו, עולה כי תלמידים משתמשים בתאורה לקויה בעת הכנת שיעורי הבית". מספר מוטי ישראלי, יועץ תאורה ראשי ברשת "מחסני תאורה". "תאורה לקויה, עלולה לגרום לרכינה קדימה או אחורה, כדי לראות טוב יותר, במה שיוביל לתנוחה לקויה של הגוף ולמאמץ מוגבר של הראיה".

"על מנת לא לאמץ את העיניים יתר על המידה, חובה לדאוג לתאורה טובה וממוקדת באזור הלמידה ולהימנע מכל מקור אור חזק העלול לגרום לסנוור ועייפות. תאורה לקויה משפיעה על מערכת הראיה ותורמת לתופעות של נוקשות בצוואר וכאבים באזור הכתפיים המאיצים את התעייפות שרירי הגוף, כתוצאה מתנוחות הגוף השונות, בניסיון לקרוא או לכתוב את שיעורי הבית".

אז מה זה בכלל תאורה טובה? ואיך אפשר להמנע ממאמץ יתר של העיניים, נוקשות בצוואר וכאבים באזור הכתפיים? מוטי ישראלי מביא לכם כמה עצות מיוחדות שיעזרו לכם לשמור על תאורה "טובה". 

שולחן התלמיד - צריך אור ממוקד, אך לא מסנוור. חשוב שהאור לא יהיה צהוב מידי (מרדים), חזק או לבן מידי (כאבי ראש), או שהתאורה תחמם. 

מחשב - חשוב לשים לב, שהאור לא יגיע מאחורי העוסק במחשב, על מנת למנוע הצללה. מומלץ להשתמש, בגוף תאורה שיאיר את המקלדת, מלמעלה או מהצדדים.  כמו כן, ניתן להיעזר בתאורה קלה פלורסנטית מאחורי מסך המחשב, על מנת לרכך את האור החזק שיוצרת תאורת המסך.

מנורת קריאה לצידי המיטה - מומלץ להשתמש במנורה קטנה על גבי השידה, ספוטים על הקיר, או מנורת עמידה עם ספוט, עם נורת ליבון.

תגובות