עשו עלייה: מה עבר על הליגיונרים לפני החזרה לארץ?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע, אתר רשמי מכבי חיפה, אתר רשמי מכבי תל אביב

עשו עלייה: מה עבר על הליגיונרים לפני החזרה לארץ?

חלון ההעברות של הקיץ האחרון בישראל החזיר לארץ שחקנים רבים בניהם לא מעט ליגיונרים, שבראשם עומד כמובן יוסי בניון. לקראת העונה הקרובה ננסה לראות מה עברו השחקנים הישראלים לפני החזרה לארץ

עונת 2014/15 בליגת העל אמנם נדחתה מעט בשל המצב במתוח במדינה בעקבות מבצע "צוק איתן". רוב קבוצות ליגת העל כבר ביצעו והשלימו את הרכש שלהן לעונה הקרובה ויש מספר קבוצות שהתחזקו ברכש מיוחד במינו, הליגיונרים. לא מעט ליגיונרים חזרו לארץ לקראת העונה הקרובה ואנחנו בחרנו לסכם את הקריירה האירופית של הבולטים בינהם.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

יוסי בניון - מכבי חיפה

הראשון ששם על הדרכון שלו חותמת ישראלית הוא כמובן יוסי בניון, אחד מגדולי השחקנים בישראל בכל הזמנים. בניון החל את הקרירה האירופית שלו  כשיצא לספרד ב/2002 וחתם בראסינג סנטאנדר (אז בליגה הראשונה בספרד). במדיה שיחק בניון שלוש שנים בהן כבש 21 שערים ב-101 הופעות.

נתון זה לא חמק מעייני הסקאוטרים באנגליה ובשנת 2005 חתם בניון בווסטאהם יונייטד. בווסטאהם לא הצליח לשחזר את המספרים מסאנטרדר אך היה שחקן ובורג משמעותי בקבוצה. לאחר שנתיים בקבוצה מלונדון, חתם בניון באחת מאריות אירופה באותה תקופה, ליברפול. במדי ליברפול שיחק בניון במשך שלוש שנים בהן כבש 18 שערים ב-92 הופעות, שאחד משעריו הזכורים ביותר היה נגד איקר קסיאס וריאל מדריד בשלב שמינית הגמר בליגת האלופות בסנטיאגו ברנבאו.

בשנת 2010, הגיע בניון לתחנה הרביעית שלו באירופה כשחתם בצ'לסי אך שם לא הצליח להשאיר חותם כמו בשאר הקבוצות ובמהלך כל התקופה שלו בצ'לסי עבר פעמים בהשאלה פעם אחת לארסנל ופעם אחרת לווסטאהם. בעונה האחרונה שיחק יוסי בניון בקווינס פארק ריינג'רס מליגת המשנה באנגליה אליה הגיע בחלון ההעברות של חודש ינואר אחרי חצי שנה ללא קבוצה. במדי ק.פ.ר ערך בניון 16 הופעות וכבש שלושה שערים. ללא ספק, יוסי בניון הוא אחד הליגיונרים הגדולים ביותר שיצאו מישראל אם לא הגדול שבהם השאלה אם הוא יצליח לשחזר את ההצלחה במכבי חיפה ואולי להביא תואר אחד או שניים.

בניון במדי חיפה, החזרה תהיה חיובית?
בניון במדי חיפה, החזרה תהיה חיובית? © אתר רשמי מכבי חיפה (ראובן כהן)

שלומי ארבייטמן - הפועל באר שבע

אחד השחקנים שיצאו לאירופה עם הכי הרבה פוטנציאל היה שלומי ארבייטמן. ארביטמן, חתם בשנת 2010 בגנט מליגת העל הבלגית לאחר עונת שיא עם מכבי חיפה שבה סיים כמלך השערים של הליגה עם 28 כיבושים. במהלך תקופתו בגנט הושאל פעם אחת לווסטרלו הבלגית, במהלך עונת ההשאלה כבש ארבעה שערים ב/12 הופעות. בעונה שעברה מונס השלימה את רכישתו בחודש ינואר לאחר השאלתו וחתם לשלוש שנים.

באותה שנה כבש במונס שמונה שערים, כמות מכובדת מאוד אך לא הצליח להישאר עם הקבוצה בליגה הראשונה. ובתום עונתו הראשונה בקבוצה שוחרר וחתם בהפועל באר שבע לשנתיים. לאחר עונה פנטסטית שבמהלכה סיימה באר שבע כסגנית האלופה צריכה באר שבע להוכיח שההישג מעונה שעברה הוא אינו מקרי ושהיא מכוונת לחלק העליון של הטבלה ואפילו לאליפות, לכן ההחתמה של ארבייטמן יכולה לתרום לקבוצה להשיג את המטרה, במידה ויצליח לשחזר חלק מיוכלתו במכבי חיפה לפני שעזב לבלגיה.

בבאר שבע מכוונים גבוה, ארבייטמן יספק את העבודה?
בבאר שבע מכוונים גבוה, ארבייטמן יספק את העבודה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע

מאור מליקסון - הפועל באר שבע

ליגיונר נוסף שהגיע העונה להפועל באר שבע וגם היה אחד השחקנים שהצליחו מאוד בקריירה האירופית שלו הוא מאור מליקסון. בינואר 2011, באמצע העונה, עזב מליקסון את הפועל באר שבע וחתם בקבוצה הפולנית ויסלה קראקוב. במהרה הפך מליקסון לאחד השחקנים הבולטים בקבוצה בה כבש באותה עונה ארבעה שערים ב-15 משחקים. בנוסף לזה, נבחר מליקסון לתגלית העונה בפולין ול-11 המצטיינים של השנה בליגה הפולנית.

לאחר שנתיים החליט לעבור לליגה יותר בכירה ובינואר 2013 חתם בולנסיאן הצרפתית. אמנם בולנסיאן לא הצליח כמו בקראקוב ולאחר שנתיים במועדון מצפון צרפת ירדה הקבוצה לליגה השנייה בצרפת ובכך נסללה דרכו של מליקסון חזרה לישראל. מליקסון, בדומה לשלומי ארבייטמן הוא שחקן שהגיע לבאר שבע כדי לעזור לקבוצה מהדרום להיות אחת המובילות בליגת העל. העובדה שבאר שבע מחתימה שחקן בסדר גודל של מאור מליקסון באה להראות לקבוצות הגדולות של הליגה שהיא כבר לא באר שבע הקטנה מתחתית הליגה אלא באר שבע חדשה המכוונת גבוה. עכשיו עליה להוכיח זאת גם על הדשא.

מליקסון במדי באר שבע, בא בשביל התוצאות
מליקסון במדי באר שבע, בא בשביל התוצאות © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפועל באר שבע

 עדן בן בסט - מכבי תל אביב

שחקן מרכזי נוסף שחזר לארץ הוא עדן בן בסט. בן בסט, החל את הקריירה באירופה כאשר חתם על חוזה לשלוש שנים בברסט הצרפתית. בשנתו הראשונה בקבוצה שותף ב-32 משחקים וכבש ארבעה שערים בלבד, אבל בעונתו השנייה כבש בן בסט תשעה שערים עד חודש ינואר.

בחלון ההעברות של חודש ינואר של אותה העונה עזב בן בסט את ברסט וחתם על חוזה לארבע וחצי עונות בטולוז. בן בסט מיצה רק שנה וחצי בחוזהו בטולוז במהלכה כבש שבעה שערים ב-32 משחקים בהם הרבה לעלות כמחליף. בקיץ האחרון עבר בן בסט מטולוז למכבי תל אביב בסכום שעומד על 750 אלף אירו במטרה לעלות איתה לליגת האלופות דבר של הצליח בסופו של דבר. נראה שהשתלבתו של בן בסט בקבוצה תיקח עוד זמן אך ככל שתעבור העונה אני בטוח שנראה את היכולת הגבוהה והכישרון של בן בסט יותר ויותר.

בן בסט, חזר בשביל הדקות?
בן בסט, חזר בשביל הדקות? © אתר רשמי מכבי תל אביב

 

 

תגובות