ליגת העל חוזרת: מי תפתיע, מי תרד ומי תהיה האלופה?. צילום: ידיעות אחרונות, אתר רשמי מכבי תל אביב, ישראל יוסף

ליגת העל חוזרת: מי תפתיע, מי תרד ומי תהיה האלופה?

אחרי קיץ לא פשוט שעבר על מדינת ישראל בעקבות מבצע צוק איתן שהשפיע רבות על קיום אירועי כדורגל בישראל, מחאת אוהדים נגד מחירי כרטיסים במשחקים אפשר סוף סוף להכריז, ליגת העל חוזרת!

אז הקיץ הלא פשוט שהשפיע על המצב רוח השפיע בנוסף גם על ההכנה של קבוצות הכדורגל בישראל לקראת העונה הקרובה, אך יחד עם זאת אחרי שפתיחת הליגה נדחתה פעמיים הליגה האהובה שלנו שאנו לא יכולים איתה ולא יכולים בלעדיה פותחת עונה. מי תפתיע, מי תרד, מי תאכזב ומי תהיה האלופה? ניתוח מיוחד.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

הפתעת העונה - בית"ר ירושלים

למרות קיץ לא פשוט שעבר על הקבוצה מהבירה (כמו כל קיץ אחר) שכלל סכסוך שחקנים עם הבעלים אלי טביב שהסתיים בעזיבה של לא מעט שחקני בית את המועדון הירושלמי כשהעזיבה הבולטת הייתה עזיבתו של הקפטן אריאל הרושבית"ר ירושלים אכן יכולה להיות הפתעת העונה.

עם סגל שחקנים שכולל את בוריס קליימן, אלי דסה, אופיר קריאף, חנן ממן, דושאן מאטוביץ' ועוד רבים אחרים בית"ר יכולה להראות שהיא כן יכולה לסיים את העונה בחלק העליון של הטבלה במיוחד שהקבוצות הגדולות, מכבי חיפה ומכבי תל אביב, מראות חוסר יציבות ולא שומרות על יכולת טובה ברצף. בית"ר יכולה וחייבת לצאת מהבור שנכנסה עליו בשנים האחרונות בעיקר במישור הניהולי שמשפיע גם על היכולת על המגרש. אם בית"ר תצליח להתגבר על המכשול הזה היא תוכל להיות הפתעת העונה.

קריאף. הקפטן החדש של בית
קריאף. הקפטן החדש של בית"ר יסייע לקבוצה לסיים בפלייאוף העליון? © ידיעות אחרונות

היורדות ללאומית - הפועל עכו והפועל פתח תקווה

הפועל עכו, עברה קיץ שהיא יכולה לסכם אותו כדי אופטימי רגוע במהלכו הפך אלון חרזי למאמן הראשי. עכו אמנם הרשימה במשחקי ההכנה שלה אך בגביע הטוטו פישלה כאשר היא השיגה נקודה אחת מתוך ארבע משחקים שבהם היא סופגת שמונה שערים. ההגנה משחקת לאט ולא יציבה דבר שמודעים לו בעכו ועוד מקווים לפתור.

נקודת האור היחידה בהגנה הוא השוער דודו גורש, שלמרות ספיגת השערים הגבוהה הפגין יכולת גבוה בשער והקשה על היריבים בינהם גם מכבי חיפה. למרות שעוד מוקדם לשפוט כבר בגביע הטוטו לא ניתן להתעלם מהעובדה שההגנה סופגת המון. היכולת הזאת לא יכולה להמשך בליגת העל ובעכו יצטרכו לחשוב על פתרון בהקדם.

בקיץ האחרון הייתה שמחה גדולה בעיר פתח תקווה עם עלייתה של הפועל פתח תקווה לליגת העל והיה נראה לפחות בשלב הבתים של גביע הטוטו שהיא תצליח לתקוע יתד העונה ולהפתיע. בנוסף, בסגל השחקנים של הקבוצה נמצאים שחקנים צעירים ומבטיחים כמו דור כוכב ועומרי אלטמן לצד שחקנים מנוסים כמו ליאור אסולין והשוער הוותיק קאלה דרשלר. המשחק האחרון של הקבוצה מול מכבי תל אביב הראה שהקבוצה לא חזקה כפי שהיה נדמה בהתחלה.

אמנם הפרשי הרמות בין מכבי לפתח תקווה הם גדולים אך זה לא מצדיק הפסד בהפרש של שישה שערים שארבעה מהם נכבשו תוך 25 דקות. קשה לי לראות את פתח תקווה שורדת את העונה בליגת העל, ביחוד בעובדה שרוב השחקנים הצעירים שבה מושאלים מקבוצות אחרות.

המאכזבת של העונה - הפועל באר שבע

הפועל באר שבע פתחה את הקיץ עם המון אופטימיות, זה התחיל בהחזרה של ליגיונרים בולטים כמו שלומי ארבייטמן ומאור מליקסון לארץ, מהלך שעבד כבר בעונה שעברה עם החזרת מאור בוזגלו ואליניב ברדה לארץ ונמשך הקיץ אך כרגע לא ברור מה תהיה התוצאה.

בוזגלו, ארבייטמן, מליקסון וברדה אמורים להוות ביחד חלק התקפי חשוב וחזק בהפועל באר שבע. לאחר ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית במחזור הראשון על ידי ספליט היה נראה שבאר שבע תשתנה ותחזור לעצמה אך עד עכשיו לא נראה שהקבוצה מבירת הנגב יכולה לשחזר את ההישג מהעונה שעברה. היא סיימה במקום האחרון בבית ג' בגביע הטוטו ללא אף ניצחון, סך כיבושים של שני שערים בלבד והפסד משפיל 3-0 לביתר ירושלים.

ברדה. הדרך של הפועל העונה לא ברורה
ברדה. הדרך של הפועל העונה לא ברורה © ישראל יוסף

האלופה - מכבי תל אביב

קיץ מאוד לא פשוט עבר על אלופת המדינה. העברת משחקי הבית במוקדמות ליגת האלופות לקפריסין, ההדחה המוקדמת בשלב השני, אי העפלה לליגה האירופית ועזיבתו של המאמן אוסקר גארסיה במפתיע. בשנים האחרונות כולם מדברים על הניהול הטוב שיש במכבי תל אביב שמגיע לרמה אירופית ולמרות הכל היא הוכיחה זאת.

עזיבתו של אוסקר לפני תחילת העונה הוכיחה שמכבי יודעת לצאת ממשברים, מאמן חדש ומבטיח פאקו אייסטרן הוחתם, ולפחות כרגע, נראה שהוא משתלב טוב בקבוצה. הניהול הטוב בראשות קרויף נראה גם על הדשא, הקבוצה נראית טוב יותר ומשחקת טוב יותר. אך אי אפשר שלא להכניס את מכבי חיפה לתמונה, הקבוצה מהכרמל גם מתכננת לזכות העונה באליפות והיא אכן יכולה לעשות זאת. אך כאשר אני משווה מי באמת יכול לעשות זאת השנה יותר קל לראות את מכבי תל אביב זוכה בפעם השלישית ברציפות.

 

זהבי. יביא אליפות שלישית?
זהבי. יביא אליפות שלישית? © אתר רשמי מכבי תל אביב

 

 

 

 

תגובות