חוגגים את "יום המורה" לראשונה גם בישראל.

חוגגים את "יום המורה" לראשונה גם בישראל

היום שכולו מוקדש למורים. "יום המורה" שהתקיים אמש (ג') הוביל לא מעט אנשים, ביניהם גם מפורסמים לשלוח תודות למורים המשמעותיים בילדותם

מוקירים תודה. "יום המורה" הוא חג לאומי שנחגג בעשרות מדינות במשך שנים רבות ברחבי העולם. מאחורי היוזמה עומדת קבוצה של יזמים צעירים וגופים חינוכיים מובילים שבחרו ליצור חג לאומי, שבו כולנו יכולים לעצור ולהגיד תודה לאנשים שמעצבים את דור העתיד, על אף שלפעמים ישנה ביקורת קשה על התנהלותם.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• הזמר אריק איינשטיין / מאז ועד היום
• ממשיכים לקדם את עולם היזמות / עם הצעירים
• מטפסים על העצים: האריות בספארי

למעשה מדובר בפעם הראשונה שהיום הזה נחגג וכעת הוא עתיד להתקיים גם בשנים הבאות. כזכור, בחודש שעבר התקיים "יום הקולנוע" בפעם הראשונה בישראל, כאשר כל מחירי הסרטים ביום הזה בבתי הקולנוע עמדו על כ-10 עד 14 שקלים לסרט.

בבתי ספר בבת-ים חגגו את יום המורה בכך שכל מורה קיבל פרח עם כניסתו לבית הספר, בחדרה נערכו מסיבות הפתעה עבור המורים וברוב בתי הספר נערכו טקסי הוקרה מיוחדים עבור המורים ופעילויות בכיתות לאורך יום הלימודים. 

כמו כן, עיקר יום המורה הוא שליחת מכתבי תודה למורים המשמעותיים שהיו בחיינו ואלו שעדיין בחיינו. תלמידים רבים ואישים מפורסמים שלחו מכתבי תודה למורים משמעותיים. כל המכתבים אשר נשלחו הועברו כיום למורים שלהם כאות תודה והוקרה.

בין המכתבים הרבים שנשלחו נשלח מכתבה של התלמידה, תמרה יעל ציפורין, עבור המורה להיסטוריה, נטע שטיינברג, מבית הספר אורט קרית ביאליק. במכתב התלמידה הודתה למורה על כך שהייה אכפתית, דואגת, אוהבת וחמה. היא אף מוסיפה שלעולם לא הייתה עוברת את הבגרות בהיסטוריה לולא המורה נטע. 

המכתב של תמרה יעל ציפורין.
המכתב של תמרה יעל ציפורין.

כמו כן, מוחמד ותד, המורה לשפה הערבית במגזר הבדואי שיתף אותנו בתחושותיו. "יום המורה מעיד על הערכה להשקעת המורים בעבודת הקודש שלהם. בעיני, יום המורה הוא כל יום וכל שיעור שאנחנו נותנים מכל הלב למען תלמידינו", עוד הוא הוסיף כי הוא "ומאחל בהצלחה לכל המורים".

איך נחגג יום המורה בבית הספר בו אתה מלמד?

"בבית הספר בו אני מלמד נערכה מסיבה לכבוד יום המורה. בבית ספר, מולדה, בשבט כלאטרש במגזר הבדואי חולקו תעודות הערכה לכל המורים. אני חושב שמגיע ישר כוח לכל המנהלים שמעריכים את מוריהם בטקס סמלי שכזה".

כחלק מהשמחה נוסיף את הקליפ הבא. זהו קליפ ליפ-דאב, לשיר "בגילגול הזה", של שלום חנוך. הקליפו הופק על ידי מורי בית הספר, תיכון שרת שבנתניה, עבור המורה, מלכה טוהר, לכבוד צאתה לגמלאות.

תגיות
תגובות