לא מפתיע: הנוער מתחיל לעשן בגיל 13 בממוצע. אילוסטרציה. צילום: להב מזור

לא מפתיע: הנוער מתחיל לעשן בגיל 13 בממוצע

הגיל בו בני הנוער מתחילים לעשן סיגריות ומוצרי טבק הולך ויורד באופן משמעותי מידי יום, וכן אחוז המעשנים עולה. הגיל הממוצע לתחילת השימוש בסמים עומד כיום על 13, והמשמעות: ישנם גם מקרים של ילדים בגילאי 10-9, שמתנסים בסמים

חדשות, לא כל כך מרעישות: בממוצע כבר מגיל 13 צעירים לעשן. ממצאים מראים שבין 80,000 ל-100,000 בני נוער בעולם, נעשים מכורים לסיגריות מדי יום. הייתכן? ארגון הבריאות העולמי סבור כי "שילוב מיסוי גבוה ומסעי הסברה רחבים יפחיתו את מספר המעשנים ובוודאי - את תופעת המחלות הקשורות בעישון".

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• גם אם זה לא מרגיש ככה, מחר באמת יום חדש
• סדנת המשחק לנוער של ג'ייסון דנינו הולט
• עצוב: שקנאי נורה 110 פעמים

על פי נתוני הרשות למלחמה בסמים, מעל 8% מהתלמידים דיווחו על שימוש בסמים מסוג "חגיגת", הנמכר בפיצוציות. מעל 20% הודו שהשתמשו בסמים לא חוקיים. ובמספרים: כ-133 אלף תלמידים הודו שהם השתמשו גם בסם לא חוקי כלשהו, גם בחומרים נדיפים וגם בחגיגת בעת ובעונה אחת.


אי אפשר לעצוב את הזמן.. אבל לא חייבים לעזור לו!

מספר בני הנוער בישראל בגילאי 12-18 שמשתמשים בסם, מכל סוג שהוא, מוערך ב-70 אלף צעירים. הבעיה נפוצה לא רק בישראל אלא בכל העולם, כיום בני נוער וצעירים מתחילים לעשן מגיל צעיר יותר.

הגיל בו בני הנוער מתחילים לעשן סיגריות ומוצרי טבק הולך ויורד באופן משמעותי מידי יום, וכן אחוז המעשנים עולה. מעמותת "אל-סם" נמסר כי הגיל הממוצע לתחילת השימוש בסמים הנו 13. אולם המשמעות היא שישנם גם מקרים של ילדים צעירים יותר, בגילאי 10-9, שמתנסים בסמים.

דוח שר הבריאות על עישון בישראל.
דוח שר הבריאות על עישון בישראל.

משרד החינוך לא נישאר אדיש ונוקט בצעדים: במשרד החינוך עורכים בפני התלמידים הסברה בנוגע לסכנות הטבועות בצריכת אלכוהול וסמים. אחת מתכניות הדגל של המשרד היא תכנית "עמיתים", שבמסגרתה עוברים ילדים, מובילים חברתיים, סמינר הדרכה בנושא וחוזרים לכיתות ואל חבריהם כדי להעביר להם בעצמם את התכנים.

תכנית זו יועדה בעבר לכיתות י’ וכיום היא מועברת כבר לתלמידי כיתות ח’ - עדות נוספת לכך שגיל הצריכה הולך ויורד. 

לאור השפעות העישון הוכנסו אל סל שירותי הבריאות סדנאות לגמילה מעישון וכן סבסוד תרופות מרשם לגמילה מעישון. משירותי הבריאות נמסר כי משנת 2010 בה הרפורמה נכנסה לתוקף פנו למעלה מ 11,844 מעשנים לגמילה וכיום כמות הפונים לעזרה עולה ועולה.

תגובות