מטפסים על העצים: האריות בספארי. מטפסים על העץ. צילום: אירית לופטה-קרדוש

מטפסים על העצים: האריות בספארי

כיום בטבע ישנם רק שתי קבוצות של אריות שיכולות לטפס על העצים. הראשונה נמצאת באוגנדה בקווין אליזבט והשנייה בטנזניה באזור אגם מניארה. כעת זה הגיע גם לאריות הספארי בישראל - החתולים הגדולים מטפסים על העצים

כיום בטבע ישנם רק שתי קבוצות של אריות שיכולות לטפס על העצים. הראשונה נמצאת באוגנדה בקווין אליזבט והשנייה בטנזניה באזור אגם מניארה. שתי קבוצות מופלאות שמושכות אליהן לא מעט תיירים משתהים למראה קבוצת אריות מגושמים וכבדי משקל שמטפסים על עצים ומשקיפים למרחקים.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• לראשונה בישראל יצוין "יום המורה"
• מתרגלים למצב החדש / אחרי לידה
• מה השפעות תהליך הגמילה מעישון?

בספארי ברמת גן האריות היו במשך שנים כמו כל האריות, עד שלפתע העצים החלו לעניין אותם. לרוב, אריות הספארי היו עולים על העצים רק בכדי למצוא מקום מפלט ולהתרחק מאריה מטריד או לביאה מרגזיה. כדי למנוע את התופעה, המטפלים עטפו את גזעי העצים ברשתות, אבל האריות המשיכו בשלהם. 

צילום: נטע גואטה, ספארי ר"ג

עם הזמן, התופעה הפכה להיות משמעותית הרבה יותר, האריות מרבים לעלות ולא רק אלו שחוששים. לפי דוברת הספארי, הם חושבים כי "האריות הראשונים שהחלו לטפס סיפרו לאריות האחרים ש'דברים שרואים מכאן לא רואשים משם'".

"ככל הנראה בטיפוסיהם האקראיים הם גילו לפתע שבמרחק לא גדול נמצאים בעלי חיים צמחוניים. אנחנו מניחים שהם ידעו על הימצאותם של הצמחונים שבשטח הפתוח משום שהריחו אותם, אבל נראה שמשהו בצפייה באריות יצר ריגוש אחר וגרר אל העצים את כל השאר" אמרה הדוברת.

תגובות