דעה: לחלק את הבגרויות באנגלית. פחות עומס בלימודים. צילום: עידן גולדווסר

דעה: לחלק את הבגרויות באנגלית

מרבית תלמידי ישראל ניגשים לבחינות הבגרות באנגלית בכיתות י"א י"ב ובכיתה י' "מבזבזים את הזמן". כתב פרוגי מציע לפזר את בחינות הבגרות באנגלית לאורך שלוש שנים, כפי שנהוג בבתי הספר האקסטרניים

אנגלית הוא אחד המקצועות החשובים ביותר בתיכון. באמצעות השפה הזרה נוכל להתקדם גם במיונים לצבא ולאוניברסיטה, ליהנות מציון גבוה בפסיכומטרי ולזכות למשרות עבודה נשחקות.

אבל במקום לגשת לבגרות לאורך שלושת השנים בתיכון, החליטו במשרד החינוך מזה שנים רבות, להגיש את תלמידי ישראל לבחינות באנגלית רק בכיתות י"א ו-י"ב. 

כך יוצא שכל תלמיד ניגש לשני שאלונים בכיתה י"א ולשאלון נוסף בכיתה י"ב, או הפוך (על פי בחירת בית הספר). כדי לזכות בציון הבגרות באנגלית, חייבים להשלים את שלושת יחידות הבגרות ולערוך גם מטלת פרוייקט עליה יש להיבחן פרונטאלית מול מורה לאנגלית מתיכון אחר.

כך יוצא שבכיתה י"א או י"ב, כל הלחץ והעומס נופלים על התלמיד, שנדרש להתמודד עם שתי בחינות בשנה או בחינה ופרוייקט. במקום לפזר את הלימודים לאורך שלושת השנים.

הדבר יוצר עומס רב על התלמידים, ומועקה על המורות שצריכות ללמד את כל החומר לשלושה שאלונים בשנה (שני שאלונים ומועד חורף לתלמידים שנזקקים להשלים את הציון מהשנה שעברה, או לשפר אותו).

מדוע שבמשרד החינוך לא יחלקו את הלימודים לאורך שלוש שנים? כך שבכיתה י' ניגש לשאלון הראשון, בכיתה י"א לשאלון השני ובכיתה י"ב לשאלון השלישי ולמטלת הפרוייקט? ישנם תיכונים אקסטרניים שכבר יישמו את השיטה המוצעת, לאניות דעתי, הגיע הזמן שגם במשרד החינוך, ינחילו את השיטה בכל התיכונים. לתשומת ליבך, שר החינוך.

>> יוזמה צעירה: לשנות את שיטת הבגרויות בישראל.

תגובות