קיימת החובה לחדר אחות - אבל איפה האחות? . אילוסטרציה. צילום: אבישג שאר-ישוב

קיימת החובה לחדר אחות - אבל איפה האחות?

כולנו נפלנו בבית הספר או סתם לא הרגשנו טוב. לרוב התעלמנו מזה והלכנו הביתה, אבל מה קורה שהפציעה חמורה ומדממת? האם במוסד שבו אנו מבלים שעות ארוכות, מצויד באחות מוסמכת המעניקה עזרה ראשונה?

אין אחד או אחת שלא נפצעו במהלך לימודם בבית הספר. היה לכם למי לפנות? זכיתם לקבל עזרה ראשונה מאחות מוסמכת בבית הספר? הסיכוי שעניתם על שתי השאלות "לא" גבוה מאוד.

נפתח עם סיפורו של דני (שם בדוי). במהלך ריצת 80 מטר כחלק משיעור חינוך גופני בבית הספר התרסק על משטח האספלט. פניו התכסו דם, מכות יבשות, חבלות ושפשופים בכל גופו. כאשר דני נפצע לא היה בבית הספר גורם מוסמך שיעניק לו עזרה ראשונה, יחטא את פצעיו ויכבוש אותו ובמידה והחבלות חמורות אף יפנה אותו לטיפול נוסף.

בסיטואציה הזו תפקיד "האחות המוסמכת" נפל על חבריו לכיתה אשר עזרו לו, שטפו את פצעיו והזעיקו בעצמם את הוריו לבית הספר. למעשה, בית הספר לא עזר לדני, הוריו נאלצו להפסיק את יום עבודתם ולהגיע לבית הספר לפנות את דני למוקד עזרה ראשונה.

שאלנו את עצמנו מה כבר יכול היה לעשות בית הספר? כנראה שלשטוף את פצעיו ולהתקשר להוריו שיקחו אותו לטיפול זה המקסימום שאפשר לצפות מההנהלה שהרי אחות אין בבית הספר. מכאן עולה השאלה: אנחנו מבלים ימים שלמים בבית הספר, עד כמה אנו בטוחים בבית הספר? 

מה צריך להיות בחדר האחות?
מה צריך להיות בחדר האחות?
צילום: צילום מסך

שחור על גבי לבן, קיימת החובה שבכל בית ספר ימצא חדר אחות למתן שירותי בריאות לתלמיד שמצויד כהלכה. זו בדיוק הבעיה, בכל בית ספר קיים חדר אחות העניין הוא שהחדר לא "מצויד" באחות.

במסמך "חוזר המנהלות הכללית", מצאנו כי האחריות לטיפול בתלמידים אשר נפצעו במהלך יום הלימודיום מוטלת על חברה חיצונית, "חברת נטלי". מוקד נטלי ישלח לבית הספר מטפל לצורך מתן הטיפול הדרוש לתלמיד. 

ההסכם עם חברת נטלי.
ההסכם עם חברת נטלי.
צילום: צילום מסך

למרות זאת, אל תרגישו כל כך בטוחים ומוגנים בבית הספר כי לא על כל מקרה מזמינים את הטיפול של חברת נטלי ובבתי הספר אין אחיות שיגישו לכם עזרה ראשונה. לרוב פשוט יתקשרו להוריכם ויזמינו אותם לבית הספר כדי לקחת אתכם הביתה או לטיפול במוקד.

תגובות