"המנצח של הבחירות הוא בנט". דעה. בנט, פרטנר טוב ללפיד. צילום: פייסבוק

"המנצח של הבחירות הוא בנט". דעה

כתבנו סבור שעוצמתו של יאיר לפיד תשפיע באופן ישיר על הרכב הממשלה בצורה כזו שנפתלי בנט ומפלגתו הבית היהודי, ישיגו את מה שהם באמת רצו: התיק של משרד הדתות

 המנצח הגדול של בחירות 2013 לכנסת ה-19 הוא לא אחר מאשר נפתלי בנט. כן, אני בטוח שרובכם מרימים גבה, ושואלים את עצמכם באיזה ניצחון הוא זכה, הרי שבסקרים הוא הגיע ל-15 מנדטים וקיבל בסוף 11 ואולי 12 לאחר ספירת קולות החיילים. אך האמת היא שהתשובה מאוד פשוטה:

בלוח השחמט של בנט המט כבר בוצע. מבחינתו התעצמות מפלגת יש עתיד של לפיד, מחזירה את מעמד המפד"ל לבחירות ב- 2003, בהם האב טומי לפיד ז"ל זכה ב-15 מנדטים.

המפד"ל עשו רבות בשנה הבודדת שהם היו בממשלה עד לפרישתם. חלק ממעשי מפד"ל: השתלטות על משרד הרווחה ומשרד השיכון, הכנסת סגן למשרד ראש הממשלה ועוד. כל אלו התגמדו לעומת הדבר החשוב ביותר- החזקת משרד הדתות.

עם תוצאות הבחירות, כאשר יאיר לפיד עלה כ"ווינר" (ויש לציין כי בהחלט מגיע לו על התוצאות המרשימות), נפתלי בנט חייך פעמיים: קודם כל כשהבין כי הצליח כמעט לשלש את כוח וגודל מפלגתו, ובשנית כאשר הבין ש"הבית היהודי" השתוותה לש"ס. עוד על כך: עצם העובדה שלפיד איננו מוכן לשבת עם החרדים באותה ממשלה, גורמת לבנט להיות השותף הטבעי שייבחר לשבת בממשלה.

אם וכן יתרחש מהלך זה, הרי שבנט ומפלגתו יוכלו לשלוט במשרד הדתות. דבר שהציבור הדתי כל כך רוצה לשלוט בו. אי לכך ובהתאם לזאת, אולי בפעם הראשונה בישראל, החלום של הציונות הדתית להעמיד רב ראשי בישראל כבר איננו רחוק. ליאיר לפיד יש ברשימתו את הרב שיש פירון מרבני צוהר אשר בארגונו נמצא המועמד לרב הראשי לישראל, הרב דוד סתיו שאותו כנראה הבית היהודי תציג כמועמדה לתפקיד. 

יש לציין ולומר כי אביו של לפיד, טומי ז"ל, היה חובב הציונות הדתית ותמך בה המון. אך עם זאת יאיר הבן, להבדיל מאביו, מתחבר אל הדת. הוא אמר זאת לא פעם. החיבור אצל הדור הצעיר של לפיד, בין ערכי האב ודעות הבן, עלול להוליד מהלכים שיגרמו לממשלת נתניהו 2013 להיות ממשלה חזקה ויציבה.

תגובות