כרונקיה של כישלון? האיש שהחריב את מילאן הגיע ליובה. צילום: צילום מסך מעמוד הפייסבוק של יובנטוס

כרונקיה של כישלון? האיש שהחריב את מילאן הגיע ליובה

האיש ששיקם את הגברת הזקנה, הביא לה שלוש אליפויות והפך אותה לדרקון הליגה האיטלקית - הלך. האיש שהחריב את מילאן בא במקומו. ייגמר בבכי?

זה היכה בי בבטן, התאפקתי שלא לצחוק ובכל זאת פרץ צחוק יצא ממני כששמעתי שמסימילאנו אלגרי יאמן את יובנטוס אחרי הבלאגן שקרה. בהנחה שהיו מאמנים יותר טובים פנויים בשוק (מאנצ'יני, ספאלטי, די מתאו, זולה וכו'), הבחירה באלגרי היתה הזויה על גבול המגוחכת.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

נתחיל מהעניין העיקרי שהביא למינוי אלגרי. אנטוניו קונטה היה איש חזק מאוד ביובנטוס, הוא התווה שם דרך והפך את יובנטוס לקבוצה בצלמו. בטח אחרי כשלונות עם צ'ירו פרארה, אלברטו זקארוני וג'יג'י דל נרי. קונטה היה אהוב על ידי האוהדים והשחקנים, כולל כאלה שנדחקו לקצה הספסל ולא נשמעו מדברים עליו בצורה רעה. בשנים של קונטה ביובנטוס היא החזירה לעצמה את הכתר ואת השליטה בליגה האיטלקית. האליפויות נלקחו די בקלות והשליטה היתה אמורה להימשך בזמן שקבוצות כמו אינטר ומילאן מאבדות גובה.

רבות דובר על כמה ארתורו וידאל שחקן חשוב ליובנטוס. שחקן שאין לו תחליף, שחקן שעושה הכל ולמרות מרכז שדה חזק בלעדיו - הוא עדיין שחקן שיובנטוס לא צריכה לוותר עליו. כבר כמעט שנה שהוא מקושר למועדונים גדולים אחרים וכל פעם העסקה לא יוצאת לפועל, אנטוניו קונטה היה שם כדי למנוע זאת.

וידאל, קונטה עשה הכל כדי להשאיר אותו ביובה
וידאל, קונטה עשה הכל כדי להשאיר אותו ביובה © עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס

מדהים כמה שסדק קטן יכול להפוך לבור ענק ביחסים בין אנשים. אנטוניו קונטה הטיל וטו על מעבר של וידאל או של פול פוגבה לקבוצה אחרת, וכשהאנשים הגבוהים ביובנטוס לא התייחסו - מחלוקת קשה בכל מה שקשור לשוק ההעברות שברה לגמרי את קונטה והוא קם והלך. האם כדי לאמן את האזורי במקום פראנדלי? ימים יגידו. במהלך בזק שחקנים צייצו והגיבו, קונטה בעצמו הגיב, וגם ההנהלה הגיבה. תקשורתית ומעשית. הבעיה שהתגובה המעשית או שנעשתה בחיפזון, או שנעשתה כדי להעמיד על הקווים מאמן שהוא בובה - ככה או ככה או מסיבה אחרות, הבחירה במסימיליאנו אלגרי כמחליף היא מוזרה.

 אלגרי היה מאמן חביב בקליארי ומעט הצלחה הביאה אותו לבמה הגדולה של מילאן, שם הוא היה בעיקר בובה, ולמרות שהביא אליפות בעונה הראשונה - היא ממש לא שלו ולא נעשתה בגללו. שחקנים טובים מביאים אליפות, מאמן טוב יביא גם דרך ועתיד. האליפות של מילאן עם אלגרי היתה בעיקר בגלל זלאטן איברהימוביץ' ועוד שחקנים טובים. בשנה שאחריה, כשהשחקנים הטובים נמכרו או עזבו, מילאן כבר גמגמה וסיימה ברגע האחרוון במקום השלישי. בשנה שאחריה כשמילאן מדשדשת במרכז הטבלה, הפסד איום לססואלו הביא לכך שגם אדריאנו גליאני שהאמין באלגרי החליט שזהו, והמאמן נזרק. שנה וחצי שבהן מילאן הדרדרה ולא היה מאמן ראוי שירים אותה, עד שבא סיידורף ומעט שינה את פני הדברים.

עכשיו, כשמסימו אלגרי מגיע ליובנטוס, זו כרוניקה של כישלון ידועה מראש. יובנטוס של השנים האחרונות תשנה את פניה, ואם תישאר טובה כמו שהיתה זה אך ורק בגלל השחקנים שבה, שיתכן וחלקם אפילו לא ישארו, מה שיוריד את יובנטוס בכמה רמות. לא יהיה מפתיע לראות שחקנים טובים ביובנטוס עוזבים ומשאירים אחריהם חלל שלא יתמלא. החלל הזה יביא לניסויים שאלגרי ינסה לבצע, ובשל היותו מאמן מוגבל ולא ממש מוצלח - יובנטוס תאבד את כל מה שבנתה בשנים האחרונות. ואת זה, בין אם אתם אוהדי יובה או לא, יהיה מצער מאוד לראות.

תגובות