התנדבות השבוע: רוצים להיות ליצנים רפואיים?. צילום: צילום מסך מהסרטון

התנדבות השבוע: רוצים להיות ליצנים רפואיים?

בתוכנית ההתנדבות מכשירים בני נוער צעירים בגיל התיכון בקורס קצר לפרחי ליצנות רפואית, ולאחר מכן מלווים אותם בהתנדבות ופעילות משותפת. התוכנית מאפשרת לכל אחד מבני הנוער לגלות את הליצן שלו

השבוע בפינת ההתנדבות שלנו: "לתת את הנשמה ואת הלב". התנדבות בני נוער בקרב חריגים, אוטיסטים, נפגעי נפש וכדומה מעצימה את הנתינה, ההבנה והקבלה של השונה והחריג בחברה הישראלית. 

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• גם אם זה לא מרגיש ככה, מחר באמת יום חדש
• סדנת המשחק לנוער של ג'ייסון דנינו הולט
• עצוב: שקנאי נורה 110 פעמים

בתוכנית ההתנדבות מכשירים בני נוער צעירים בגיל התיכון בקורס קצר לפרחי ליצנות רפואית, ולאחר מכן מלווים אותם בהתנדבות ופעילות משותפת. התוכנית מאפשרת לכל אחד מבני הנוער לגלות את הליצן שלו, להתחבר לליצנים אחרים במשפחת שמחת הלב וליצור להקה של ליצנים רפואיים. הקורס משלב תיאוריה והרבה חוויות בשטח.

קורס ההכשרה כולל: משחקי תאטרון ותרגילים כדי להכיר השפה של הליצן, שימוש בתנועה ובקול, פיתוח תפקיד הליצן - בגד ואיפור, השימוש באביזרים, גימיקים- אלמנטים של קוסמות ג’אגלינג, בובות, פיסול בלונים.


ליצנות רפואית

כמו כן, מבצעים אמפרוביזציות - להגיב באופן ספונטני למצבים שונים, בניית קטעים קומיים - לעבוד ביחד בתור משפחה על איך לספר סיפורים - סיפור לכל מצב, תקשורת דרך סיפור, דמיון מודרך, סימולציות מהמציאות - אך לעבוד עם אוכלוסיות שונות וגילאים שונים, תיאוריות של הומור - הגורמים לצחוק, התמודדות במצבי לחץ.

המטרה היא ללמוד את הבסיס של הליצנות הרפואית כמוטיב מרכזי בחיים, להשתמש בכלים שנרכשו לקירוב לבבות ומניעת אלימות בין החברים ובתוך הקהילה, להשתלב בקהילה רחבה העוסקת בהפצת שמחה בעזרת ליצנות רפואית, לקיחת אחריות להתחנך ולתרום מזמנם ויכולתם לחברה ולקהילה וניצול איכותי של זמן פנוי להפנמת ערכים של נתינה, מעורבות ואחריות לחברה.

ליצנות רפואית הינה שיטה ייחודית המתמחה בתרפיה וטיפול תוך שימת דגש על הפן האנושי, בדרך של דמיון ופנטזיה, הומור וצחוק, שיטת ליצנות רפואית התפרסמה בסרט "פאטץ אדאמס" והוכחה במרוצת השנים כמוצלחת ומקצרת תהליכי הבראה ושיקום, כיום מופעלים בישראל למעלה מ-320 איש העוסקים בתחום של ליצנות רפואית.

תגובות