פרויקט 'עיר ללא אלימות': ההורים בתמונה. אילוסטרציה. צילום: אלון אלבכרי

פרויקט 'עיר ללא אלימות': ההורים בתמונה

תרבות הבילוי של בני הנוער כוללת התנהגות אנטי חברתית, החל מהפרות סדר, כמו ונדליזם ולכלוך ועד לאלימות והתנהגויות סיכוניות, כמו צריכת אלכוהול וסמים. סיירת ההורים מורכבת לרוב מתושבי העיר שמסיירים בשעות הבעייתיות

תרבות הבילוי של בני הנוער כוללת התנהגות אנטי חברתית, החל מהפרת הסדר הטוב כמו ונדליזם ולכלוך ועד לאלימות והתנהגויות סיכוניות, כמו צריכת אלכוהול וסמים. סיירת ההורים מורכבת לרוב מהורים תושבי העיר, הפועלים בהתנדבות ומסיירים ברחבי העיר בשעות ובזירות בעייתיות, בדרך כלל בשעות הלילה וסופי שבוע במקומות ההתגודדות של בני הנוער.

עוד במדור הסביבה של פרוגי:
• איך היה המפגש של "פרויקט חתכים"?
• טריאתלון לילדים ונוער: ממש בימים אלה באילת
• אפליה היא עברה על החוק / יחד נלחמים בה

המטרות העיקריות של סיירות ההורים הן: צמצום השוטטות, התנהגות סיכונית וונדליזם של בני נוער ברחובות העיר ובפארקים, איתור בני נוער בסיכון והפניה לגורמי טיפול וסיוע לרשויות האכיפה (משטרה ופיקוח עירוני) בשמירה על הסדר הציבורי וביטחון התושבים ובעיקר מעורבות קהילתית בשיפור תחושת הביטחון האישית והקבוצתית.


סיירת ההורים בעיר אשדוד

סיירת ההורים פועלת, ברוב הרשויות, בתיאום מול משטרת ישראל, הפיקוח העירוני וגורמי טיפול בנוער בסיכון בקהילה, על פי צרכי העיר ויכולת ההורים המתנדביםהפעילות כוללת סיורים במוקדי הבילוי, בהם פאבים, מועדונים, טיילת וכן באזורים המושכים בני נוער כגון: גינות ציבוריות, פארקים, זולות חשוכות ועוד.

תגובות