אפליה היא עברה על החוק - יחד נלחמים בה. צילום: צילום מסך מהסרטון

אפליה היא עברה על החוק - יחד נלחמים בה

בימים אלו עלה לאוויר קמפיין נגד תופעת האפליה והגזענות, שמטרתו להזכיר כי גזענות היא לא רק פסולה מוסרית, אלא גם מהווה עבירה על החוק. נלחמים באפליה

בימים אלו עלה לאוויר קמפיין נגד תופעת האפליה והגזענות, שמטרתו היא להזכיר כי גזענות היא לא רק פסולה מוסרית, אלא גם מהווה עבירה על החוק. השנה האחרונה הייתה שנה מלאה בתופעות פסולות של אפליה וגזענות. כדי להוקיע תופעה בזויה זו, יזמה שרת המשפטים, ציפי לבני, קמפיין שמטרתו אחת: להזכיר לציבור הרחב כי גזענות היא לא רק פסולה מוסרית, אלא גם מהווה עבירה על החוק.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• העיניים של העיוורים / על ארבע: כלבי הנחייה
• הגזענות קיימת? אחריי פועלת לשינוי
• "אותך לבית משוגעים ואז ישר לכלא"

במסגרת הקמפיין החדש, שמנהל משרד המשפטים, נפתח מוקד טלפוני לנפגעי אפליה וגזענות, בו מספק האגף לסיוע משפטי מידע לאודות האפשרויות השונות העומדות בפני הנפגעים. בנוסף, הוקם אתר אינטרנט ייעודי העוסק בתופעה ובו מידע אודות חוקים ותקנות העוסקים באפליה ובמניעתה, מציג פסיקות רלוונטיות וכן מציג את דרכי הפנייה למוקד המשרד וגורמים רלוונטיים נוספים.

שיאו של הקמפיין הוא בימים אלו, עם יציאת המשרד במסע פרסום נרחב בתקשורת המשודרת, בו מוצגות סיטואציות יומיומיות שונות בהן נתקלים בתופעת הגזענות. התשדירים מלווים בעיבוד מיוחד להמנון הלאומי, והסיסמה המלווה אותם הינה "אפליה היא עבירה על החוק. יחד נלחמים בה. עוד לא אבדה תקוותנו..".  


יותר סובלנות - פחות גזענות

שרת המשפטים ציפי לבני אמרה כי "אין מקום במדינה דמוקרטית לגזענות ולאפליה, חד וחלק. מדובר בתופעות שיש להפגין כלפיהן אפס מידה של סובלנות, תופעות שאנחנו צריכים לחתור למיגור מוחלט שלהן"

עוד היא סיפרה ש"דמוקרטיה מתבססת על צדק ושוויון, וגזענות היא לא פחות מפגיעה בעמוד השדרה המוסרי שלנו כחברה. לצד הענישה המתקדמת אותה קידמנו, אני שמחה להשיק גם קמפיין ציבורי נרחב, שיזכיר לכולנו שכשרואים עוול צריך להרים קול מחאה ולצאת נגדו. הגיע הזמן שבאמת כל ישראל יהיו ערבים זה לזה".


יותר סובלנות - פחות גזענות (בגינה)

מנכ"ל משרד המשפטים, ד״ר גיא רוטקופף: "תופעת האפליה היא אחת הרעות החולות בחברה הישראלית. אני מאמין כי רוב הציבור בישראל מוקיע תופעות פסולות מעין אלו ויצטרף אלינו בקריאה נגד האפליה. יתרה מכך, חשוב שהציבור שחש מופלה ידע שיש לו כתובת לפנות אליה כדי להתייעץ בנוגע לדרכי הפעולה האפשריות. זה המקום להודות לכל הדרגים המקצועיים במשרד המשפטים שסייעו בהפקת הקמפיין: האגף לסיוע משפטי, מחלקת ייעוץ וחקיקה ואגף הדוברות וההסברה״. 


יותר סובלנות - פחות גזענות (סרטון אוטובוס)

אז מה לכם יש להגיד על זה? נתקלמתם במקרה של גזענות? גרמו לכם להרגיש נחותים או שווים פחות? שתפו אותנו בסיפור האישי שלכם או בסיפור שהייתם עדים לו. ספרו לנו!

תגובות