המדריך: לפני שקונים נרגילה. למה לשים לב?. למה חשוב לשים לב? צילום: מתן כרמי

המדריך: לפני שקונים נרגילה. למה לשים לב?

הטבק נשרף מהר? אחרי כמה דקות הטעם שיש זה רק הגחל? במקום עשן תמיד יוצא לכם מים? כנראה שאתם לא באמת יודעים לעשן נרגילה. הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את חווית העישון לטובה יותר

הטבק נשרף מהר? אחרי כמה דקות הטעם שיש זה רק הגחל? במקום עשן תמיד יוצא לכם מים? כנראה שאתם לא באמת יודעים לעשן נרגילה. הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להפוך את חווית העישון לטובה יותר.

הנרגילה עצמה
נרגילה זה כמו אישה, כל אחת היא עולם ומלואו וצריך לבחור אותה בקפידה! אם אתם מעשנים בבית אנחנו ממליצים לכם על נרגילה סורית או מצרית, שלמעשה מדובר בנרגילות גדולות.

אם לרוב אתם מעשנים מחוץ לבית אנחנו ממליצים לכם על בנגילה, היא קטנה יותר ונוח יותר לשים אותה בתוך התיק.

למה חשוב לשים לב שקונים נרגילה?

קודם כל, לסוג הכד, שלו אין יותר מידי משמעות, חוץ מזה שכדאי לבחור אחד יפה. לאחר מכן תבדקו שאין בו סדקים ושהוא אכן מתאים לנרגילה שלכם מבחינת הגדול. אם אתם אוהבים עשן סמיך יותר, שימו כמה שיותר קרח, אבל לא לשכוח שמדובר בקרח שלאט לאט נמס, לכן שימו פחות מים.

שנית, הגוף, לדאוג שהוא לא שרוט או שבור וכמובן שיש גולה - פתח לצינור ושהמוט (הצינור הכסוף החלול) מספיק ארוך.

שימו לב!
שימו לב!
צילום: מתן כרמי

המאפרה, חשוב שתהיה את המאפרה מסביב לגחל, רגעים לפני מותו, מה גם שהמאפרה שמסביב מנועת שריפות ולכלוך במידה ואתם מעשנים מחוץ לבית.

צריך לבדוק שהראש לא סדוק והכי חשוב גם זה לא לדחוס את הטבק. שלא יהיה עמוק מידי וגם לא להפך. כמובן אחרי השימוש לנקות אותו ולבדוקש הראש נכנב היטב לגוף. בנוגע לראש, מומלץ מפעם לפעם לערבב טעמים.

החלק הכי חשוב בנרגילה, הוא הצינור, לכן אל תקנו צינור קצר מידי וכן גם לא צינור ארוך מידי. כמו גם, חשוב שהפיה תהיה מברזל, כי בסופו של דבר זה עלול להחליד וממש לא כיף למצוא חתיכות ברזל בפה. מומלץ לעשן עם צינור קרח או לדים.

מה עם התוספות?

טבק. חבר'ה, בבקשה ממכם, אל תעשו את זה: אל תקנו טבק מפיצוציות. עדיף לקנות טבק במשקל בחנות נרגילה שאפשר לסמוך עליה, והכי חשוב לשמור את הטבק במקרר כך שיחזיק בתנאים טובים יותר.

הגחל שמומלץ זה הגחל של המנגל, ואם לא, אז עדיף גחל יוקרתי, כמו למשל גחל אננס.

נייר הכסף, לא כולם יודעים את זה, אבל נורא חשוב להשקיע בו ואפילו לעשות בו צורות, כמו חילזון. ככל שהחורים גדולים יותר, כך יהיה יותר טעם של הגחל, אז תשקיעו בחורים. מומלץ לקנות נייר שכבר מחורר.

אבל הכי חשוב, זה לדעת דבר אחד - העישן פוגע בבריאות ועדיף לרוץ ולעשות ספורט ולשמור על כושר, מאשר לעשן נרגילה או סיגריות.

תגובות