"אסור לחתור למגעים להפסקת אש". דעה. צילום: דובר צה"ל

"אסור לחתור למגעים להפסקת אש". דעה

כתב הצבאי של פרוגי, אסף ועקנין, בטור חריף במיוחד על אופן התגובה שבו ממשלת ישראל צריכה לפעול כנגד ארגוני הטרור ברצועת עזה, ובראשם חמאס. "אנחנו מרמים את עצמנו כל פעם מחדש, שהנה השקט יחזור לאזור"

אישי
 
נפל בי-ם; "התפלק פאג'ר"  שמואל מוניץ
 
לראשונה מאז דווח על ידי דסק החדשות של פרוגי כי נפל טיל באזור ירושלים, דעות רבות החלו להישמע. הבחור הצעיר מאזור "גוש עציון", שמואל מוניץ מרגיש אכזבה. "הייאוש של הטרוריסטים בעזה הגיעה עד לכאן" הוא מספר
לטור המלא
 

בצל הדיווחים מרשתות הטלוויזיה הערביות בנוגע להפסקת אש, עמדתי בנושא היא ברורה: אסור לחתור למגעים להפסקת אש, חובה על ממשלת ישראל להרחיב את המבצע גם אם זה יכלול הכנסת כוחות קרקע לשטחי רצועת עזה.

במהלך כל סבב או מבצע, לפני הפסקת אש, אנחנו מרמים את עצמנו כל פעם מחדש, שהנה השקט יחזור לאזור, והנה הביטחון של תושבי הדרום יחזור וארגוני הטרור ברצועת עזה ובראשם חמאס יפסיקו לשגר מטחים כבדים לעבר הערים הגדולות וביניהם אשדוד, אשקלון ובאר שבע, וכמובן טפטופי הירי שמתבצעים כבר זמן רב לעבר מועצה אזורית אשכול, שדרות ושאר ייישובי עוטף עזה.

אסור למצב כזה לקרות,כל פעם אנחנו בטוחים שפנינו לקראת שלום ותהיה רגיעה. חובה על ממשלת ישראל לפתוח במבצע נרחב, להגביר את ההרתעה בקרב ארגוני הטרור הפועלים ברצועה ואין לחדול מלבצע סיכולים ממוקדים בראשי הנהגת ארגון החמאס, ביניהם איסמעיל הנייה וחאלד משעל. כמו גם שאר ארגוני הטרור שכוללים את גדודי הג'יאהד האיסלאמי שממשיכים בכל עת לעבר יישובי הדרום.

הדבר שהחזיר את ההרתעה, אז בשנת 2006, בגבול הצפון, היה הכוח בו השתמש צה"ל. נכון, נגרם נזק רב לרכוש ונהרגו מאות, אך השימוש בעוצמה הוא זה שהביא לנו את כוח ההרתעה.

אנחנו מפחדים מתגובות שונות ברחבי העולם בכל ידיעה על הרג אזרחים חפים מפשע, אך שכחו קצת שבדרום השגרה היום יומית היא שגרה של טילים, סכנה וחשש מפגיעה.

עלינו להחזיר את כוח ההרתעה ועל צה"ל להשתמש במלוא העוצמה על מנת לפגוע בתשתית הטרור בעזה, תשתית הטרור הגדולה ביותר במזרח התיכון. כניסה קרקעית לרצועת עזה על ידי חטיבות חי"ר תוביל לפחד ולבהלה של ארגוני הטרור, הרי הם יודעים שבמיעוטם אין להם כל סיכוי מול חטיבות החי"ר, השריון וכמובן סיוע של חיל האוויר בכל עת.

כניסה קרקעית לעזה כמובן תוביל גם להרג נוסף של אזרחים חפים מפשע, אך לצערי אין מה לעשות, הטרור לא מתחמק מאיתנו, פעילי ההתנגדות הפלסטינים בוחרים לנצל את הפגיעה באזרחים על מנת למנוע את עוצמת התגובה של צה"ל.

חמאס וארגוני הטרור יצרו בעצם מאזן אימה מול ישראל, כאשר הם יודעים שלאחר ירי מסיבי של טילים, בין אם זה לאשכול או לשדרת, יגרור תגובה מאופקת של צה"ל.

חובה על ממשלת ישראל להמשיך את המבצע בכל הכוח שיש וכל הכוח שנדרש, על מנת להביא סוף סוף להחזרת ההרתעה לדרום, לפחות פרק זמן ממושך שיגרום לתושבי הדרום להחזיר את שגרת חייהם עד לסבב הסלמה הבא, שזמנו תלוי כמובן בהרתעה שתיצור ממשלת ישראל על ידי פעולת צה"ל ברצועה.

תגובות