פרמיירליג: מי הן הקבוצות המפתיעות של העונה?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של ליברפול

פרמיירליג: מי הן הקבוצות המפתיעות של העונה?

עונת הפרמיירליג התחילה לפני כחודשיים, ושבע קבוצות נמצאות כרגע במקומות בהן לא היינו מצפים לראות אותן בשלב הזה של העונה לאחר שבעה מחזורים. הופתענו לטובה אך גם לרעה, וניתן למצוא סימנים בכמה דוגמאות שנביא, שהכדורגל אכן מנצח לעתים את הכסף. הליגה האנגלית במיטבה!

העונה שעברה סיפקה מירוץ מותח עד למחזור הסיום בו זכתה מנצ'סטר סיטי באליפות אנגליה. בינתיים בעונה הנוכחית צ'לסי לא עוצרת וכבר פתחה פער של חמש נקודות במקום הראשון. לשם השוואה, אין פער שגדול יותר משתי נקודות בין כל אחד מ-19 המקומות שמתחתיה בטבלה, כך שבשלב מוקדם שכזה, חמש נקודות יכולות להיות משמעותיות. למרות כל זה, אפשר היה לצפות שצ'לסי תצליח העונה בגלל הקבוצה החזקה שבנתה. אז אילו קבוצות פעלו מעל למצופה ואילו, לצערן, מאכזבות?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

הפתיעה: סאות'המפטון - מקום שלישי עם 13 נקודות, שש בלבד מהפסגה

הקבוצה שכנראה הפתיעה הכי הרבה לטובה. סאות'המפטון מכרה חמישה שחקני הרכב בקיץ האחרון לשלוש קבוצות גדולות באנגליה בהם ריקי למברט, לוק שואו ואדם לאלאנה, וקיבלה מעל 100 מיליון ליש"ט עבורם.

בזכות השקעה נכונה וחכמה אך מפתיעה, שכן ראשי המועדון לא הלכו על שחקנים בכירים למרות הכסף שזרם פנימה, הצליחה סאות'המפטון להעמיד קבוצה טובה מאוד שמתפקדת היטב. אחרי עזיבת השחקנים הגדולה בקיץ, לא ציפו ממנה להצליח השנה ובטח שלא להיות במקומות שמובילים לאירופה.

למרות העזיבה הגדולה בקיץ, פתיחה חלקה לסוטון
למרות העזיבה הגדולה בקיץ, פתיחה חלקה לסוטון © עמוד הפייסבוק הרשמי של הפרמייר ליג

הפתיעה: סוונסי סיטי - מקום חמישי עם 11 נקודות, הפרש של שער אחד מהמקום הרביעי

סוונסי הוולשית, יצאה למסע רכש טוב שכלל בין היתר את פביאנסקי מארסנל, גומיס מליון ואת סיגורדסון מטוטנהאם (שכבש השבוע את צמד השערים בניצחונה המדהים של איסלנד על הולנד). שלוש עונות שיחקה סוונסי בפרמיירליג וסיימה בכולן במרכז הטבלה, כולל בעונה הראשונה שלה מאז שעלתה ליגה.

לסוונסי כבר היתה רשימת שחקנים מכובדת ולמרות הרכש המרשים, אף אחד לא חשב שהיא תהיה איפה שהיא היום בטבלה. ארבעה משחקים רצופים ללא ניצחון, אך סוונסי תהנה מפגרת הנבחרות ותנסה לחזור למומנטום הטוב בו התחילה את העונה.

התחזקה אך פתחה בצורה מאכזבת
התחזקה אך פתחה בצורה מאכזבת © עמוד הפייסבוק הרשמי של סוונסי סיטי

אכזבו בגדול: ליברפול וארסנל - מקומות 8-9 עם 10 נקודות, שתי נקודות מהמקום הרביעי

הקבוצות שהעפילו לליגת האלופות בשנה שעברה, נמצאות כרגע במרכז הטבלה, ולמרות שרק שתי נקודות מפרידות בינן לבין המקום הרביעי, ארסנל וליברפול לא ניצחו את הקבוצות הגדולות מולן נפגשו עד כה, וגם לא בדרבים מול טוטנהאם ואברטון בהתאמה. ארסנל עם בעיות הפציעות הרגילות שלה לא מצליחה להעמיד קבוצה יציבה לאורך זמן, וליברפול עוד לא התאוששה מעזיבתו של סוארס. אלו שתיים מהקבוצות שמאכזבות אותנו בינתיים, במיוחד לאחר הרכש המזהיר של ארסנל והעונה הקודמת של ליברפול.

חסרונו של סוארס משפיע על המרסיסיידרס?
חסרונו של סוארס משפיע על המרסיסיידרס? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ליברפול
התותחנים קנו אולי יותר מדי בקיץ
התותחנים קנו אולי יותר מדי בקיץ © עמוד הפייסבוק הרשמי של ליברפול

מאכזבת בגדול: אברטון - מקום 17 עם שש נקודות, שתיים בלבד מעל הקו האדום

אברטון היא ללא ספק הקבוצה המאכזבת ביותר של פתיחת העונה. ניצחון אחד בלבד עד כה נגד ווסט ברומיץ' לא הצליח להשכיח את השישייה שספגה מצ'לסי שבוע לפני, כשהיא מפסידה מיד לאחר מכן לקריסטל פאלאס. מסע הרכש שלה היה אחד הטובים בליגה, כשהעברתו הסופית של רומלו לוקאקו הושלמה, גארת' בארי ובסיץ' הגיעו לעבות את מרכז השדה, וסמואל אטו השלים את ההתקפה.

עד כה קבוצת השחקנים המצוינים לא הרשימה על המגרש, ולמרות לוח המשחקים הקשה, ללסטר סיטי היה הרבה יותר קשה והיא הרבה מעליה בטבלה. באברטון יודעים שהבעיה היא אצלם והם צריכים להשתפר בהרבה כדי להצליח גם העונה.

אברטון, עוד קבוצה שתיפול בגלל רכש?
אברטון, עוד קבוצה שתיפול בגלל רכש? © עמוד הפייסבוק הרשמי של אברטון

ניקאסל וק.פ.ר: מקומות 18 ואחרון עם 4 נקודות. שתי נקודות מתחת לקו האדום

ניוקאסל יונייטד התחזקה בדריל יאנאמט שהרשים במונדיאל בנבחרת הולנד, ובחלוצים ריבייר ממונאקו ודה יונג מאייאקס. ניוקאסל תמיד היתה אחת הקבוצות החזקות בפרמיירליג, ולמרות ירידת הליגה לפני כמה שנים, היא מיד חזרה לליגה הבכירה ושנה אחרי גם העפילה לליגה האירופית מהמקום החמישי. מאז לא שיחזרה את ההישג, ונראתה כמי שמאבדתת עניין באמצע העונה ומסתפקת באמצע הטבלה. העונה אולי זה לא יספיק והיא עלולה למצוא את עצמה במאבקי ירידה.

קווינס פארק ריינג'רס רק חזרה מליגת המשנה אחרי עונה נוראית לפני שנתיים בה ירדה ליגה, והיא מוצאת את עצמה באותה סיטואציה. ההשקעה המאסיבית במועדון לא צולחת בינתיים, וממחישה את העובדה שכסף לא תמיד קונה הכל, במיוחד כשלא משקיעים אותו בחכמה. אפילו במשחק המחשב 'פיפ"א' מספר השדרן שרשימת השחקנים של ק.פ.ר משתנה כל הזמן והוא מתבדח שאינו יכול להישאר מעודכן כל הזמן. הבעיה היא שזו לא בדיחה, זו מציאות. שחקנים באים והולכים כל הזמן והדלת תמיד פתוחה כי מעטים אלו הנשארים שם יותר מחמש דקות ברצף. אין יציבות בקבוצה ולכן כנראה הקבוצה העשירה של ק.פ.ר לא תצליח גם השנה לקנות קצת זמן מנוחה בפרמיירליג.

המגפייז יסתפקו גם העונה במרכז הטבלה?
המגפייז יסתפקו גם העונה במרכז הטבלה? © עמוד הפייסבוק הרשמי של ניוקאסל יונייטד
הפתיחה המזוויעה של ק.פ.ר תוביל לירידת ליגה בשנית?
הפתיחה המזוויעה של ק.פ.ר תוביל לירידת ליגה בשנית? © עמוד הפייסבוק הרשמי של קווינס פארק ריינג'רס

So - בסופו של דבר, ניתן להניח שק.פ.ר תרד שוב ליגה וניוקאסל תשמור על מקומה בפרמיירליג, כי יש קבוצות פחות טובות ממנה ואת זה נראה במהלך העונה. אברטון תתאושש מההתחלה החלשה שלה ותתמודד על כרטיס לאירופה יחד עם ארסנל וליברפול שתנסנה להשיג קצת יציבות ולייצר מומנטום חיובי בתקופה הקרובה.

סוונסי תישאר בחצי העליון של הטבלה לעת עתה, אך סאות'המפטון כנראה תגלה בקרוב שכשמוכרים חצי מההרכב הראשון ולא מחליפים אותם בשחקנים באותה רמה לפחות, קשה להישאר קרוב לפסגת הפרמיירליג. צריך איכות אך צריך גם כמות של שחקנים איכותיים, ולכן סאות'המפטון תראה את העונה הזו כהכנה לעונות הבאות, בהן היא יכולה להשתמש במשאבים שקיבלה זה עתה לבנות קבוצה טובה ואיכותית.

 

תגובות