"חשוב לי שלבני הנוער תהיה מסגרת מעצימה". צילום: אסף לוי

"חשוב לי שלבני הנוער תהיה מסגרת מעצימה"

רשת בתי הקפה "גרג" החלה להוביל מהלך של שינוי בחברה בקרב בני הנוער והצעירים בשכונת נווה-יוסף שבחיפה. המיזם החדש ממוקם סמוך למתנ"ס המקומי, כשהאחראי על המיזם מלווה מקצועית את בני הנוער המועסקים במקום

תומכים בקהילה. רשת בתי הקפה, "קפה גרג", החלה להפעיל סניף דגל בשכונת נווה-יוסף בחיפה, כשבסניף מועסקים בני נוער וצעירים אשר מגיעים משכבות מוחלשות בקהילה. כל המועסקים תושבי מזרח חיפה מגיעים מרקעים תרבותיים שונים.

המיזם החברתי, ממוקם בתוך המתנ"ס המקומי והוקם בעזרתה של אמו של יאיר מלכה, אחד מבעלי הרשת. "ברכה מלכה ז"ל ליוותה את התהליך והפרוייקט החברתי הזה מתחילתו שהיה חשוב וקרוב לליבה, עזרה לילדים ונתינת מסגרת ובשיתוף המתנ"ס, רשת גרג וציונות 2000" סיפר קרוב למלכה. "מנהל המיזם שהינו אחראי מטעם גרג מלווה מקצועית את בני נוער המועסקים המקבלים ליווי מקצועי תעסוקתי"

כיום בשכונת נווה-יוסף חיים עשרות בני נוער הכמהים לחיי חברה תקינים המפעילים את בית הקפה על ידם כאשר הם עוברים הכשרה מקצועית בתחום על ידי הרשת. בני הנוער העובדה בסניף משתכרים בעבודתם, לומדים מיומנות חברתית, עבודת צוות ותוך כדי גם את עולם בתי הקפה והמסעדנות.

מסייעים לבני הנוער.
מסייעים לבני הנוער.
צילום: אסף לוי

בני הנוער העובדים במקום מקבלים תכנית עבודה הניבנת על פי הצרכים האישיים החברתיים, המקצועיים והסביבתיים של כל אחד ואחת מהם. העבודה כוללת ביקורי בית, שיחות אישיות, מפגשים קבוצתיים, סדנאות, הכשרות יציאה לימי כיף והשתלמויות. 

"החשוב מכל עבורי בפרוייקט זה שלבני הנוער תהיה מסגרת מעצימה, שתלמד אותם מהי פרודוקטיביות, עבודת צוות, אחריות" סיפר מלכה והרחיב כי "במקום להסתובב ברחובות השכונה חסרי מעש ולהיגרר למקומות שליליים"

עוד סיפר מלכה כי "החזון הוא לא רק במקום התעסוקה אלא גם שילובם כנורמטיביים בחברה, הסתכלות על עתידם, ואופק תעסוקתי, מציאת מענה לשעות הפנאי, החברה וחיזוקם ליצירת דור משמעותי חזק יותר בחברה הישראלית, תוך שימת דגש על התהליך הפרטני שכל אחד ואחת עוברים במקביל לתהליך קבוצתי, המעצים המקנה להם כישורים ומיומנויות חברתיות להצלחה בעתיד"

תגובות