תכירו את למא מנסור: מנכ"לית בתיכון. למא מנסור, מנכ"לית בתיכון. צילום: פרטי

תכירו את למא מנסור: מנכ"לית בתיכון

הם רק בכיתה ט' וכבר לובשים חליפות ונפגשים עם בעלי עסקים. הכירו את היזמים הצעירים שכבר בגיל 14 הופכים למנכ"לים של חברות ישראליות. השבוע: הפיתוח של נערי נצרת עילית למען בעלי העסקים הקטנים

מדי שבוע, נחשוף חברה אחרת המנוהלת על ידי בני נוער מרחבי הארץ בליווי מלא של עמותת "יוניסטרים" שפועלת לקידום היזמות בקרב בני הנוער הישראלים.

אז איך זה להיות מנכ"ל כבר בכיתה ט'? איך מנהלים חברה תוך כדי העומס הבגרויות? על השאלות האלו בדיוק נענה לכם מדי שבוע, כשבכל פעם נחשוף לכם חברה אחרת שפועלת בישראל פרי ניהולם ועבודתם של בני נוער בדיוק כמוכם.

השבוע אנחנו מארחים את למא מנסור, המנהלת של חברת "sera" מנצרת עילית.

מה הוביל אתכם לבחור דווקא בשם הזה?

"כשהתחלנו לחשוב על שם, רצינו לבחור שם עם משמעות שמדברת אלינו כבני נוער שרוצים להצליח. 'sera' היא רצון בצרפתית, ואנחנו מלאי רצון להצליח בחיי העסקים ובחיים האמיתיים".

כמה בני נוער אתם בחברה ומה אתם בעצם מפתחים?

"אנחנו שלושה עשר בני נוער שמפתחים שני מיזמים. הראשון נקרא "טוויסטור". זה אפליקציה שמיועדת לקדם את המכירות של בתי עסק קטנים ומקומיים. המיזם השני הוא נקרא "טרמומילק" - מד חום לחלב שמונח בכלי חימום החלב אשר מתריע לפני רתיחת יתר של החלב וגלישתו. כמו כן, ניתן לכוון את המד חום שיצפצף בטמפרטורה הרצויה".

פיתוח עבור בעלי העסקים הקטנים.
אפליקציה עבור בעלי העסקים הקטנים.
צילום: יוניסטרים.

אתם רואים את עצמכם ממשיכים עם הפרויקט גם אחרי שלוש השנים שלכם בעמותה?

"אנחנו קבוצה שמאוד מאמינה במיזמים שלה ורואים שיש בהם פוטנציאל עסקי גדול מאוד, ולכן אנחנו רואים את עצמנו ממשיכים בפיתוח ושיווק המיזמים גם לאחר סיום התוכנית".

איך זה להיות מנכ"ל כבר בגיל כה צעיר?

"זאת בהחלט חוויה מאתגרת שבמהלכה למדתי איך להתמודד עם אנשים עם גישות מגוונות ולסייע להם לעבוד ביחד באופן חלק ויעיל, תוך שמירה על אווירה נעימה. תפקיד המנכ"ל הוא תפקיד עם אחריות גדולה שמתייחסת להובלת והנעת הקבוצה לקראת הנעה משותפת. בנוסף לניסיון בעולם העסקים, זה גם מפתח חשיבה חדשה מבחינה חברתית ואישית".

מהם הקשיים שחוויתם במהלך הפרויקט?

"הגדרת המסרים של המיזמים בצורה ברורה הייתה משימה מאתגרת. רצינו שהמסרים יעברו באופן חד וקליט לבעלי העניין השונים. בנוסף, היה קושי במציאת האנשים הרלוונטיים שילוו את המיזמים ויסייעו בקידומם".

האם קיימים קשיים חברתיים?

"באופן כללי, הקבוצה שלנו מאוד מגובשת. אנחנו מבלים זמן גם מחוץ למסגרת יוניסטרים, כך שיש הבנה ויחסי חברות בין חברי הקבוצה".

קבוצת מגובשת.
קבוצת מגובשת.
צילום: יוניסטרים.

מה היה הרגע המשמעותי ביותר בתוכנית?

"במסגרת פיתוח האפליקציה, קיבלנו כל מיני הצעות מחיר לתכנות האפליקציה. לאור ההצעות, קיבלנו החלטה אסטרטגית לתכנת את האפליקציה בכוחות עצמנו, וזה שינה את מהלך העבודה לאורך השנה".

אתם רואים כבר רווחים כספיים מהמוצרים?

"עדיין לא, אך משערים שיהיו בעוד חצי שנה". על חלוקת הרווחים סיפרה למא: "לכל חבר קבוצה יהיה חלק שווה כשיהיו רווחים". 

משערים שיהיו רווחים בעוד חצי שנה.
משערים שיהיו רווחים בעוד חצי שנה.
צילום: יוניסטרים.

התוכנית דורשת הרבה מחויבות, איך אתם מסתדרים עם זה בבית הספר כשיש בגרויות?

"אמנם לא קל להתמודד עם העומס ודרישות בית הספר, אבל אנחנו גם לומדים ביוניסטרים איך לנהל את הזמן בצורה נכונה".

אז מה זה בעצם יוניסטרים?

יוניסטרים הוקמה לפני כעשור על ידי היזם רוני צארום, אשר עמד מאחורי אחד האקזיטים הגדולים שנעשו בישראל - מכירת החברה שייסד, אקסלינק, תמורת מאות מיליוני דולרים. צארום, שגדל ברמלה ו"עשה את זה" בכוחות עצמו, הקים את יוניסטרים מתוך כוונה להעניק לנוער שגדל באזורים לא מבוססים את הכלים לקבוע את עתידם בעצמם ולהקים חברה משלהם.

ליוניסטרים 13 מרכזים ברחבי הארץ: נתיבות, מעלות תרשיחא, נצרת עילית, אילת, עפולה, עכו, אור יהודה, נתניה, ג'וליס, סכנין, רהט , צפת וחדרה. כאשר בכל מרכז כ-3 חברות עסקיות המנוהלות על ידי בני נוער.

תגובות