אותה השבת - שני עולמות שונים. מערכת

אותה השבת - שני עולמות שונים

יובל לב החליט לחזור בתשובה בגיל צעיר. בטור מיוחד הוא מספר על החיים כנער דתי בבית חילוני ועל החוויות שלו בשבת, לעומת החוויות של חברו החילוני

לא הסכמתי לוותר על החברים החילונים שלי, ממש לא הסכמתי. חזרתי בתשובה לפני כמה שנים, בזמן שהמשפחה שלי המשיכה לשמור על אורח חיים חילוני. הפיתויים היו רבים, אבל אני תודה לאל, מצליח להתגבר עליהם.

החלטתי לבדוק, איך נראית השבת של החבר הטוב שלי, זה החילוני, שאין קשר בינו לבין הדת. עניין אותי לדעת מה הוא עושה בזמן שאני הולך לתפילה או שיעור בבית הכנסת, במהלך השבת.

השבת עומדת להכנס, ערב שבת ואני על קוצים, אני חוזר מבית הספר וישר הולך לעזור לאמא להכין. בבית עדיין לא התרגלו למושג הזה של פלטה במטבח, ההורים טוענים שאם לא אני, הם היו מתארגנים לשבת בצורה הרבה יותר רגועה.

אחרי שמסיימים את ההכנות לשבת, אני נכנס להתקלח ורץ לבית הכנסת. תפילת הערבית ממלאת אותי: "לכה דודי, לקראת כלה". אבל באותה העת שאני מתפלל, החבר החילוני שלי יושב מול המחשב וגולש בפייסבוק מסתבר, בזמן שברקע נשמע השיר "טקטה".

לאחר סעודת ערב שבת, אני הולך לשיעור עם הרב, בזמן שחבר שלי הולך לעשות על האש עם החברים, לעשן נרגילה, לשתות בפארק עד שיגיע פקח או שוטר וכל דבר מוזר אחר. אחרי השיעור אני חוזר לביתי והולך לישון.

בוקר שבת, אני קם בשעה שבע וחצי, מתעטף בציצית ומריח את ריח השבת בזמן שחבר שלי, יקום רק בשעה ארבע אחר הצהריים, נשרף לו יום שלם. תחליטו לבד מי נהנה יותר בשבת הזו.

אז החלטתי לארח את חבר שלי בשבת האחרונה, הוא הגיע אליי בשישי בצהריים וסיפר לי בסוף השבת, שהוא נהנה מאוד מהשינוי באווירה. הוא סיפר לי שבשבת הבאה הוא גם יעשה לעצמו עונג שבת, בטח כזה שיכלול מחשב, אבל ניצול מירבי של סוף השבוע.

תגיות
תגובות