בגלל הפייסבוק? בני נוער צופים פחות בטלוויזיה. גולשים בפייס. צילום: משה אבוטבול

בגלל הפייסבוק? בני נוער צופים פחות בטלוויזיה

נתונים מעודדים? סקר שפורסם לאחרונה מגלה כי בני הנוער בארצות הברית צופים פחות בטלוויזיה ואוכלים פחות אוכל משמין ומקפידים על שתיית משקאות שאינם מתוקים

הרייטינג של אופרה ווינפרי עומד לרדת? נתונים מעודדים בנושא הרגלי הצריכה של בני הנוער בארצות הברית פורסמו השבוע, ומגלים כי בני הנוער צורכים פחות שעות צפייה בטלוויזיה וצורכים פחות מאכלים משמינים ומשקאות מתוקים.

אחת הסיבות העיקריות להפחתה בצפייה בטלוויזיה הינה הזמינות הגבוהה של תוכן ווידיאו וויראלי לבני הנוער. זאת הן במחשב והן בסמארטפונים שרבים מהם נושאים עימם לאורך כל היום. 

בנוסף, הנתונים מגלים כי צריכת המשקאות המתוקים ירדה בלפחות שבעה אחוזים וזאת לאור הגברת המודעות לדבר בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים והורדת מחירי הסודה בקפיטריות הבית ספריות באופן משמעותי לעומת מחירי המשקאות המתוקים כמו קולה ופאנטה. 

כמו כן, שיעור ההשמנה בקרב תלמידי בתי הספר היסודיים ירדו באחוז אחד בעקבות התוכנית לעידוד התזונה הנכונה בקרב ילדים. מדובר בנתונים מפתיעים המצביעים על ירידה באחוזי צריכת ה"ג'אנק" ושעות הצפייה בטלוויזיה בקרב בני נוער. מעניין מה הנתונים בישראל? 

תגובות