מצאו בית חדש: חמשת ההעברות שעשו לנו את הקיץ. צילום: צילום מסך מהפייסבוק

מצאו בית חדש: חמשת ההעברות שעשו לנו את הקיץ

חלון ההעברות הסתיים, לא מעט כסף בוזבז ולא מעט שחקנים מצאו לעצמם בית חדש הקיץ. בכתבה מיוחדת לכבוד סיום מועד חלון ההעברות של קיץ 2014 בחרנו עבורכם את חמשת ההעברות הבולטות שעשו לנו את הקיץ

חלון ההעברות של קיץ 2014 כבר הסתיים לו. הקבוצות הגדולות בעולם שפכו מאות מיליונים על חיזוק חלק משחקני הרכש שעברו לקבוצות החדשות שלהם בקיץ כבר מניבים את פירותיהם וחלקם עדיין צריכים להתחבר. לקראת סיום מועד חלון ההעברות בחרנו עבורכם את חמשת ההעברות שעשו לנו את חלון הקיץ לחם ולוהט.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אנחל די מריה

מאיפה: ריאל מדריד

לאן: מנצ'סטר יונייטד

סכום ההעברה: 57.7 מיליון ליש"ט

את התקופה של אנחל די מריה בריאל מדריד אפשר לסכם בכמה פרמטרים. מהבחינה המקצועית, הוא שיחק בעמדת הקשר ההתקפי (בעונה האחרונה) וכבש במדי הבלאנקוס 22 שערי ליגה. די מריה נחשב לאחד הקשרים המוכשרים בעולם ובמהלך ארבע שנים בריאל מדריד תפקד כראוי (לא הרבה להיפצע) והיה מפרגן רבות במשחק שלו לחבריו לקבוצה.

די מריה משחק גם במדי נבחרת ארגנטינה ונחשב לאחד השחקנים הבולטים באלביסלסטה. די מריה סיים עונה מצוינת בריאל מדריד ולאחר שביקש לעזוב את מועדון הפאר מספר מועדונים החלו לשוחח עם השחקן ולהתעניין בשירותיו. לבסוף, בחר די מריה במנצ'סטר יונייטד שרשמה פתיחת עונה לא טובה במיוחד והשחקן ינסה לעזור לשדים האדומים לחזור לגדולה.

די מריה במדי יונייטד. יצליח לעזור לשדים?
די מריה במדי יונייטד. יצליח לעזור לשדים? © פייסבוק

רדמאל פלקאו

מאיפה: מונאקו

לאן: מנצ'סטר יונייטד

סכום ההעברה: 6 מיליון ליש"ט (דמי השאלה)

החתמה נוספת למנצ'סטר יונייטד היא החתמתו של ראדמל פלקאו שהצטרף גם הוא לקבוצה שהולכת ומדרדרת מאז עזיבתו של פרגוסון. רדאמל פלקאו, היה אחד הכוכבים של אתלטיקו מדריד במשך שנתיים ששיחק בקבוצה והיה מקושר לא פעם למעבר למספר מועדונים גדולים בעולם אך לבסוף חתם לחמש עונות במונאקו הצרפתית במהלך חלון ההעברות של קיץ 2013.

אחרי עונה אחת בקבוצה הצרפתית במהלכה גם הספיק פלקאו להפצע והלעדר ממשחקי מונדיאל 2014 הוא שוחרר לעונת השאלה אחת במנצ'סטר יונייטד שתוכל לרכוש את השחקן בתום העונה.

© פייסבוק

רוברט לבנדובסקי

מאיפה: בורוסיה דורטמונד

לאן: באיירן מינכן

סכום ההעברה: חופשי

השחקן השלישי שנדבר עליו הוא רוברט לבנדובסקי, לבנדובסקי פרץ במהלך ארבע שנים ששיחק בבורוסיה דורטמונד הגרמנית והפך לאחד השחקנים הבולטים בצהובים-שחורים. אחרי תקופה טובה מאוד בדורטמונד חתם לבנדובסקי בינואר 2014 לחמש שנים בבאיירן מינכן והצטרף לבווארים החל מיולי 2014. בעונתו האחרונה של לבנדובסקי הוא רשם עונת שיא בדורטמונד שבה כבש 22 שערים במסגרת עונת הבונדסליגה.

לבנדובסקי. כבר הספיק לכבוש במדי באיירן
לבנדובסקי. כבר הספיק לכבוש במדי באיירן © פייסבוק

חאמס רודריגס

מאיפה: מונאקו

לאן: ריאל מדריד

סכום ההעברה: 80 מיליון אירו

נעבור לשחקן שהיה בין הבולטים הגדולים במונדיאל 2014 האחרון, חאמס רודריגס, חאמס עבר לריאל מדריד ממונאקו הצרפתית שנפרדה מעוד שחקן גדול. רודריגס חתם על חוזה לשש שנים בריאל מדריד ששילמה עבורו 80 מיליון אירו למונאקו. רודריגס ביצע את הפריצה הגדולה ביותר שלו במהלך מונדיאל 2014 בברזיל כששיחק במדי נבחרת קולומביה והפך למלך השערים של הטורניר.

רודריגס פרץ לראשונה בפורטו הפורטוגלית כשבמהלך שלוש שנים בפורטוגל כבש 25 שערי ליגה והיה לאחד הקשרים הצעירים והמבטיחים בעולם. חמאס היה בכושר מצוין ומונאקו מיד קפצה על ההזדמנות להחתים את השחק ורכשה אותו ב-45 מיליון אירו. במונאקו הוא רשם עונה אחת סבירה אך ההופעות הטובות במונדיאל הובילו להגעתו לריאל מדריד.

חאמס במדי ריאל. יקווה להצליח כמו במונדיאל
חאמס במדי ריאל. יקווה להצליח כמו במונדיאל © פייסבוק

לואיס סוארס

מאיפה: ליברפול

לאן: ברצלונהסכום ההעברה: 94 מיליון אירו

ועכשיו לשחקן האחרון ברשימה, לואיס סוארס, סוארס עבר לברצלונה מליברפול ששילמה על החלוץ 94 מיליון אירו, סוארס שיחק בעבר באייאקס אמסטרדם במדיה כבש 81 שערי ליגה לפני המעבר לליברפול. כשהגיע לליגה האנגלית רשם מספר תקופות הפכפכות, בעיות התנהגות רבות של החלוץ גרמו להדרדרות בתפקודו אך בעונה האחרונה היה מלך השערים של הליגה האנגלית עם 31 כיבושים.

אחד מהמעשים הזכורים ביותר מהתקופה של סוארס בליברפול היה המקרה בו נשך סוארס את שחקן צ'לסי ברניסלב איבנוביץ' במהלך משחק והושעה על ידי ההתאחדות האנגלית לעשרה משחקים. במונדיאל 2014, קרה מקרה דומה כאשר סוארס ששיחק במדי נבחרת אורוגוואי נשך את ג'ורג'יו קיילני בלם נבחרת איטליה והורחק לארבעה חודשים מכל מסגרת כדורגל. ברצלונה שהחתימה את החלוץ הסורר לא לקחה יותר מדי סיכונים והכניסה סעיף מיוחד לחוזהו שבמידה ויהיו לו בעיות משמעת החוזה עימו עשוי להיות מבוטל. 

לסוארס יש עוד זמן עד שיוכל ליהנות מהכדורגל הספרדי
לסוארס יש עוד זמן עד שיוכל ליהנות מהכדורגל הספרדי © פייסבוק
תגובות