הכירו את היוניסטרים האילתים. אור פישלר, מנכ"ל יוניסטרים האילתית. צילום: יוניסטרים

הכירו את היוניסטרים האילתים

הם רק בכיתה ט' וכבר לובשים חליפות ונפגשים עם בעלי עסקים. הכירו את היזמים הצעירים שכבר בגיל 14 הופכים למנכ"לים של חברות ישראליות. השבוע אנחנו מציגים את הפיתוח האילתי שימנע כוויות מחגורת הבטיחות

מדי שבוע, נחשוף חברה אחרת המנוהלת על ידי בני נוער מרחבי הארץ בליווי מלא של עמותת "יוניסטרים" שפועלת לקידום היזמות בקרב בני הנוער הישראלים.

אז איך זה להיות מנכ"ל כבר בכיתה ט'? איך מנהלים חברה תוך כדי העומס הבגרויות? על השאלות האלו בדיוק נענה לכם מדי שבוע, כשבכל פעם נחשוף לכם חברה אחרת שפועלת בישראל פרי ניהולם ועבודתם של בני נוער בדיוק כמוכם.

הכירו את חברת "Cstream", המורכבת מ-13 בני נוער אילתים. "אנחנו מפתחים את ה'חמגורה' - כיסוי בד שתפקידו להגן מכוויות שנגרמות על ידי החלק המתכתי בחגורת הבטיחות, במיוחד בימי הקיץ החמים באזורי אילת והערבה", מספר מנכ"ל החברה, אור פישלר בן ה-16.5.

איך זה להיות מנכ"ל כבר בגיל כה צעיר?

"זה מספק לי הנאה רבה, וזה העיקר מבחינתי. אני מקבל ניסיון שלא הרבה נערים בגילי זוכים לו. תמיד הייתה לי משיכה לתחום העסקי ויוניסטרים פשוט נותנת לי במה ומקום לעסוק בזה".

"זוכה לקבל ניסיון שלא הרבה נערים בגילי זוכים לו".
צילום: יוניסטרים

 

יש סיבה מיוחדת לשם החברה שלכם?

"זה שילוב האות c של זכויות יוצרים, יחד עם ים באנגלית (sea) ושם העמותה, "יוניסטרים".

אתם רואים את עצמכם ממשיכים עם הפרויקט גם לאחר שלוש השנים שלכם בעמותה?

"אנחנו נשמח לעשות זאת, בוודאי משום שאנחנו בתהליכי פיתוח סופיים וקרובים להתחלת תהליך הייצור. אם השיווק ישא פרי והמוצר יצליח ויגיע להצלחה יש סיכוי גבוה שנמשיך גם אחרי שנסיים את התכנית".

מהם הקשיים שחוויתם במהלך הפרויקט?

"במהלך הפיתוח של ה'חמגורה', נתקלנו בקשיים שקשורים בהרכב הבד. כרגע אבי הטיפוס יוצרו מבד ניאופרן, שהשימוש בו מביא רווחיות נמוכה. כרגע אנחנו מחפשים פתרון, ונעזרים במומחים בתחום". 

מה היה הרגע המשמעותי ביותר עבורכם בתוכנית?

"הזכייה במקום השלישי בתחרות השנתית שעורכת עמותת יוניסטרים. אנחנו מקווים לנצל את המומנטום שנוצר להתקדמות ולזכות בתחרות הבאה במקום הראשון".

 

רוצים לזכות במקום הראשון.
רוצים לזכות במקום הראשון.
צילום: יוניסטרים

 

אתם רואים כבר רווחים כספיים מהמוצר?

"עוד לא הרווחנו ממכירה של המוצר, אבל זכינו בתקצוב המקסימלי בוועדת ההשקעות, בערב גיוס ההון אספנו סכום גבוה שמספיק לנו לייצר למעלה מ-500 יחידות. עם זאת, אנחנו במגעים עם בתי עסק באילת שמוכנים לרכוש את המוצר ברגע שיהיה מוכן, בתור מתנה ללקוחותיהם".

מה תהיה חלוקת הרווחים בחברה שלכם?

"לפי המדיניות של העמותה, מחצית מהרווחים עוברים לעמותה לשם המשך הפעילות שלה, והחצי השני מתחלק בין העובדים בחברה".

התוכנית דורשת הרבה מחויבות, איך אתם מסתדרים עם זה בבית הספר כשיש בגרויות?

"אנחנו מסתדרים עם זה מעולה. כל חברי הצוות מתמרנים היטב בין הבגרויות לבין הפעילות שקשורה למיזם, אבל כמובן שכשיש עומס, ישנה האטה מסוימת".  

ה
ה"חמגורה".
צילום: יוניסטרים

 

אז מה זה בעצם יוניסטרים?

יוניסטרים הוקמה לפני כעשור על ידי היזם רוני צארום, אשר עמד מאחורי אחד האקזיטים הגדולים שנעשו בישראל - מכירת החברה שייסד, אקסלינק, תמורת מאות מיליוני דולרים. צארום, שגדל ברמלה ו"עשה את זה" בכוחות עצמו, הקים את יוניסטרים מתוך כוונה להעניק לנוער שגדל באזורים לא מבוססים את הכלים לקבוע את עתידם בעצמם ולהקים חברה משלהם.

ליוניסטרים 13 מרכזים ברחבי הארץ: נתיבות, מעלות תרשיחא, נצרת עילית, אילת, עפולה, עכו, אור יהודה, נתניה, ג'וליס, סכנין, רהט , צפת וחדרה. כאשר בכל מרכז כ-3 חברות עסקיות המנוהלות על ידי בני נוער.

תגיות
תגובות