ממשיכים לקדם את עולם היזמות - עם הצעירים. צילום: אבישי מזרחי

ממשיכים לקדם את עולם היזמות - עם הצעירים

מקדמים את היזמות והעולם העסקי כבר מהגיל הצעיר. הפעם אנחנו עם מיזם היזמים הצעירים של המכללה האקדמית להנדסה בירושלים "עזריאלי". הארגון שאינו למטרות רווח מעודד את בני הנוער לחשיבה עצמאית ולעשייה כלכלית במטרה לטפח יזמות

"יזמים צעירים" זהו פרויקט שרץ במקומות רבים בארץ ובעולם, כאשר הפעם בחרנו לשים דגש בתכנית שבה לוקחת חלק המכללה האקדמית להנדסה בירושלים "עזריאלי" במטרה לקדם את עולם היזמות בישראל ובעולם.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• הגיע הזמן להתנדב ולעזור לניצולי השואה בארץ
• מה אפשר לעשות עם סיכה לכיפה?
• מתרגלים למצב החדש / אחרי לידה

"יזמים צעירים ישראל", הינו ארגון ללא מטרות רווח המעודד בני נוער לחשיבה עצמאית ולעשייה כלכלית במטרה לטפח יזמות עסקית בקרב בני הנוער. בפרויקט זה משתתפות מידי שנה כ-185 קבוצות מבתי ספר תיכוניים, חטיבות ביניים, מתנ"סים מכל המגזרים, מכל שכבות האוכלוסייה בכל רחבי הארץ בתוכנית הדגל "עושים עסקים". 

המכללה האקדמית, מכשירה בכל שנה סטודנטים שישמשו כחונכים לאותם יזמים צעירים, שנבחרים בקפידה על ידי בית הספר בעזרת שאלון שקיבלו ורצון לקחת חלק מהתוכנית בהתנדבות או כמחויבות אישית. חלק מבתי הספר בוחרים לקחת דווקא את התלמידים הפחות "מוצלחים" מהבחינה הלימודית על מנת להעצימם ומנגד, ישנם בתי ספר אשר בוחרים לקחת דווקא את התלמידים המצטיינים כחלק מתוכנית הצטיינות.

חונכים את הדור הצעיר.
חונכים את הדור הצעיר.
צילום: אבישי מזרחי

הסטודנטים הינם חונכים מהמכללה אשר עוברים עם החניכים במסגרת התוכנית על כמה שלבים: גיבוש מוצר, פעילות עסקית ראשונה, בחירת מוצר, בניית אב טיפוס (דגם ראשוני, ניסיוני של מוצר תעשייתי חדש), הקמת חברה, הכנות לפעילות עסקית, פעילות עסקית עיקרית וסיכום הפעילות. הסטודנטים החונכים אשר לוקחים חלק בפעילות, מקבלים מלגה תמורת החניכה.

"בתכנית נחשפתי לתהליך מרתק בו למדתי ועבדתי יחד עם התלמידים על הדרך להתניע מיזם חדש עד לעמידה עם מוצר מוגמר, לנהל לוח זמנים, לעמוד בתקציב, לחשוב יצירתי לטובת רעיון חדשני" סיפר אגם אלוני, בוגר המחלקה להנדסת תעשייה וניהול ולדבריו "אלו הם רק חלק מאותם הדברים בהם עבדתי יחד עם החניכים שלי"

ד"ר גיתית גילרן, מנהלת מרכז היזמות סיפרה לפרוגי כי "ארגון יזמים צעירים עוסק בחשיפתם של בני נוער לעולם העסקים והיזמות, מאפשר להם להתנסות בו ומסייע להם בהבנתו. סטודנטים מהמכללה משתתפים בתוכנית זו כחונכים לתלמידי תיכון בבתי הספר. הסטודנטים מלווים את התלמידים בתהליך פיתוח המיזמים שלהם ותורמים להם מהידע שרכשו במכללה בתחומי ההנדסה ויזמות טכנולוגית".


מיזם נוסף של יזמים צעירים.
כתב: אלון אלבכרי; צילום: יובל קסנר; עריכה: אלון אלבכרי

כזכור, בקיץ האחרון הבאנו לכם מיזם נוסף של יזמים צעירים אשר נערך כל השנה ובקיץ מגיע השיא והחלק העיקרי - מחנה יזמים צעירים.במהלך הזמן בו היו במחנה שהיה בתנאי פנימייה למדו החבר'ה הצעירים לבנות תוכנית עסקית ולפעול בעולם העסקי והיזמי תוך שילוב סדנאות והרצאות מפי מדריכים ומנהלים בתחום היזמי והעסקי.

מטרתו הראשית של המחנה היא לעודד את תרבות המצוינות והמנהיגות בקרב בני הנוער על ידי מתן כלים מעשיים שיאפשרו להם בעתיד להקים מיזמים עסקיים וחברתיים שיתרמו לכלל הקהילה.

המשתתפים הצעירים שהגיעו מדימונה, באר שבע, קריית גת, חיפה, דלית אל-כרמל, בית ג'אן וערים נוספות בארץ נפגשו עם מנהלי חברות עסקיות גדולות (קוקה-קולה, HP Indigo וגדות). מלבד החניכים שהגיעו מהפריפריה, אל המחנה הגיעו חניכים מכלל המגזרים - הדתי, החילוני והדרוזי.

ביום הראשון למחנה, הציבו המנהלים העסקיים של אותן חברות מספר אתגרים וביקשו מהחניכים להציג בפניהם לאחר שבוע פתרונות והצעות לאחר שביצעו עבודה מונחית בנושא.

תגובות