האם ההצלחה של עומר כספי תהיה תופעה חולפת?. צילום: עמוד הפייסבוק הרשמי של עומרי כספי

האם ההצלחה של עומר כספי תהיה תופעה חולפת?

בתחילת העונה, ניו אורלינס החליטו לוותר על שירותיו של עומרי כספי. הפורוורד שהיה כבר רגל וחצי מחוץ לליגה הטובה בעולם, חזר לסקרמנטו ומאז? הוא לא מפסיק להפתיע. האם מדובר בתופעה חולפת?

בשבוע שעבר, עומרי כספי קלע 22 נקודות מול הקבוצה שבתחילת העונה החליטה שהיא לא רוצה אותו / ניו אורלינס. עומרי ענה לכל המבקרים וגם הוכיח לניו אורלינס שעשתה טעות כי החליטה לוותר עליו ובנתיים הסקרמנטו קינגס נראית מצוין ובהחלט יכולה להעפיל לפלייאוף הרבה בזכותו של כספי. לכספי בינתיים יש ממוצע של 8.5 נק' למשחק מתחילת העונה, בהחלט ממוצע מרשים לעומת העונה שעברה (6.9 למשחק) ואנחנו גם רואים שהמאמן מייקל מלון נותן בו אמון (36 דקות בהם שיחק במשחק האחרון נגד ניו אורלינס).

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אז אחרי שהישראלי הראשון ב-NBA היה בחוסר וודאות מוחלט, אנחנו רואים שבקיץ הוא עבד על סגנון המשחק שלו, הוא לוקח פחות זריקות קשות ויותר חודר לסל, למרות זאת עדיין אחוזי הקליעה שלו נתונים לשיפור (54.1% קליעה מתוך הקשת ורק 18% קליעה מהשלוש) אבל הוא בהחלט משחק מצוין.

בנוסף לסטטיסטיקה הוא מבין טוב את שיטת המשחק של הסקרמנטו ומשחק הרבה יותר טוב מעונות קודמות ב-NBA. הוא סוחט יותר עבירות מנפיק יותר אסיסטים ובעיקר - זורק פחות את הזריקות ה"משוגעות" שלו מעונות קודמות. בקשר לאחוזי הקליעה משלוש דיי קשה להאשים אותו. כי עד כה הוא זרק מעט מאוד מהשלוש, במשחק האחרון מול ניו אורלינס, הוא זרק 2 זריקות בלבד מהשלשה וקלע אחת. אםשר להשוות את העונה שעברה שבה הממוצע של כספי מהשלוש היה 36% אך בעונה שעברה הוא זרק הרבה יותר מהשלוש.

כספי. מבין את שיטת המשחק
כספי. מבין את שיטת המשחק © עמוד הפייסבוק הרשמי של עומרי כספי

בקיץ האחרון, היכולת הטובה שלו במוקדמות היורובאסקט בהחלט תרמה לסגנון המשחק שלו. הוא מראה מנהיגות על הפרקט מרשה לעצמו לחדור יותר ואפשר לראות שהוא יכול להוביל את סקרמנטו העונה לפלייאוף אם ימשיך בדרך הזו. בהגנה, עומרי כספי עשה שינוי משמעותי. הוא לא שחקן שקל לחדור אותו, יודע מתי לעשות עבירות נכונות ובכלל שחקן שמראה המון ביטחון בהגנה ולא מפחד מאף אחד שעומד מולו.

עם כל השבחים והממוצעים שכחנו דבר אחד, גם בעונה שעברה עומרי כספי פתח את העונה בצורה דומה, זו הייתה הפתיחה הטובה ביותר שלו מאז שהגיע ל-NBA אבל אז הגיעה הקריסה, הוא קיבל פחות דקות המאמן פחות האמין בו וכספי הגיע למצב שבפלייאוף הוא לא שיחק אפילו דקה. נקווה שהעונה הזו לא תמשך כמו הקודמת.

את העונה הקודמת ברוקטס הוא פתח בצורה דומה, ואז הגיע הקריסה
את העונה הקודמת ברוקטס הוא פתח בצורה דומה, ואז הגיע הקריסה © עמוד הפייסבוק הרשמי של עומרי כספי

עומרי כספי התברג העונה בתור אחד השחקנים הכי משמעותיים של הסקרמנטו קינגס. אם הוא יצליח להעפיל איתם לפלייאוף זו תהיה הצלחה גדולה עבורו ועבור הקבוצה הצנועה, ואולי סוף סוף תגיע קפיצת המדרגה שעומרי וכולנו מחכים לה כבר 5 שנים.

תגובות