יצירה קולנועית: תלמידי כיתות ה' מצלמים סרטים. צילום: יחסי ציבור

יצירה קולנועית: תלמידי כיתות ה' מצלמים סרטים

קולנוע חן ברחובות יתמלא בילדים רבים אשר יציגו לקהל הרחב את סרטיהם עליהם עבדו במהלך שנת הלימודים החולפת. מדובר בפסטיבל סרטי הקולנוע של ילדי רחובות שבו יוקרנו 34 סרטים. כל תלמיד קיבל על עצמו תפקיד בהפקת הסרט, כמו כתיבת התסריט, צוות צילום ותיאורה, שחקנים וכו'

יוצרים צעירים: קולנוע חן ברחובות יתמלא בילדים רבים אשר יציגו לקהל הרחב את סרטיהם עליהם עבדו במהלך שנת הלימודים החולפת. מדובר בפסטיבל סרטי הקולנוע של ילדי רחובות שבו יוקרנו 34 סרטים שנוצרו על ידי תלמידי העיר בליווי פסקול שיריו של אריק אינשטיין.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

הפסטיבל שיתקיים ביום שישי ה-30 במאי מסכם את תכנית הלימודים המופעלת על ידי תכנית קרב למעורבות בחינוך של שיעורי קולנוע לתלמידי כיתות ה' ומחלקת החינוך של עיריית רחובות. נושא הפסטיבל הוא בסימן "האחר הוא אני", כמחווה ליוצר ולזמר אינשטיין שהלך השנה לעולמו. שיריו של אינשטיין "אני ואתה נשנה את העולם" ו"אדון שוקו" ליווי את התלמידים בתהליך ההכנה, כמצפן למוטיב המדגיש את קבלת האחר. כל תלמיד בכיתה קיבל על עצמו תפקיד בהפקת הסרט, כמו כתיבת התסריט, צוות צילום ותיאורה, שחקנים, מלהקים וכו'.

© יחסי ציבור
© יחסי ציבור

בבית הספר שזר למשל עסקו באפליקציית העברת המסרים "ווטסאפ": תלמיד חסר אמצעים המתמודד עם מצבו בעולם חומרני וטכנולוגי. המוסר השכל בסרט הוא ערך של עזרה הדדית וערך החברות ומהי כוחה של הרשת החברתית.

 

בנוסף אליו, בבית הספר סמילנסקי עסקו בנושא המגדר, "זה לא החלום שלי": שני ילדים מנסים להתאים את עצמם מגדרית לתפקיד שהחברה יעדה להם, אך החלום האמיתי שלהם הוא דווקא אחר. הסרט מתייחס לדילמה כיצד להגשים את עצמך בחברה מגדרית וכיצד להתמודד להורים ולחברה לקבל את החלומות החדשים שלהם.

 

הפסטיבל יחל מהשעה 08:30 בבוקר ועד השעה 12:00 בצהריים בקולנוע חן ברחובות.

תגובות