דעה: מלחמת האזרחים בישראל החלה?. פליטים סודניים מפגינים. צילום: שי ברנע

דעה: מלחמת האזרחים בישראל החלה?

כתב "פרוגי" חושש מכך שמלחמת האזרחים בישראל החלה. הסיבה: העימותים שהתרחשו בין תושבי דרום תל אביב לבין המסתננים מסודן ואריתראה שעלו לישראל בשבע השנים האחרונות

האם מלחמת האזרחים בישראל החלה? כנראה שכן. כשקראתי את כותרות העיתונים הבוקר והתבשרתי על עימותים אלימים בין תושבי דרום תל אביב הישראלים לבין תושבי דרום תל אביב החדשים, הפליטים והמסתננים מסודן ואריתראה, הבנתי שנקלענו למציאות חדשה. 

ההפגנה שערכו הפליטים לפני חודש כנגד גירושם מישראל

הרי אם הממשלה לא עשתה דבר עד עכשיו בנושא הפליטים, שמתהלכים בדרום תל אביב, ישנים ברחובות העיר, מאיימים (חלקם) על חיי ילדים ונערות ומתגוררים בתת תנאים (40 פליטים בווילה אחת), אז האזרחים החליטו לעשות מעשה. 

אני לא חושב שצריך לזרוק אותם בחזרה למדינתם, אלא לשקול באמת אפשרות לקליטה הרבה יותר הגיונית של עשרות אלפי, אם לא, מאות אלפי הסודנים והאריתראים בישראל. 

אם הממשלה החליטה להשאירם בארץ, יש לפזרם בערים שונות בארץ, שם ייקלטו במרכזי הקליטה שמיועדים מלכתחילה לעלייה לארץ של עולים חדשים. שם הם יוכלו ללמוד על התרבות הישראלית, על החיים במדינה מודרנית וחשוב מכל, את השפה העברית, כדי שיוכלו לתקשר עם אזרחייה הישראלים של המדינה. 

בנוגע למלחמת האזרחים, אני חושב שכן. צריך לקום ולזעוק, לפני שיקרה כאן אסון. הפליטים החדשים אומנם נראים תמימים, אבל מי יודע לאן התסכול שלהם ממחסור במגורים, מקומות עבודה והתנכלות מצד הישראלים, יגיע? זו פצצת זמן מתקתקת. 

תגובות