דו"ח הצעירים של המחזור ה-1: לידור כהן ושון מלכה בלטו. צילום: אורן אהרוני, מכבי תל אביב

דו"ח הצעירים של המחזור ה-1: לידור כהן ושון מלכה בלטו

דו"ח הצעירים לעונת 2014/15 בליגת העל בכדורגל חוזר בגדול. קשרה הצעיר של בית"ר ירושלים לידור כהן ממשיך להפתיע, גאל מרגוליס שומר על המשכיות ומקבל הזדמנויות נהדרות מפאקו אייסטרן ושון מלכה נותן אופטימיות רבה להפועל תל אביב אך עדיין לא מושלם בשביל להוביל

אין ספק שהנבחרות הצעירות מלאות בכדורגלנים מלאי כישרון ופוטנציאל לעתיד, ובשל כך גם ההישגים של נבחרת ישראל בגילאים הללו גבוהים למדי. אבל למה ההישגים של הנבחרות הצעירות גבוהים בהרבה משל הנבחרת הבוגרת? כנראה שמשהו בין לבין, מתפספס.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

כדי לראות מי מצליח לעבור את המשוכה, נביא לכם בכל שבוע את השחקנים הצעירים (עד גיל 25) שצריך לשים לב אליהם במחזור האחרון של ליגת העל בכדורגל. לשחקן המצטיין נעניק "Share", הבולט יקבל "Like", והשחקן שנצטרך להמשיך לעקוב אחריו לפני שאנחנו מדביקים לו כינויים, יקבל מאיתנו "Comment".

Share - לידור כהן

לידור כהן, קשרה הצעיר בן ה/21 של בית"ר ירושלים הוא ללא ספק מצטיין המחזור. כהן, הגיע לבית"ר ירושלים ששילמה עבורו בקיץ האחרון 1.2 מיליון שקל למכבי פתח תקווה. את הניצוצות של לידור כהן זכינו לראות בניצחון 3-0 של בית"ר על הפועל באר שבע במסגרת גביע הטוטו, כשהקשר כבש צמד והיה הבולט ביותר.

כשבית"ר ירושלים פגשה את באר שבע שוב הפעם במסגרת המחזור הראשון בליגת העל זכינו לראות את לידור כהן מנהל את המשחק של בית"ר מאגף שמאל ומעביר כדורים מצוינם למרכז הרחבה כשלפעמים ניסה לכבוש בעצמו. אמנם בית"ר ובאר שבע נפרדו בתיקו 1-1 אך לידור כהן היה השחקן המצטיין עם משחק התקפי חכם במיוחד.

כהן. אחד מהשחקנים הטובים והמוכשרים בליגה
כהן. אחד מהשחקנים הטובים והמוכשרים בליגה © אורן אהרוני

Like - גאל מרגוליס

כשגאל מרגוליס בן ה/19 נבחר להרכב הפותח של מכבי תל אביב מול מכבי פתח תקווה במשחק הראשון של העונה שנערך ביום ראשון לא מעט גבות הורמו. החלוץ שהספיק לערוך הופעות עם הקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב כבר לפני שנתיים ואפילו שיחק שלושה משחקים עם הקבוצה במסגרת גביע הטוטו ואף כבש שער אחד זכה לקבל מקום ב-11 על חשבון שחקנים טובים יותר.

אמנם החלוץ לא עשה יותר מדי בניצחון 3-0 של קבוצתו אבל ההתקדמות של מרגוליס הצעיר תחת שרביטו של המאמן פאקו אייסטרן מעידה על כך שבמכבי תל אביב מאמינים במרגוליס ובונים עליו לעתיד הקרוב.

מרגוליס. מקבל את הצ'אנסים שלהם חיכה
מרגוליס. מקבל את הצ'אנסים שלהם חיכה © מכבי תל אביב

Comment - שון מלכה

הקיץ הקשה שעבר על הפועל תל אביב השאיר לא מעט סימני שאלה. איך הקבוצה תתמודד בליגה, מה הסיכוי שלה מול הקבוצות שהתחמשו בשחקנים איכותיים ואיך היא תשרוד עם הצעירים. בסגל צעיר במיוחד יש שחקן שבלט יותר מכולם, שון מלכה. מלכה בן ה-21 גדל במחלקת הנוער של הפועל תל אביב ואף הושאל לעונה אחת להפועל פתח תקווה.

בשנה האחרונה, הוקפץ מלכה לסגל הבוגר של הפועל תל אביב וכשהפועל פגשה את מכבי נתניה בשבת האחרונה ראינו את שון מלכה מניע כדור, מאיים על השער אך לא מוסר. שחקנים צעירים שמקבלים הזדמנויות מנסים להוכיח למאמן למה הם צריכים לפתוח בכל משחק ומלכה הראה לדומב שיש לו מה לתת אך בתור קשר הוא צריך לזכור שהוא חייב למסור יותר לטובת הקבוצה. 

 

 

תגובות