5 הדרכים הכי טובות להעביר את הזמן בממ"ד. צילום: שנהב דעבול

5 הדרכים הכי טובות להעביר את הזמן בממ"ד

כבר התרגלנו לאזעקות בלתי פוסקות, ובני נוער רבים מעבירים זמן רב במרחבים המוגנים במקום בבריכה או בים. איך בכל זאת ניתן לנצל את הזמן בצורה הטובה ביותר?

האזעקות הפכו לשגרה עצובה, רבים מאזרחי ישראל נמצאים במקלטים או בחרדה קיומית מהרגע בו תצטרך להיכנס אליו שוב. איך אפשר בכל זאת להעביר ולהנעים את זמן השהות במקלט? 

1. לישון. מרבית בני - הנוער נמצאים במחסור תמידי בשעות שינה, במיוחד בחופשת הקיץ, וחלק ניכר מאתנו פשוט אוהב לישון. יש משהו בשינה, הניתוק מהעולם והרפיית הגוף, שעושה את היום שלנו להרבה יותר טוב. לכן, מומלץ להביא למקלט ובמיוחד אם יש לכם ממ"ד באחד מהחדרים, כרית ושמיכה, גם פוף נוח יעזור להעביר את הזמן הלא נעים ואת החרדה מהמצב הקשה בו נתונה המדינה.

 

2. קראו ספר. מתי בפעם האחרונה קראתם ספר? ולא, אני לא מדברת על שני הרומנים שהכריחו אתכם בבית-הספר, וגם אותם לא סיימתם אלא לקחתם סיכומים מגוגל. כשאני שואלת את השאלה הזו אני מתכוונת למתי בפעם האחרונה נהנתם מספר? מתי נשאבתם לעולם הקסום של הארי פוטר או פרסי ג'קסון? מתי התרגשתם והתאכזבתם עם שלומצי או תמר? כל ספר מכיל עולם ומלואו, ואין כמו לבקר בכוכב קצת אחר כדי לשכוח קצת מהמציאות המורכבת פה. קחו לכם ספר, אולי אפילו אחד שכבר קראתם מזמן, והשאירו אותו במרחב המוגן או במקום נגיש שתוכלו לקחת אותו במהירות אליו. קראו את הספר ותגלו עולם, תעשירו את שפתכם ואני מבטיחה שלא תצטערו.

3. פתרו תשבץ ו\או סודוקו. כמעט בכל עיתון מופיעים תשבצים שונים ומגוונים אשר מתחלפים בכל שבוע. קחו אחד, ופתרו אותו יחד, כמשפחה. התשבץ יעזור לכם לגלות דברים חדשים על תחומי העניין של כל אחד מבני המשפחה, יקרב אתכם וישפר את שיתוף הפעולה שלכם. כמו כן, העיסוק במציאת תשובות יחדד את המוח שלכם ויעביר את זמנכם במהרה. מי יודע, אולי שבוע הבא תעשו זאת שוב, בתקווה ללא האזעקה.

 

4. תאכלו. אין דבר מנחם בעולם הזה יותר מאוכל, ולא סתם אוכל, אלא שוקולד וחטיפים טעימים. השאירו לכם במרחב המוגן חבילת שוקולד טעים שאתם תאהבים, ואני מבטיחה לכם שהזמן יעבור עליכם בנעימים.

5. תדברו. כן, רק תדברו, מטומטם כמו שזה נשמע. לצערי, רוב הזמן כולנו עסוקים בלהספיק דברים, ובריצה לריצה במרדף החיים הללו, אנו לעיתים שוכחים גם לשאול מה קורה ומה נשמע, מכיוון שזה לא חלק מהמטלות שלנו. נצלו את הזמן במקלט בשביל להתעדכן, לספר ולצחוק יחדיו. אולי לא תמיד יש לנו ולמשפחותינו זמן 7\24 אחד לשני, אך לפחות הזמן המבוזבז והמפחיד במקלט יהפוך לגשר להשלמת פערים.

תגובות