הגיע הזמן להתנדב ולעזור לניצולי השואה בארץ. ניצולי שואה. אילוסטרציה. צילום: אלון אלבכרי

הגיע הזמן להתנדב ולעזור לניצולי השואה בארץ

קיימים מספר פרויקטי התנדבות למען ניצולי שואה בישראל, הפעם בחרנו להתמקד בפרויקט "לעד" בשיתוף עמותת "רוח טובה". כידוע בישראל חיים כ-200 אלף ניצולי שואה חיי דלות, רעב והזנחה בשולי החברה הישראלית

מתנדבים בקהילה. בישראל 2013 חיים כיום כ-200 אלף ניצולי שואה, רבים מהם חיים חיי דלות, רעב והזנחה בשולי החברה הישראלית. מצוקתם של ניצולי השואה לצד תמונות מטרידות של נשים וגברים שבזקנתם נאלצים להתמודד עם עוני מחפיר, עלתה לא פעם לסדר היום הציבורי, לצד הדרישה לעשות למענם.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• לראשונה בישראל יצוין "יום המורה"
• מה השפעות תהליך הגמילה מעישון?
• מה אפשר לעשות עם סיכה לכיפה?

פרויקט "לעד" בשיתוף עמותת "רוח טובה", החל לפעול לפני כשנתיים וחצי במטרה להקל את מצוקתם של ניצולי השואה ולסייע להם למצות את הזכויות המגיעות להם על פי החוק. במסגרת הפרויקט, המהווה יוזמה משותפת של המשרד לענייני גמלאים והסוכנות היהודית, פוקדים מתנדבים רבים את בתי הניצולים ויחד עמם ממלאים טפסים שבאמצעותם נבדקת זכאותם לסיוע כספי.


פרויקט לעד - תיעוד סיפורי חיים של ניצולי שואה

לאחר מכן, הטפסים מועברים למרכז המידע של המשרד לענייני גמלאים ונבדקים על ידי מומחים הפועלים מול המוסדות השונים. בתום הבדיקה, הניצולים מקבלים מידע אודות התמיכה לה הם זכאים.

בעקבות התמיכה הרבה של המתנדבים מכל רחבי הארץ, עד עתה ניתנו ליותר מ-30 אלף ניצולי שואה שירותי סיוע שונים. כל מתנדבי הפרויקט עוברים הכשרה מעשית המספקת להם כלים להתמודדות עם מצוקתם של ניצולי השואה וכן מידע על הזכויות המגיעות להם.

לאחר ההכשרה, הם מופנים לבתי ניצולים בכל רחבי הארץ. ב"רוח טובה", מלווים את כל שלב ושלב של הפעילות, מייעצים, תומכים, מעודדים ומסייעים להם במשימה החשובה כל-כך שלקחו על עצמם.  

תגובות