הפועל ירושלים - אליפות היסטורית או עוד עונה בינונית?. צילום: אוהד צויגנברג

הפועל ירושלים - אליפות היסטורית או עוד עונה בינונית?

בעונה שעברה, בהפועל ירושלים הבהירו את המטרות שלהם לשנים הקרובות, לזכות בכמה שיותר תארים ולהיות קבוצת יורוליג מהטופ האירופאי. בעונה שעברה, הם נכשלו. העונה עם דונטה סמית' בר טימור וארנה חדש חלום האליפות בהחלט יכול להתגשם ואף העפלה ליורוליג

בעונה שעברה, הפועל ירושלים ביצעה רכש מרשים למדי כשהחתימה את ליאור אליהו ויותם הלפרין, שתי החתמות שהבהירו לכל הליגה / הפועל חזק בעניינים ובהחלט בעונה שעברה הפועל ירושלים בעונה הסדירה הובילה את הליגה ואפילו הביסה את מכבי בנוקיה, אבל כשהם כבר התחילו להריח אליפות ראשונה משהו השתבש בדרך. הקבוצה ירדה ביכולת ובסופו של דבר הודחה בפלייאוף על ידי סגנית האלופה מכבי חיפה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

העונה בהפועל ירושלים גם מכוונים לזכייה באליפות ובמסגרת הרכש החתימו את דונטה סמית' המצטיין של מכבי חיפה בעונה שעברה ואת בר טימור הצעיר מאלבה ברלין. בנוסף לארנה החדש הפועל ירושלים תוכל ללכת חזק ואף אולי להעפיל ליורוליג דרך המוקדמות אך מצד שני, מי שעזבו את הפועל הם ג'וש דאנקן אחד מהכוכבים של העונה הקודמת ועוד שחקן שתרם המון, הסנטר ארטיום פרחובסקי.

דאנקן במדי הפועל, השאיר חור גדול אחריו.
דאנקן במדי הפועל, השאיר חור גדול אחריו. © עוז מועלם

תמונת המצב לאט לאט מתבהרת כאשר השחקנים הדומיננטים יהיו ליאור אליהו, דונטה סמית', יותם הלפרין ובר טימור הצעיר שחוזר מפציעה ועדיין לא יודעים מה תהיה מידת הכשירות ואיזה יכולת יציג. אם הגארד הצעיר ישחק כמו ששיחק בהפועל תל אביב בעבר, בהפועל ירושלים בהחלט יוכלו להגיד שקלעו ברכש מצוין.

סמית' במדי חיפה, מגיע על תקן כוכב. יהיה הלידר?
סמית' במדי חיפה, מגיע על תקן כוכב. יהיה הלידר? © ראובן שוורץ

דונטה סמית', יפתח עונה שלישית בארץ כאשר בשתי העונות הקודמות כיכב במדי מכבי חיפה ואף זכה עימה באליפות ב-2013. האם הוא יציג אותה יכולת שהציג במדי מכבי חיפה? עוד גורם משמעותי שיקבע אם העונה תהיה חלומיתאו עוד עונת כישלון הוא יניב גרין. סנטר הנבחרת הותיק ינסה למלא את מקומו של ארטיום פרחובסקי ששנה שעברהתרם הרבה לירושלים הן בהגנה והן במשחק ההתקפה האגרסיבי שלו. מהצד השני, יניב גרין ידוע בתור שחקן הגנה מצטיין שלא נותן לשחקן שמולו להשיג נקודות בקלות ואף הוכיח את יכולתו במשחקי הנבחרת האחרונים.

תכל'ס

הגיעו: דונטה סמית', בר טימור ודני פרנקו (מאמן חדש).

עזבו: ג'וש דאנקן, ארטיום פרחובקי ובראד גרינברג.

מטרות: עונה סדירה מכובדת, העפלה ליורוליג ולהגיע לגמר הפלייאוף.

שורה תחתונה: אליפות זו לא מילה גסה.

 

 

תגובות