חודש לשריקת הפתיחה: איך נראה מאבק האליפות בספרד?. צילום: עמוד הפייסבוק של ריאל מדריד ועמוד הפייסבוק של ברצלונה

חודש לשריקת הפתיחה: איך נראה מאבק האליפות בספרד?

בארסה נפרדה מחצי קבוצה, מכירת חיסול באתלטיקו ורק בריאל ממשיכים לשפוך כסף. לה ליגה מתקרבת בצעדי ענק. רגע לפני, סקירת הצמרת

עונת 2014/15 בליגה הספרדית תפתח בעוד כחודש והליגה מתפתחת כליגה של שלוש קבוצות עד כה. הפערים הולכים וגדלים, ודוגמא אחת לכך היא העובדה שריאל מדריד הוציאה 80 מיליון יורו על חאמס רודריגס כוכב המונדיאל בברזיל - ולעומת זאת אלמריה החתימה את תומר חמד בהעברה חופשית.

זה רק חלק קטן מההבדלים בין הקבוצות בליגה הכל כך לא שוויונית הזאת. אבל בואו נעזוב לרגע את חוסר האיזון הזה, ונתמקד בשלוש הקבוצות המעניינות בליגה: ברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

עוד לפני פתיחת חלון ההעברות אמרה אלופת אירופה ריאל מדריד שהיא לא רוצה לשנות את הקבוצה שזכתה בליגת האלופות ובגביע הספרדי. אבל בכל זאת, כשמסתכלים על הרכש שעשתה ריאל מדריד העונה ועוד מתכננת לעשות אנחנו נוטים להאמין שנראה קבוצה אחרת השנה. ריאל קנתה את טוני קרוס אחד מכוכבי באיירן מינכן ואלופת העולם נבחרת גרמניה בסכום של 25 מיליון יורו, מחיר שנתפס ע"י רבים כגניבה של הבלאנקוס וקנתה את חאמס רודריגס בסכום של 80 מיליון יורו כפי שנאמר כבר קודם. חוץ מזה, הבלאנקוס גם חושבים על להביא את אחד מהשוערים המצטיינים של המונדיאל קיילור נבאס שוער לבאנטה וקוסטה ריקה המצוין, ולהתחזק בעמדת החלוץ בעוד חלוץ טוב. השאלה היא כמה כסף עוד יכולים לבזבז הלבנים?

קרוס במדי ריאל, גניבה של הבלאנקוס
קרוס במדי ריאל, גניבה של הבלאנקוס © עמוד הפייסבוק של ריאל מדריד

ריאל מדריד העמוסה החליטה גם לתת לכמה שחקנים לעזוב. אלבארו מוראטה, מי שהצטייר כאחד מחלוצי העתיד של הקבוצה, איכזב בעונה שעברה ובעקבות זאת הוחלט למכור אותו ליובנטוס בעבור 22 מיליון יורו עם אפשרות קנייה חזרה של 30 מיליון יורו לאחר שנה בקבוצה ו/35 מיליון לאחר שנתיים. חוץ מזה גם הוחלט להשאיל את קאסמירו הברזילאי לפורטו על מנת שיצבור דקות משחק, להן לא יזכה בריאל מדריד עמוסת הכוכבים בקישור. יש גם שני שחקנים שנראה שדרכם החוצה סלולה / אנחל די מריה הארגנטינאי, אחד מהמצטיינים בעונה שעברה בקבוצה שנראה בדרכו לפאריס סן ז'רמן, וסמי חדירה הגרמני ששמו נקשר בין יתר לארסנל. בסופו של דבר, האם אנחנו עדין פרויקט גלאקטיקוס כושל כמו לפני כעשור (עליו גם אחראי נשיא ריאל מדריד פלורנטינו פרז) או האם הפעם למדו ממקרי העבר ויצליחו לבנות קבוצה מסודרת שתוכל לרוץ לכל התארים.

חאמס במדי ריאל, גם כוכב המונדיאל הגיע
חאמס במדי ריאל, גם כוכב המונדיאל הגיע © עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

הקיץ של ברצלונה התחיל בעומס רב. הם החליטו לעשות חריש עמוק במועדון ולשחרר כמות גדולה של שחקנים ולהביא כמות גדולה של רכש במקומם. את הקטאלונים עזבו השנה 12 שחקנים. חלקם נמכרו, חלקם עזבו חופשיים ואחד גם פרש. חוץ מזה גם בעמדת המאמן היה שינוי כאשר לואיס אנריקה שחקן העבר של הקבוצה ובעונה שעברה מאמן סלטה ויגו החליף את טאטה מרטינו הארגנטינאי שנכשל בעונה שעברה כאשר לא זכה ולו בתואר אחד. ברצלונה הוציאה השנה כבר 143 מיליון יורו. רשימת השחקנים שהגיעו לקבוצה מרשימה ביותר.

השחקן הראשון שברצלונה החתימה היה מארק אנדרה טר שטגן השוער הגרמני הצעיר שנקנה בעבור 12 מיליון יורו מבורוסיה מנשנגלדבך. לאחר מכן החזירה הקבוצה שני שחקנים מהשאלה, ג'רארד דלופאו שחזר מעונה מצויינת במדי אברטון וראפיניה הברזילאי שחזר עם לואיס אנריקה מסלטה ויגו. אחריהם, הגיע איבן ראקיטיץ' הקרואטי שעבר מסביליה בשביל 18 מיליון יורו + דניס סוארז שחקן מברצלונה ב'. אחריו הגיע השוער הצ'יליאני קלאודיו בראבו תמורת 12 מיליון יורו מריאל סוסיאדד.

טר שטגן, אחד מהנוצצים
טר שטגן, אחד מהנוצצים © עמוד הפייסבוק הרשמי של ברצלונה
גם ראקיטיץ' הצטרף
גם ראקיטיץ' הצטרף © עמוד הפייסבוק של ברצלונה

הקניות "הקטנות" הללו ממלאות את הסגל של ברסה בצורה מצויינת.  עם כל הכבוד לרכש הנרחב, ה-קנייה של הקיץ הגיעה כמה ימים לפני גמר המונדיאל כאשר הודיעה ברצלונה שסגרה עם ליברפול את העברתו של לואיס סוארס תמורת 85 מיליון יורו. ההחתמה הזו גורמת להתקפה של הקטאלונים להיראות אפילו יותר מפחידה ממה שנראתה כאשר היו שם רק מסי וניימאר, עכשיו עם הגעתו של החלוץ האורוגוואי השנוי במחלוקת יש להם את אחת השלישיות המפחידות באירופה. לאחר עונה מאכזבת מאוד בשנה שעברה ללא אף תואר מכוונת ברצלונה גבוה לעבר כל התארים כפי שעושה בכל עונה. יהיה מעניין לראות מה ייצא מזה.

אלופת ספרד וסגנית אלופת אירופה. מי היה מאמין לפני שנה שנאמר זאת על הקבוצה השנייה ממדריד? אתלטיקו מדריד של דייגו סימאונה הפתיעה את כל העולם בשנה שעברה, כאשר זכתה באליפות ספרד במחזור אחרון מלא במתח נגד ברצלונה על משחק האליפות בקאמפ נואו. היא גם הגיעה לגמר ליגת האלופות שם הפסידה לריאל מדריד 4/1 בהארכה כאשר הובילה 0/1 מהדקה ה/36 משער של דייגו גודין שכבש את כל השערים החשובים של הקבוצה בסוף העונה שעברה. השנה, הקבוצה שהגיעה לכל ההישגים הנפלאים הללו משנה את פניה לחלוטין.

השוער המצטיין שלה טיבו קורטואה חוזר למדי צ'לסי לאחר שלוש שנות השאלה. גם החלוץ המצטיין שלה בעונה שעברה דייגו קוסטה עזב לצ'לסי בסכום של-40 מיליון יורו וגם פיליפה לואיס המגן הברזילאי המצויין עזב לצ'לסי בעבור 18 מיליון יורו. אה, גם אדריאן החלוץ המאכזב עזב לפורטו בסכום של-11 מיליון יורו.

לאחר כל המכירות הללו נזכרה אתלטיקו מדריד שצריך להחליף את השחקנים שנמכרו בשחקנים אחרים. עד עכשיו עשתה אתלטיקו מדריד שתי העברות בלבד. היא הביאה את מריו מנדז'וקיץ' החלוץ הקרואטי של באיירן מינכן בהעברה חופשית, ואת יאן אובלק השוער הסלובני מבנפיקה.

למרות כל העזיבות הדבר הבאמת חשוב באתלטיקו מדריד הוא לאו דווקא השחקנים שמשחקים בקבוצה, אלא המאמן סימאונה והשיטה שהנחיל בקבוצה מהרגע שהגיע ב-2011. עבודה קשה ללא פשרות והנחות ליריבה שמתאפיינת לעיתים במשחק איטי, כבד ומשעמם ולעיתים למשחק מסעיר וכיפי (תלוי מאוד גם ביריבה). אז מה נראה השנה משלוש הקבוצות הללו בגזרת האליפות? אתרי ההימורים השונים בעולם נותנים לריאל מדריד את הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה ביחס של 1 ל-1.5, לברצלונה ניתן היחס של 1 ל-2.1 ולאתלטיקו מדריד הלא מוערכת ניתן היחס של 1 ל-15.

הולכת להיות עונה צמודה מאוד ובעיקר עונה שכיף לעקוב אחריה. ההימור שלי: צמוד עד הסוף אך בסוף ריאל מדריד תזכה באליפות בהפרש קטן מברצלונה, ואתלטיקו תחזיק מעמד עד לכמה מחזורים לפני סיום העונה. שתהיה עונה מלאת קסם, כיף ובעיקר מתח.

תגובות