דעה: למה נמרוד הראל כועס על הדת?. נמרוד הראל. צילום מסך: ערוץ 10

דעה: למה נמרוד הראל כועס על הדת?

למורד חביב לא מתאימה ההתבטאות של המנטליסט נמרוד הראל, שטען כי מדינת ההלכה היא זו שאחראית למקרה לא נעים שחווה. לדעתו הוא גורם לאנטגוניזם כלפי הדתיים

בצאת השבת פתחתי את הפייסבוק שלי וגיליתי שאדם מפורסם שחבר שלי בפייסבוק, יצא באופן מפורש כנגד מה שנקרא מדינת הלכה (דת). אותו אדם מפורסם הוא נמרוד הראל.

הראל, אחד מאנשי המנטליזם הגדולים והמפורסמים בישראל כיכב עם תוכניות הטלוויזיה שלו "פסיכו", "פוביה" ו-"העוקץ", כתב בפרופיל הפייסבוק שלו סטטוס על מקרה שקרה לו השבת כשהגיע עם משפחתו לנמל התעופה בן גוריון לשם טיסה לחו"ל.

הראל טען שבדרכון של אחותו הייתה בעיה והיא הופנתה לאנשי משרד הפנים בנמל בן גוריון. אלא מה, משפחתו של הראל נוכחה לגלות שמשרד הפנים לא פעיל בשבת - גם אם מדובר בנמל התעופה. את כל מה שקרה מפיל הראל על "מדינת הלכה". האחות אם תהיתם - נשארה בארץ.

הפוסט שכתב הראל.
הפוסט שכתב הראל.
צילום מסך.

ומה יש לי להגיד להראל ומשפחתו?

נכון, המקרה מצער ומעצבן אבל עוד לפני שאתה מתלהם בפייסבוק על זה שהדת דופקת אותך ואת החיים שלך ושל כולנו - תחשוב על הצד השני. למה שכל עובדי משרד הפנים בארץ לא יעבדו בשבת (דרך אגב, כל המוסדות הממשלתיים) ורק עובדי משרד הפנים בנמל התעופה כן יעבדו בשבת?

עם כל הכבוד לאחותך, דברים כאלו מסדירים בארץ - במשרד הפנים באופן מסודר ולא בדקה התשעים כפי שחלק מהישראלים אוהבים לעשות. ההסתה שהראל מייצר בפרופיל הכה נצפה שלו (קרוב ל-5,000 איש) פשוט הורסים את היחס כלפי הדת שגם ככה מצבה עגום בקרב הציבור החילוני.

הסטטוס שהראל רשם זכה לעשרות תגובות, חלקן היו ממש נגד דבריו הבוטים והרוב הצדיקו את המקרה ואף טענו כמוני שבמקום להפיל דברים על הדת צריך לחשוב ולתכנן הכל לפני שטסים.

הראל הגיב בעצמו ורשם: "בואו כולנו נרגע. לא התכוונתי לפתוח פה מלחמת חורמה נגד הדת ומי שלוקח את זה לשם שלא יעשה את זה על הקיר שלי. זה שלדעתי צריך להפריד דת ממדינה לא אומר שצריך להפריד רבנים מהראשים שלהם".

עצוב שאנשים מפורסמים כמו הראל, מביעים עמדה נחרצת בציבור תוך הכפשה ויצירת אנטיגוניזם בקרב אנשים תוך ניצול הכח שלהם להשפיע על הציבור.

תגובות