אסור שיקרה: תחבורה ציבורית בת"א שבת . העיר העברית הראשונה. צילום: ארכיון מערכת "פרוגי"

אסור שיקרה: תחבורה ציבורית בת"א שבת

הייחודיות המרכזית של העיר העברית הראשונה במהלך ימי ראשון עד שישי היא הרעש והלחץ שנמצאים תושבי העיר, אולם לאחרונה מסתמן אחרת: עיריית תל אביב אישרה אפשרות לתחבורה ציבורית בשבת וכעת זה מחכה לאישור הממשלה

הייחוד המרכזי של העיר העברית הראשונה, תל אביב, הוא החדשנות, הרעש והלחץ הרב בו נמצאים תושבי העיר.

נכון להיום, ככה העיר והתושבים מתנהלים בימי ראשון עד שישי, כשביום שבת ניתן לקחת "יום חופש" מהכל ולנוח, אולם בימים האחרונים, והפעם יותר מתמיד, נראה שזה עתיד להשתנות. נראה כי גם יום החופש הזה צפוי להעלם לו.

תחשבו לרגע על יום השבת כיום של שקט, בלי תחבורה ציבורית שמרעישה, בלי המולה אלא רק רוגע ונחת. ככה העיר שבדרך כלל חיה, נושמת ובועטת, צריכה להיות ביום שבת, מלבד העובדה שיש לכבד את המסורת והתרבות היהודית עליה מושתתת מדינת היהודים. המדינה שבה אנו, כזכור, חיים.

על אף שמרבית האנשים שחיים בעיר הם חילוניים גמורים, אסור לשכוח את המגזר הדתי שחי בעיר ואנשים נוספים שביום הספציפי הזה מעדיפים את השקט. תחבורה ציבורית בשבת עלולה לפגוע קשות במסורת ובקהילה הדתית שחיה בעיר, ועלולה לגרום לשסע עוד יותר עמוק בין החילוניים לדתיים.

כמו גם, אסור לשכוח שבעיר אין אסירה מוחלטת של ניידות בשבת, קיימים שירותים נוספים מלבד תחבורה ציבורית שמאפשרים לנוע ממקום למקום, בהם מוניות, מוניות שירות וספיישל ועוד..

במידה ואכן יום השבת יהפוך למאין יום חול, לא תהיינה האפשרות לאנשים "לעצור" לרגע, לנוח, לאסוף כוחות ולהכין את הגוף לשבוע עבודה או לימודים נוסף. במקום זה, נמשיך לבלות יותר ויותר בקניונים מאשר בחיק המשפחה האמיתי.

יום השבת הוא יום שאפשר לשבת עם המשפחה, לשתף מה קרה במהלך השבוע ומה צפוי לקרות במהלך השבוע שיבוא, להתבטל מול הטלוויזיה ולספר בדיחות לא מצחיקות, על אף שאני מגדיר את עצמי כחילוני גמור, אני חושב שלשבת יש ערך חשוב, ויש לכבדו.

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות