מי הם חמשת הטניסאים הגדולים בהיסטוריה?. si.robi, François GOGLINS, Ken Maynard

מי הם חמשת הטניסאים הגדולים בהיסטוריה?

עונת 2014 בטניס הסתיימה עם ניצחון של הטניסאי הבכיר נובאק ג'וקוביץ' הסרבי בטורניר המאסטרס שכרגע נמצא במקום הראשון. לכבוד סוף העונה ולקראת העונה הבאה, החלטנו לדרג את חמשת הטניסאים הטובים ביותר בהיסטוריה

אז עוד טורניר מאסטרס הסתיים לו, ושוב נובאק ג'וקובויץ' הידוע בכינויו "הליצן הסרבי", זכה בתואר בפעם ה-20 שלו ואחרי שהסתיימה לה העונה, החלטנו לבחור עבורכם את חמשת הטניסאים הגדולים בהיסטוריה, ויש גם נציגות ישראלית.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

#1: רוג'ר פדרר

רוג'ר פדרר, בן ה/33 נחשב לגדול הטניסאים בהיסטוריה של הטניס, פדרר זכה בכל התארים האפשרים לשחקן חוץ מתואר הדיוויס. פדרר שייצג את שוויץ בשבוע הבא ישתף פעולה עם סטאנילאס ואוורינקה במשחק יחידים נגד טסונגה הצרפתי בתקווה להשיג את התואר החשוב הזה.

השוויצרי בן ה-33 החל את דרכו בשנת 1998 ובשנת 2001 זכה בטורניר הראשון שלו. בשנת 2004 הוא זכה בתואר "אלוף העולם" על ידי ה-ATP  ושמר על התואר במשך 237 שבועות רצופים ובכך שבר את השיא הקודם שהיה שייך לג'ימי קונורס. פדרר זכה ב/17 טורנירי גראנד סלאם ושבעה טורנירי וימבלדון. בשנת 2007 פדרר נפרד ממאמנו האישי ושיחק במשך שלוש שנים ללא מאמן, וזאת עקב הפסדים ליריבים נחותים ממנו.

באותה שנה, זכה פדרר בטורניר וימבלדון בפעם החמישית ברציפות ובפעם הרביעית מתוך חמישה טורנירי מאסטרס. הפסדו הקשה ביותר היה באליפות ארצות הברית הפתוחה כשהודח בשלב חצי הגמר, לאחר שהפסיד לג'וקוביץ' בחמש מערכות (6-7, 4-6, 6-3, 6-2, 7-5) והוביל 0-2 במערכות, פדרר פספס שתי נקודות משחק במערכה החמישית ותיאר את ההפסד הזה כאחד הקשים בקריירה שלו.

#2: רפאל נדאל

רפאל נדאל הספרדי, החל את דרכו בשנת 2002 כשהשתתף בטורניר הראשון שלו נגד רמון דלגאדו מפרגוואי, לאחר שנה ניצח במספר טורנירים קטנים והגיע לטורניר המאסטרס במונטה קרלו, נדאל ניצח בשני הסיבובים הראשונים ולאחר מכן עף מהתחרות. 

בשנת 2004 נדאל זכה בטורניר הראשון בקריירה שלו שנערך בפולין. באותה שנה נדאל הפך לשחקן הצעיר ביותר שזוכה בגביע הדיוויס וזאת כשהיה בן 18 וחצי בלבד. ב-2005 זכה בטורניר הגראנד סלאם הראשון בקריירה באליפות צרפת הפתוחה, זאת לאחר שניצח שחקנים רבים ומוכרים כמו פדרר, דויד פרר ועוד. באותה שנה הגיע נדאל למקום השני בעולם כשמי שהיה במקום הראשון היה פדרר.

זמן קצר לאחר שדורג במקום השני, נדאל זכה בארבעה טורנירי המאסטרס, מונטה קרלו, מדריד, רומא ומונטריאול. ההפסד הקשה מכולם היה ב-2007 כשהעפיל לגמר טורניר וימבלדון בפעם השנייה ברציפות, שבו הפסיד לרוג'ר פדרר בחמש מערכות וכשאורך המשחק הינו 4 שעות.

ההפסד לג'וקוביץ' היה אחד הקשים בקריירה
ההפסד לג'וקוביץ' היה אחד הקשים בקריירה © Yann Caradec

#3: נובאק ג'וקוביץ'

נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, החל את דרכו המקצועית בשנת 2004, הוא התחיל לשחק בעיקר בטורנירי צ'לאנג'ר ופיוצ'ר, הטורניר הראשון שבו השתתף היה באומג. את הופעתו הראשונה בטורניר הגארנד סלאם ערך בשנת 2005 והפסיד את משחקו הראשון למאראט סאפין שזכה בטורניר.

בשנת 2006 הגיע לשלב רבע הגמר של טורניר גראנד סלאם באליפות צרפת הפתוחה והתחיל לעבוד עם המאמן הסלובקי מריאן ואיידה, שמאמן אותו עד היום. בשנת 2007 ג'וקוביץ' הגיע לחצי הגמר באליפות צרפת הפתוחה, בוימבלדון ובאליפות ארצות הברית הפתוחה בה הגיע לגמר אך הפסיד לרוג'ר פדרר שדורג במקום הראשון. בשנת 2010 הסרבי סוף סוף עלה לפסגה והגיע למקום השני, נובאק גם זכה בגביע הדיוויס לאחר ניצחון על צרפת, באותה שנה ג'וקוביץ' אף שיתף פעולה עם יוני ארליך הישראלי במשחק זוגות וזכה איתו בתואר ה-ATP הראשון בקריירה שלו בטניס זוגות.

בשנת 2012 חזר להיות במקום השני בעולם לאחר נצחונות רבים על שחקנים מוערכים כמו רוג'ר פדרר ורפאל נדאל. אחד מהפסדיו הקשים ביותר היה באליפות אוסטרליה הפתוחה לאחר שהודח ע"י סטאניסלאס ואווריקה בשלב רבע הגמר בחמש מערכות.

נובאק, כרגע במקום הראשון
נובאק, כרגע במקום הראשון © עמוד הפייסבוק הרשמי של נובאק ג'וקוביץ'

#4: ג'ימי קונורס

ג'ימי קונורס טניסאי העבר האמריקאי, שהחזיק בשיא בשמירה על המקום הראשון במשך 160 שבועות רצופים, ללא ספק אחד הגדולים.  קונורס, שלא הצליח לזכות מעולם באליפות צרפת הפתוחה, היה אחד מחמישה טניסאים שזכו בגראנד סלאם על דשא. בנוסף, קונורס ניצח באליפות ארצות הברית הפתוחה.

לאחר פרישתו, שימש קונורס כמאמן ועבד בעברו עם אנדיר רודיק ועם מריה שראפובה אך לאחר חודש בתפקיד מאמנה של הטניסאית הרוסייה, פוטר מתפקידו.

#5: עמוס מנסדרוף

עמוס מנסדרוף הישראלי, גם נכנס לרשימה שלנו. מנסדרוף החל את דרכו המקצועית בשנת 1983 ובשנת 1986 זכה בתואר הראשון בקריירה שלו. בשנת 1992 הגיע לרבע גמר טורניר אליפות אוסטרליה הפתוחה ושם הפסיד לג'ים קורייר, באותה שנה סיים את העונה במקום ה-25. בשנת 1993 פרש עמוס מנסדוף מטניס והמשיך את חייו כאיש עסקים ויהלומן.

 

תגובות