האמנתם שהסיכה לכיפה תהיה סכין וסרגל?. צילום: יעקב גולדברג

האמנתם שהסיכה לכיפה תהיה סכין וסרגל?

מברג, מפצח אגוזים, מחזיק פטיליה לנר, חותך ירקות והרשימה עוד נמשכת.. מי היה מאמין שסיכה כל כך קטנה תאפשר עשרות אפשרויות לחובשי הכיפה. "השלב הראשון של תהליך הפיתוח כלל תחקור של בחורים דתיים וצריכיהם" סיפר הממציא

חובשי כיפות? מידי פעם הכיפה נופלת, נכון? יש לנו את הפתרון האולטימטיבי עבורכם. למעשה לא שלנו, אלא של "לדרדוס" באים לתת מענה גדול בדבר כל כך קטן.

יעקב גולדברג, סטודנט שנה ב' לעיצוב תעשייתי במכון הטכנולוגי חולון, החליט לפתח מוצר כחלק מעיסוקו במכון. "לדרדוס" היא סיכה עם המון אופציות, למעשה היא באה לפתור דברים שאנחנו נתקלים בהם ביום-יום. 

חלק מהאפשרויות.
חלק מהאפשרויות.
צילום: יעקב גולדברג

"שורשי המוצר נטועים עוד בשירותי הצבאי" מספר גולדברג. "במהלכו גיליתי כי חברי הדתיים משתמשים בסיכת הכיפה שלהם ומכנים אותה "לדרדוס" (שילוב של "לדרמן" ו"דוס"). התברר לי כי סביב העניין קיים דיון נרחב הכולל קבוצות פייסבוק, רשימות של "דברים שאפשר לעשות עם סיכת ראש", שירים וכדומה. במסגרת תרגיל בלימודים החלטתי כי אני רוצה לשדרג את הסיכה ולהפוך אותה ל'מולטי-טול'".

בהחלט יכול לעזור במתמטיקה.
בהחלט יכול לעזור במתמטיקה.
צילום: יעקב גולדברג

וזה בטוח יעזור בצופים.
וזה בטוח יעזור בצופים.
צילום: יעקב גולדברג

איך התחילה העבודה על המוצר? 

"השלב הראשון של תהליך הפיתוח כלל תחקור של בחורים דתיים וצריכיהם השונים, הבנה אודות החסרונות והיתרונות של הסיכה הקיימת, עולם הכלים והפתרונות הקיימים באולרים, מגבלות החומר והגודל של המוצר וכדומה"

עוד הוא אמר כי "בשלב השני, יצרתי מספר רב של דגמים שונים שהכילו כלים מגוונים ובדקתי אותם מבחינת נוחות, עמידות, פונקציונאליות ואסתטיקה של הכלי למשתמש החדש. חלק מהכלים עבדו היטב וחלקם נחלו כישלון. השלב השלישי כלל בחירה של הפונקציות הטובות ביותר וסידורן בצורה הנכונה ביותר במוצר, מבחינה ארגונומית, ויזואלית, טכנולוגית וחומרית"

אז מה בעצם כוללת הסיכה?

"בסיכה יש המון אופציות והן: מברג, מפצח אגוזים, מחזיק פטיליה לנר, חותך ירקות, חושף חוטי חשמל, פותחן קופסאות מתכת, משחרר עגלות סופר, חותם על הגלות, מפתח 8 מ"מ, חותך עוגות, קולפן גזר, חותך חבלים, סרגל, סימנייה, מחזיק מפתחות, סוגר שקית חלב, מעמד לסמארטפון, אטב נייר, מברג למשקפיים ואפילו גם רובה גומיות".

אנחנו התרשמנו, ואתם?

מי בדרך לסופר?
גם סרגל.
צילום: יעקב גולדברג

תגובות