זה לא הגיל זה התרגיל: השחקנים שיעשו לנו את השנה בצ'מפיונס. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של רומא, shutterstock ועמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס

זה לא הגיל זה התרגיל: השחקנים שיעשו לנו את השנה בצ'מפיונס

ליגת האלופות, היא כבר מזמן לא מפעל של צעירים. בדרך כלל, בטורניר הנחשק ביותר לקבוצות באירופה השחקנים המבוגרים הם אלה שמשפיעים עם הניסיון הרב שצברו. מי הם שלושת השחקנים הוותיקים שיעשו לנו את השנה בצ'מפיונס?

ליגת האלופות אמנם רק נפתחה, ואנחנו לאחר שני מחזורים בלבד. אך אפשר כבר להתחיל להבין שהעונה תהיה אחרת ממה שאנחנו רגילים. קבוצות קטנות מפתיעות קבוצות גדולות, בראש רשימת הכובשים נמצאים שני שחקנים מפורטו (ג'קסון מרטינס, יאסין בראהמי), וגם שחקנים ותיקים משפיעים על המשחק ואף פותחים בהרכב. בכתבה הבאה ננסה לראות מי הם אותם שחקנים וכמה הם משפיעים ופעילים בקבוצה למרות גילם.

 עוד במדור הספורט של פרוגי:

פרנצ'סקו טוטי - רומא

פרנצ'סקו טוטי, הוא הדוגמא הטובה ביותר לשחקן שלא נגמר. הוא כבר בן 38 והוא עדיין משחק בהרכב של קבוצה גדולה ובליגת האלופות. טוטי החל את הקריירה הבוגרת שלו בגיל 16 בבוגרים של רומא. לאט לאט הוא תפס את מעמדו כשחקן הרכב בקבוצה ובשנת 2000, הוא נבחר לשחקן השנה באיטליה.

טוטי, שחקן שלא נגמר.
טוטי, שחקן שלא נגמר. © עמוד הפייסבוק הרשמי של רומא

 עונה אחת לאחר מכן, זכה טוטי עם רומא באליפות, ובשנת 2003 הפך לשחקן החשוב כששלוש שנים אחר כך זכה בנעל הזהב. טוטי שיחק את כל הקריירה שלו ברומא ואפילו היום בגיל 38 הוא נחשב לאחד השחקנים החשובים בקבוצה. השיא שלו השנה עד כה הגיע במחזור הקודם בליגת האלפות בו כבש מול מנצ'סטר סיטי את שער השוויון ובכך הפך לכובש המבוגר ביותר בליגת האלופות.

רומא השנה נראית טוב, כאשר היא ממוקמת במקום השני בליגה האיטלקית ורחוקה שלוש נקודות מיובנטוס המוליכה, וגם במקום השני בבית ה' בליגת האלפות. היכולת הטובה של רומא עד כה מגיעה לאחר מספר שנים של שפל בהם התמקמה במרכז הטבלה של הסרייה א'. אין ספק שאחד השחקנים שאחראיים על היכולת הטובה של רומא השנה הוא טוטי, שמוסיף ניסיון לקבוצה ולשאר השחקנים.

סבסטיאן קל - בורוסיה דורטמונד

קל אמנם לא גדל בדורטמונד, אך ברגע שהגיע לקבוצה הוא הפך לאחד הסמלים שלה. הקשר האחורי בן ה-35 החל את הקיירה שלו בהאנובר 96 ולאחר שנתיים במועדון עבר לפרייבורג. בפיירבורג שיחק במשך עונה אחת במהלכה שותף ב-40 משחקים שבהם כבש ארבעה שערים. ההצעות לא איחרו לבוא ובתום אותה עונה באיירן מינכן כמעט והחתימה אותו, בסוף הוא עבר לבורוסיה דורטמונד.

סבסטיאן קל חתם בדורטמונד בשנת 2001 והפך עם הזמן לשחקן הרכב משמעותי בקבוצה. קל שימש כקפטן של הקבוצה עד העונה שעברה שבסופה הודיע שהוא פורש מתפקיד הקפטן. קל הוא קשר אחורי קלאסי. אמנם הוא לא שחקן הרכב קבוע אך הוא שחקן חכם עם ראיית משחק טובה. היכולות האלו גרמו לו להיות שחקן משמעותי עד היום, גם כאשר ישנם שחקנים שמבחינה טכנית טובים ממנו.

קל, אמנם לא שחקן הרכב קבוע אך אחד המשמעותיים
קל, אמנם לא שחקן הרכב קבוע אך אחד המשמעותיים © shutterstock

קל פתח העונה בשני המשחקים של הקבוצה בליגת האלופות ובארבעה משחקים בליגה הגרמנית מתוך שבעה. דורטמונד פתחה טוב את ליגת האלופות והיא ממוקמת במקום הראשון בבית ד', אמנם את הליגה היא לא פתחה טוב והיא נמצאת במקום ה-13, אבל ברור לכולם שהיא לא תשאר שם יותר מדי.

ג'יאנלואיג'י בופון - יובנטוס

שחקן איטלקי נוסף הוא ג'יאנלואיג'י בופון. השוער בן ה-37 פותח השנה את עונתו ה-14 ביובנטוס. בופון החל את הקריירה הבוגרת שלו במדי פארמה בעודו בן 17 בלבד. לאחר שש שנים עבר ליובנטוס בסכום שיא של 46 מיליון אירו. מאותה תקופה שימש בופון כשוער הראשון של הגברת הזקנה גם כאשר הורדה לליגת המשנה בשל פרשת השחיתיות. העונה בופון פתח בהרכב הראשון של יובנטוס בכל המסגרות, ומתוך שמונה משחקים הוא סופג שלושה שערים בלבד. העובדה ששוער מאוד מנוסה נמצא בשער, מביאה המון רוגע וביטחון להגנה ולמאמן.

אחת התכונות שהופכת שוער טוב לשוער גדול היא היציבות. בופון פותח את העונה ה-14 שלו במועדון בתור שוער ראשון, כלומר במשך 14 שנים הוא שומר על יציבות ועל יכולת טובה. לכן, ברור לכולם שבופון נחשב לאחד השוערים הגדולים בהסטוריה ושהוא אחד השחקנים המרכזיים ביותר העונה של יובנטוס.

ג'יג'י בופון, היכולת הגבוה לא נגמרת למרות הגיל
ג'יג'י בופון, היכולת הגבוה לא נגמרת למרות הגיל © עמוד הפייסבוק הרשמי של יובנטוס 
תגובות