משהו אחר לגמרי: המקרים ההזויים בכדורגל העולמי. עמוד הפייסבוק הרשמי של ווין רוני

משהו אחר לגמרי: המקרים ההזויים בכדורגל העולמי

הכדורגל שהיה שרוי במשחקים הבינלאומיים ובהפסקה ממשחקי הליגות הבכירות באירופה, נתן לנו הזדמנות להסתכל על דברים אחרים שאולי היינו מפספסים, או לא היינו נותנים להם תשומת לב מיוחדת. אלה הדברים המשעשעים לדעת, בענף ספורט רציני (לרוב)

הכדורגל העולמי מלא תקריות מביכות, ואחת מהן קרתה למצייצי נבחרת אנגליה – פעמיים. ווין רוני ערך את ההופעה ה/100 שלו בנבחרת שלושת האריות, ולציון המאורע העניק לו סר בובי צ'רלטון, אגדת מנצ'סטר יונייטד ונבחרת אנגליה בעצמו, כובע מוזהב לציון מאה הופעות. כובעים ניתנו בעבר לשחקני נבחרות באירופה כדי שיוכלו להבדיל בין נבחרתם לשחקני היריבה (לפני שהופיעו התלבושות התואמות).

כיום לא ניתנים כובעים אך המושג "קאפ" נשמר עד היום לציון מספר הופעות בנבחרת. אז כאמור, סר בובי צ'רלטון נבחר לטקס הענקת הכובע המוזהב לרוני לפני המשחק, דבר שנבחרת הטוויטר של הנבחרת האנגלית צייצה בשמחה.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

הדבר שאף אחד לא ציפה לו זה שדווקא הם, יוכלו לטעות בשמו של סר בובי צ'רלטון, מלך השערים בנבחרת אנגליה בכל הזמנים, ולקרוא לו סר בובי רובסון, שאמנם הביא את אנגליה כמאמן עד לחצי גמר מונדיאל 1990, אך נפטר לפני מעל חמש שנים, ולכן לא סביר שיוכל לקחת חלק במעמד הזה.

סביר להניח שאחרי שהמצייצים המלכותיים טעו בנוגע לצ'רלטון (ואף לא מחקו את הציוץ אפילו לאחר כמה שעות), הם יקראו כמה פעמיים לפני כל ציוץ, לבדוק שאין פאשלות. אז זהו שבמשחק נגד סקוטלנד, העניקו הטוויטרים לווין רוניאת השער של צ'יימברלין וחגגו איתו שער שמקרב אותו לשיא של צ'רלטון. הם מיהרו למחוק את הציוץ, ובשער שרוני באמת הבקיע, הם הגדילו לצחוק על עצמם באומרם שהפעם לא טעו. מזל שכבר אין עריפת ראשים בממלכה, או לפחות לא באופן מילולי.

מפעילי הטוויטר של נבחרת שלוש האריות תמיד מתבלבלים בדרבים שקשורים לקפטן
מפעילי הטוויטר של נבחרת שלוש האריות תמיד מתבלבלים בדרבים שקשורים לקפטן © עמוד הפייסבוק הרשמי של ווין רוני

 במקרה אחר באנגליה, משחק בליגה החמישית – ה"קונפרנס ליג" נדחה מאחר ולקבוצה האורחת, לינקולן סיטי, לא היו נעליים. סיפור די ביזארי במלון הילטון בסאות'המפטון, כשלינקולן היתה אמורה לשחק באיסטלי הקרובה, באותו יום פיצוץ התרחש בסאונה של המלון שגרם לשריפה ולפינוי המלון. הציוד של הקבוצה אמנם לא נפגע מהשריפה, אך הוא היה בחדר ליד הסאונה, באזור בו צוות הכבאים – שמנה מעל 50 איש סגר לכניסה.

המשחק נדחה בהתחלה לשעה, אך לאחר מכן בוטל לאותו היום, לאחר שלא היתה אפשרות להוציא את הציוד מהמלון לכיוון האצטדיון. כל השחקנים יצאו בזמן ולא נגרם לאף אחד נזק, אך האוהדים שהגיעו מלינקולן זעמו על ביטול המשחק. לפחות הטוויטר של הקבוצה שמר על רוח טובה ודאג לעדכן את כולם בלי טעויות.

בינתיים, מן העבר השני של התעלה האנגלית, התקיימו משחקי הסיבוב השביעי של הגביע הצרפתי. משחקים מעניינים התקיימו בין הקבוצות מהליגות הנמוכות וקבוצות חובבניות, אך קבוצות קצת אחרות השתתפו בו גם. לצרפת, כמו לכמה מדינות אחרות בעולם, יש ארצות ואיים תחת שלטונה, שהיא סיפחה לעצמה באופן חלקי.

למקומות כמו טהיטי שנמצאת איפשהו בין אוסטרליה לאמריקה הדרומית, איים באוקיינוס ההודי, איים נוספים באוקיינוס השקט ובאיים הקריביים, יש מעמד מסוים של צרפתיות כזו או אחרת, מעמד שנותן להם זכויות כמו שימוש ביורו – למרות היותם באזור אסיה/אמריקה, אזרחות צרפתית, חוקים ונציגות בפרלמנט הצרפתי וכמובן, הזכות להשתתף בטורניר הגביע הצרפתי בכדורגל.

א.ס טפאנה היא קבוצה מטהיטי, שעברה שליש מהעולם כדי להגיע למשחק חוץ בפרברי פריס. כדי להגיע למשחקים כאלה צריכות הקבוצות לספק דרכונים, ביגוד חם שאין לו צורך באי שלהם ולעתים אפילו טיפול רפואי כמו חיסונים, כדי לא לחלות במחלה כלשהי השכיחה בעולם אך כזו שמעולם לא הגיעה אליהם. בשביל לתקצב נסיעה שכזו, הליגה הצרפתית מספקת לכל קבוצה עד עשרים אלף יורו למשלחת בת 20 איש. לקבוצת מאטורי מגיאנה הצרפתית שגובלת בברזיל, עלות נסיעה לצרפת הוערכה בכחצי מהתקציב השנתי של הקבוצה העומד על חמישים אלף יורו.

מאטורי אף ניצחה את המשחק בפנדלים, אז מתוכננת לה נסיעה נוספת בקרוב. בינתיים, הקבוצה מטהיטי טפאנה, הובילה 1-0 עד הדקה ה-75' אך נוצחה 2-1 בסופו של דבר בהארכה. את 16,000 הקילומטר חזרה הביתה הם יעשו טיפה מאוכזבים, אך שמחים שראו קצת עולם במסע הכדורגל שלהם.

תגובות