דעה: אסור לשכוח את העם היהודי. מערכת

דעה: אסור לשכוח את העם היהודי

אביב וקנין לא מבין מדוע הממשלה החליטה לצאת למשא ומתן עם הפלשתינאים, ללא דרישה להכיר במדינת ישראל כמדינת העם היהודי: "אסור לנו לקחת את הסיכון הזה"

מדינת ישראל תכנס בקרוב למשא ומתן עם הפליסטינים, והגיבה אמש (ד') כי לא תדרוש הכרה מהפלסטינים בישראל כמדינה יהודית, כחלק מכניסה למשא ומתן ללא הצבת תנאים.

האם ייתכן מצב שבו מדינת ישראל תכנס למשא ומתן ללא תנאים ותדון עם הפלסטינים "רגל על רגל" על המצב המדיני? מצב כזה לראות עיני לא אפשרי, ועוד עצם העבודה שהפלסטינים לא יכירו בנו כמדינה יהודית, רק מחמירה את המצב. לא ייתכן שנדון עם הפלסטינים על הקמת מדינה משלהם, מדינה לעם הפלסטיני אשר תקום משטחי מדינת ישראל שלא תכיר במדינת ישראל כמדינה ללאום היהודי.

במגילת העצמאות כתוב במפורש (ואני מצטט): "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל". איך אנו, בתור אזרחים, בתוכנו נוכל לחיות עם העבודה שתהיה פה מדינה פלסטינית על שטחיה של מדינת ישראל שלא תכיר במדינה שלנו כמדינת הלאום היהודי? למה עמלנו להקים מדינה לעם היהודי? הריי גם ככה לא חסר מדינות שלא רואות בנו כמדינה לעם היהודי.

אני רוצה להציג בפניכם מצב היפותטי, בו הפלשתינאים מקבלים מדינה משלהם, על גבולות 67', ללא הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ובהנחה שהמדינה לא תיהיה מפורזת, ויתאפשר שתקים כוחות צבא משלה. תתארו לכם את הזעם של חלק מהפלסטינים על כך שהם נלחמו זמן כה רב על הקמת מדינה, חלקם בוודאי ירצו נקמה שהיא מתקפה. האם אנו יכולים לקחת על עצמנו את הסיכון להיות מותקפים? ונניח והיינו מותקפים וניצחנו במתקפה, התדמית הישראלית לא תשתפר, אלא תורע הרבה יותר.  

לכן, לדעתי, כניסה למשא ומתן עם הפלסטינים ללא תנאים מקדימים תהווה טעות גדולה עבור ממשלת נתניהו. אין אנו האזרחים, והממשלה יכולים לקחת את הסיכון במהלך שכזה ובמיוחד שמדובר בנושא שנוי במחלוקת ובעייתי, על הממשלה לדרוש תנאים, כי אחרת המצב עלול להחמיר יותר מכפי שהוא עכשיו.

>> הצטרפו לעמוד הפייסבוק של פרוגי

תגובות