חג החנוכה כבר כאן וגם הסופגניות הגיעו. איך לעבור את החג בשלום?

חג החנוכה כבר כאן וגם הסופגניות הגיעו

סופגנייה היא מאכל בצק מטוגן בשמן עמוק, המהווה את אחד המאכלים המסורתיים והסמליים של חג החנוכה. איך נצליח לעבור את החג המשמין בקלות?

חג החנוכה כבר כאן ולרובנו כבר בטח יצא לאכול סופגנייה אחת או שתיים - אבל מי סופר? סופגנייה היא מאכל בצק מטוגן בשמן עמוק, המהווה את אחד המאכלים המסורתיים והסמליים של חג החנוכה.

עוד במדור הלייף סטייל של פרוגי:
• בר רפאלי רכשה אחוזים ממותג משקפים
• "אני מאוד רוצה להצליח בתחום הדוגמנות בארץ"
• צפו: עיצובי הלקים המקוריים לחנוכה

אין דבר יותר מגרה מריח של סופגנייה טרייה שזה הרגע טוגנה ובליבה ריבה ריחנית ואדומה.. הרי חג החנוכה מתקיים רק פעם אחת בשנה, איך אפשר להדליק נרות ללא סופגנייה חמה ומתוקה? 

כמה נתונים שחשוב לדעת על אכילת הסופגניית: סופגנייה קטנה שוקלת כ-75 גרם וסופגנייה גדולה שוקלת כ-150 גרם. כלומר שסופגנייה גדולה שמשקלה 150 גרם שווה 425 קלוריות. הרבה, אבל שווה!

אז איך נעבור את החג בשלום?

1. השתדלו להגביל את עצמכם לסופגנייה אחת לאורך כל החג.

2. לא חייבים לבחור את הסופגנייה הכי שמנה ומנופחת בקונדיטוריה – אם אתם כבר קונים העדיפו מיני-סופגנייה.

3. מי שממש לא מוכן לוותר על סופגניות יכול להכין בבית סופגניות אפויות בריאות יותר מקמח מלא. עבור מי שמכין בבית את הסופגניות מומלץ ליצור סופגניות קטנות - כך תוכלו לאכול סופגנייה אחת בכל יום.

3. אל תאכלו סופגנייה במקום ארוחה - אחרי חצי שעה שוב תרגישו רעבים ובכל זאת תאכלו גם את הארוחה שחשבתם לדלג עליה בעזרת סופגנייה.

4. סופגנייה מטוגנת מכילה בין 400 ל-600 קלוריות, בעוד שסופגנייה אפויה מכילה 130 קלוריות בלבד. העדיפו סופגנייה אפויה על פני מטוגנת.

5. לא חייבים לאכול סופגניות בחנוכה, אפשר לחגוג את נס כד השמן בלביבות. את הלביבות מומלץ לטגן בשמן זית ואפילו יותר טוב, לאפות אותן בתנור.

6. העלו את ערכן התזונתי של הלביבות על ידי הכנתן מירקות המכילים ערכים תזונתיים גבוהים יותר מתפוחי אדמה. תוכלו להשתמש בכרובית, קישואים, דלעת, פטריות או בצל ולהעשיר את טעמן בעשבי תיבול טריים שתוסיפו.

7. החלטתם לטגן לביבות? טגנו אותן במעט מאוד שמן רותח וקמחו מעט את הלביבות לפני הטיגון – הקמח ימלא מעט חללים חיצוניים בלביבות וכך הן יספגו פחות שמן.

8. הכינו סלט גדול לצד לביבות אפויות בתנור ותהנו מארוחת ערב נהדרת שמתאימה לימי החג.

תגובות