פרשו בשיא: השחקנים שסיימו את הקריירה הבינלאומית. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

פרשו בשיא: השחקנים שסיימו את הקריירה הבינלאומית

כמה שחקנים בכירים בנבחרותיהם הודיעו שאינם הולכים ללבוש שוב את חולצת הנבחרת, במה שמסמל אולי סוף של עידן בכדורגל הבינלאומי, עידן בו השחקנים הצעירים יתפסו את המושכות ויצעידו את הנבחרת שלהם להצלחה.

מירוסלב קלוזה, צ'אבי, פרנק ריברי וסטיבן ג'רארד הם חלק מהשחקנים שהודיעו בקיץ הזה שהם פורשים מהנבחרות שלהם, לאחר שנים רבות של שירות למען המדינה. כמעט כולם, היו חתומים על הצלחת הנבחרת שלהם בטורניר כזה או אחר והיוו גאווה למדינתם.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אלופת העולם גרמניה תחסר שניים מהכוכבים שלה מעתה והלאה. הקפטן פיליפ לאם הודיע על פרישה לאחר כעשר וחצי שנים בנבחרת ומירוסלב קלוזה שהספיק לרשום 14 שנים בהן שבר את שיא כיבוש השערים לזכות גרמניה, ולקבוע שיא עולם חדש במספר השערים ששחקן כובש בטורנירי הגביע העולמי עם 16 שערים. בגביע העולם השנה הוא רשם עוד כמה שיאים, כשהיה לשחקן השלישי אי פעם שכובש בארבעה מונדיאלים שונים, והיה לראשון שמגיע בהם לארבעה חצאי גמר.

לאם הפך לקפטן הקבוע של נבחרת גרמניה לאחר שהיה הקפטן במונדיאל 2010 באופן זמני לאחר פרישת מיכאל באלאק מהטורניר בעקבות פציעה. לאם הפך הקפטן הראשון שמצעיד את גרמניה המאוחדת לזכיה באליפות העולם, מאחר ובפעמים הקודמות היתה זו מערב גרמניה שזכתה באליפות.

לאם, פרש עם גביע
לאם, פרש עם גביע © פייסבוק

מנגד, צ'אבי פורש מנבחרת ספרד בשפל, לעומת הגרמנים שבשיאם. לאחר ההשפלה מול הולנד וצ'ילה, הספרדים מתכננים הפיכה ענקית בסגל הנבחרת, כשהשחקנים הצעירים יתפסו את מקומם של הוותיקים על מנת ליצור נבחרת רעננה יותר. מי שכנראה ידע שהוא לא הולך להמשיך בנבחרת הוא צ'אבי שבחר לסיים את דרכו שם בעצמו, ולכן הודיע בגיל 34 שהוא פורש ממשחקי הנבחרת.

צ'אבי, בברצלונה הוא עדיין עושה חיל
צ'אבי, בברצלונה הוא עדיין עושה חיל © פייסבוק

פרנק ריברי וסטיבן ג'רארד הם כנראה התוצאה הישירה של שחקנים שלא מוצאים את עצמם יותר בזירה הבינלאומית. שניהם זכו להערכה מצד מדינתם, אך לא הצליחו לזכות בטורניר כלשהו. ריברי הצליח אמנם לסיים במקום השני במונדיאל 2006, אך לא היה אחד ממנהיגי הנבחרת כשלמעשה הוא זומן לראשונה לנבחרת צרפת כמה שבועות לפני כן בלבד. ג'רארד מונה להיות קפטן נבחרת אנגליה ב-2010, וניסה להרים את הנבחרת המתחדשת של רוי הודג'סון לטופ.

גם ריברי וגם ג'רארד הבינו שהגיע זמנם בנבחרת. לאחר הסערה בנבחרת צרפת במונדיאל 2010 בגינה הושעה ריברי משלושה משחקי נבחרת, הוא גם נפצע בהכנות למונדיאל 2014 ולא הופיע כלל במשחקים האלה. ג'רארד שהיה קפטן הנבחרת כשל בתפקידו והבין בעצמו שעדיף שלא יהיה לו תפקיד ממשי בנבחרת החדשה שאנגליה בונה. שניהם אמרו שהם רוצים להתמקד בקבוצות שלהם ולא בנבחרת, ובחייהם הפרטיים.

תמיד היה קרוב להצלחה בנבחרת אבל לא השיג את המטרה
תמיד היה קרוב להצלחה בנבחרת אבל לא השיג את המטרה © פייסבוק

 

גם דידייה דרוגבה הצטרף לרשימה הזו, והוא עוד כוכב שמסיים את דרכו בנבחרת. לאחר 12 שנים מתוכן שמונה כקפטן נבחרת חוף השנהב הוא החליט לפרוש בהחלטה שהוא סימן כהחלטה קשה, אך החלטה נבונה מסיבה של חוסר אמון בינו לבין הנבחרת, אמון שהיה בעבר ועכשיו הוא אבד. דרוגבה פרש כשהוא שיאן ההופעות עם 104 מהן, ושיאן השערים עם 65.

נבחרות ספרד ואנגליה מאבדות היום כל אחת קשר ברמה הכי גבוהה, אך יש להן את השחקנים הצעירים שיובילו את הנבחרת מחר. גרמניה תיאלץ להסתדר בלי הקפטן שלה לראשונה זה עשר שנים, אך ראינו שהיא לפחות הצליחה להסתדר גם בלי המבקיע הכי גדול שלה.

צרפת איבדה את הכוכב הכי גדול שלה, והיא תצטרך למצוא את השחקן הזה שיוכל לקחת את הנבחרת על הכתפיים. כל נבחרת איבדה משהו, אז ביורו הקרוב שישוחק בצרפת עוד פחות משנתיים נראה את ההבדלים.

תגובות