מותו של אריק איינשטיין זו אבדה קשה. צילום: בני דויטש

מותו של אריק איינשטיין זו אבדה קשה

הזמר האגדי אריק איינשטיין הלך אמש (ג') לעולמו בגיל 74. איינשטיין הוא סמל לאומי במדינת ישראל. הזמר, הפזמונאי והשחקן שכולנו הכרנו והערצנו. "זו אבדה קשה עבורי, אני בטוח שזו אבדה קשה מאוד עבור כל אחד ואחת מאיתנו"

הזמר האגדי אריק איינשטיין הלך אמש (ג') לעולמו בגיל 74. איינשטיין הוא סמל לאומי במדינת ישראל. הזמר, הפזמונאי והשחקן שכולנו הכרנו והערצנו.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• הזמר אריק איינשטיין / מאז ועד היום
• חוגגים את "יום המורה" לראשונה גם בישראל
• ממשיכים לקדם את עולם היזמות / עם הצעירים

מותו של אריק איינשטיין מהווה אבדה קשה לזמר הישראלי ולכל אחד ואחת מאיתנו. את מרבית שיריו אנו מזמזים מידי יום גם מבלי לדעת שהוא המחבר. שיריו הושמעו בטקסים רבים ובמעמדים מרגשים. 


אריק איינשטיין - יש בי אהבה

שיריו הפכו לנכסי צאן ברזל. מילים בעלות משמעות רבה, מנגינה נעימה לאוזן וקול כה יפה. זה היה אריק איינשטיין. הוא אחד מיחידי הסגולה שהצליחו לכבוש את ליבם של כל שלושת הדורת. הוא כבש את הילדים, ההורים וגם את הקשישים.

בין שיריו המפורסמים, שגם כתב את מילותיהם: "אני ואתה", "למה לי לקחת ללב", "סע לאט", "יושב על הגדר", "אוהב להיות בבית", "אמא שלי", "עוף גוזל", "מה איתי", "שביר", "פסק זמן", "סן פרנסיסקו על המים", "שיר של אחרי מלחמה" ועוד.


אריק איינשטיין - "אני ואתה נשנה את העולם"

אתמול בשעות הערב כאשר עלתה הידיעה הראשונה על כך שאריק איינשטיין פונה לבית החולים בשל אירוע לב, לא כל כך ידעתי מה לחשוב. חיכיתי בחוסר סבלנות לעדכון הבא, המשכתי לקוות והאמנתי שאיינשטיין יצא בריא ושהרופאים יצליחו להציל אותו.

המשכתי לצפות בטלוויזיה ולהתעדכן בחדשות. ניסיתי לשפר את מצב הרוח בכך שהתחלתי להאזין לשיריו האהובים והמוכרים. בשעה 23:00 כאשר מנהל בית החולים איכילוב הודיע לאמצעי התקשרות שאריק איינשטיין נפטר כאבתי כאב רב.


אירק איינשטיין - "עטור מצחך"

איינשטיין הוא סמל ודמות נערצת עבורי, את רוב שיריו הכרתי ובכל הזדמנות בה יכולתי להאזין לשיריו לא חשבתי פעמיים. כנער אשר גדל והתחנך בבית בו שיריו של אריק איינשטיין היו בעלי משמעות רבה, הלילה האחרון גרם לי לתחושות מעורבות.


אריק איינשטיין - "עוף גוזל"

אתחיל ואומר שזו אבדה קשה עבורי, אני בטוח שזו אבדה קשה מאוד עבור כל אחד ואחת מאיתנו, רובנו לא באמת מודעים למקומו של אריק איינשטיין בזמר הישראלי. כאשר אני שומע צעירים אומרים שהם לא מכירים ולא יודעים מיהו אריק איינשטיין אני ממש חש תסכול.

- אמרת אריק איינשטיין, אמרת ארץ ישראל -

תגובות