ציוני פרוגי למשחק הנבחרת: בן חיים 9, זהבי וגוטמן 3. צילום: ההתאחדות לכדורגל בישראל

ציוני פרוגי למשחק הנבחרת: בן חיים 9, זהבי וגוטמן 3

נבחרת ישראל גברה אמש כמעט בקושי על נבחרת קפריסין 2-1 באצטדיון GSP במסגרת המשחק הראשון בקמפיין מוקדמות יורו 2016. אחרי שראינו נבחרת מרעננת במיוחד יש גם מקום לשיפור. הציונים.

עוד קמפיין יצא לדרך, עם מעט אופטימיות ולא מעט דאגות. נבחרת ישראל שהתם ארחה אמש באצטדיון GSP בניקוסיה גברה 2-1 על נבחרת קפריסין במשחק בו הנבחרת נראתה מצוין בחלק ? הראשון ובחלק השני נראתה קצת מנומנמת. הנבחרת החדשה אכן מרעננת, אך יש מקום לשיפור. כל הציונים.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

עומר דמארי - ציון 6

נתחיל מהחוד, עומר דמארי חלוצה של אוסטריה וינה שבינתיים מחורר רשתות בבונדסליגה האוסטרית ניסה להוביל את ההתקפה של הנבחרת אמש אך לא הצליח לעשות יותר מדי חוץ מהשער הראשון. שער אחד במשחק הראשון, זה מספיק. אבל בשביל להטביע את חותמו כחלוץ הבכיר של הנבחרת? זה עדיין לא מספיק.

ערן זהבי - ציון 3

הקשר שעושה פלאים במכבי תל אביב לא היה צריך לקחת חלק במשחק נקודה. יומיים לפני המשחק התבשרנו כי ערן זהבי חולה ופונה לבית חולים בקפריסין. השחקן עצמו התעקש לקחת חלק באימונים וכנראה עם הרבה פרוטקציות והערכה מגוטמן הוא גם קיבל מקום ב-11. גם בקמפיין הקודם ערן זהבי לא נצץ ובמשחק אתמול ראינו שיש צורך לשיפור משמעותי ביכולת.

ערן זהבי, נתן משחק חלש מאוד
ערן זהבי, נתן משחק חלש מאוד © ההתאחדות לכדורגל בישראל

טל בן חיים - ציון 9

אם לפני כמה שנים היינו אומרים לכם שטל בן חיים הווינגר הצעיר והמוכשר יש לומר של הפועל תל אביב ייפתח בהרכב הנבחרת הייתם צוחקים. אבל טל בן חיים של מכבי תל אביב? הוא טל בן חיים שונה לגמרי. במשחק נהדר בו הוא היה השחקן הדומיננטי ביותר על המגרש, כבש ובישל שער טל בן חיים הוא ללא ספק המרענן הרשמי של הנבחרת שלנו. אנחנו רק נקווה שימשיך כך.

טל בן חיים, המרענן הרשמי של הנבחרת
טל בן חיים, המרענן הרשמי של הנבחרת © ההתאחדות לכדורגל בישראל

גילי ורמוט - ציון 5

אז למרות שגילי ורמוט קשר הפועל תל אביב הצליח להראות טוב בדקות מסויימות במשחק ואף לקח חלק בשער השני, הוא עדיין לא השחקן שיעשה את השינוי בקישור, וזה כנראה נובע מהעובדה שאלי גוטמן, אימן אותו בעבר בהפועל והוא מאוד מאמין בו אך השאלה אם הוא מספיק עבורינו?

ביברס נאתכו - ציון 4

הפתיחה החלומית של ביברס נאתכו בצסק"א מוסקבה הביאה המון להט לקהל הישראלי. כל חובבי הספורט האמינו שאם ביברס נאתכו נראה מצוין בקבוצת הפאר הרוסית, הוא יוכל לתרגם את היכולת גם לנבחרת הקטנה והצנועה שלנו. למרבה הפלא, זה לא קרה. נאתכו כבר מזמן באנקר בהרכב הנבחרת, אך בכל קמפיין מחדש הוא מציג יכולת אפורה שלא מספיקה להתגאות באחד מהליגיונרים הטובים ביותר שלנו.

נאתכו, חייב להביא את היכולת הקבוצתית לנבחרת
נאתכו, חייב להביא את היכולת הקבוצתית לנבחרת © ההתאחדות לכדורגל בישראל

שרן ייני - ציון 5

מה שרן ייני עושה ב-11 של הנבחרת אין לנו מושג. ייני, שאמור להיות הלידר במרכז הקישור, לדחוף קדימה ולמנוע טעויות עושה בדיוק ההפך. כשהקפריסאים הניעו כדור במרכז המגרש הם עברו את ייני כלא היה ואנחנו שואלים האם הגיע הזמן לראות קשר מרכזי אחר בהרכב?

עומרי בן הרוש - 4

עומרי בן הרוש, מגן מכבי תל אביב לא מתאים לפתוח בנבחרת. המגן שבכלל משחק כבלם במקור נראה רע מאוד במשחק אמש כאשר השער של נבחרת קפריסין ומרבית ההתקפות הגיעו מאגף שמאל אותו שמר בן הרוש. גם בעמדה זו, הגיע הזמן לשינוי.

טל בן חיים - ציון 7

טל בן חיים, הבלם הוותיק שעושה את מה שהוא יודע הכי טוב, לשחק. גם במדי קבוצתו צ'רלטון את'לטיק האנגלית וגם במדי נבחרת ישראל. הבלם שעל דעת רבים כבר "גמר את הסוס" הוכיח לנו פעם נוספת שהגיל לא קובע ולא סתם הוא הבלם הבכיר וקפטן נבחרת ישראל כיום.

טל בן חיים, הוכיח שהגיל לא קובע
טל בן חיים, הוכיח שהגיל לא קובע © ההתאחדות לכדורגל בישראל

איתן טיבי - ציון 6

איתן טיבי הוא הבלם הטוב ביותר בליגת העל, זה ידוע. כשהוא משחק לצידו של בן חיים אנחנו רואים שקט ויציבות ואנחנו מקווים שימשיך כך.

אייל משומר - ציון 5

מה נגיד על אייל משומר? אחד המגנים האפורים שיש כיום בישראל מקבל מקום בנבחרת. כנראה שמשומר תפס אתמול יום טוב ולא עשה יותר מדי טעויות היה מעורב בהתקפה באגף והשתדל לעבוד קשה בהגנה. לא בטוחים שזה יספיק לבלגיה ולבוסניה אבל את כאב הראש? נשאיר לגוטמן.

אופיר מרציאנו - ציון 8

העמדה שהכי הדאיגה את כולנו היא עמדת השוער בנבחרת. אופיר מרציאנו שוערה של מ.ס אשדוד שקיבל את אפודת השוער הראשון על חשבון אריאל הרוש וגיא חיימוב נתן הופעת בכורה חלומית עבורו. אמנם הוא ספג שער אחד, אבל ההצלות המצוינות הביטחון, הריכוז וקור הרוח הרשימו במיוחד. החלטה מצוינת של גוטמן.

אלי גוטמן - ציון 3

המאמן הלאומי שנכשל בקמפיין הקודם וקיבל את הצ'אנס שנית בקמפיין הנוכחי, חייב להתחיל להתעורר. אלי גוטמן אימן והצליח בהפועל תל אביב זה ידוע, אבל גוטמן חייב להפסיק לחשוב שהשחקנים של הפועל תל אביב או השחקנים ששיחקו בעבר בהפועל תל אביב, טובים לנבחרת. טוטו תמוז, שמככב ברומניה המתין על הספסל ובמקומו עלה איתי שכטר שצולע בצרפת. את השיקולים האלו, אנחנו רוצים לראות משתנים בהקדם.

So - עוד קמפיין יצא לדרך, והצלחנו לפתוח אותו ברגל ימין ולקחת שלוש נקודות. ריענון בנבחרת יש. מקום לשיפור? יש ויש. ביום שני הקרוב תצא הנבחרת למשחק מול אנדורה ואם גם משם היא לא תחזור עם ניצחון, אפשר להאמין שהמשחק אתמול הוא סתם משחק של מזל.

 

תגובות