ההורים מעשנים, הילדים סובלים. סיגריות. צילום:  Tomasz Sienicki, ויקיפדיה

ההורים מעשנים, הילדים סובלים

מחקר חדש מצא כי הורים מעשנים מעדיפים לקצץ בהוצאות על הילדים שלהם ולא לקצץ בהוצאות על הסיגריות. 62 אחוזים מההורים לילדים מתחת לגיל 16 מעדיפים לקצץ בהוצאות על הילדים שלהם מאשר לקצץ בהוצאות על סיגריות

ילדים להורים מעשנים עלולים לסבול לפעמים לא מעט מכך שהוריהם מרבים לעשן. הבית מסריח, ריח הפה שמגיע מאמא ואבא לא נעים וישנה סכנה בריאותית כמובן לחיי שניים מהאנשים החשובים להם מכל. אבל האם ילדים להורים מעשנים נפגעים גם מהבחינה הכלכלית?

מחקר חדש שיזמה חברת התרופות "פייזר" באנגליה, מצא כי הורים מעשנים מעדיפים לקצץ בהוצאות על הילדים שלהם ולא לקצץ בהוצאות על הסיגריות.

על פי המחקר, 62 אחוזים מההורים לילדים מתחת לגיל 16 מעדיפים לקצץ בהוצאות על הילדים שלהם מאשר לקצץ בהוצאות על הסיגריות. זאת למרות שחמישים וחמישה אחוזים מהם מודעים לכך שהסכום שיחסכו בכך שיפסיקו לעשן יהיה משמעותי מאוד להם ולמשפחתם.

מתוך 4000 המעשנים שנבדקו, רק 27 אחוז מהנשאלים ענו כי יעדיפו לצמצם את ההוצאות על סיגריות. 42 אחוז יבחרו להוציא פחות כסף על בגדים ונעליים, 33 אחוזים ענו שיחסכו על חופשות ו-38 אחוז העדיפו לקצץ בהוצאות על מזון. 

ומה קורה כשעולה הצורך הנואש לקנות סיגריות, ואין כסף זמין? 21 אחוזים מודים שהם אוספים את הכסף הקטן שלהם, 14 אחוזים העדיפו לא לאכול בשביל לחסוף כסף, תשעה אחוזים לקחו כסף מהקופה של ילדם, שמונה אחוזים מכרו חלק מרכושם והשאר לוו כסף מחברים או מקרובי משפחה, ומעטים אף הודו כי ביקשו כסף מזרים. 

תגיות
תגובות