מי הם הסופר-סאבים הטובים בעולם?. צילום: עמוד הפייסבוק של אדין דז'קו, עמוד הפייסבוק של ריאל מדריד

מי הם הסופר-סאבים הטובים בעולם?

הם אמנם משחקים בערך 30 דקות אבל התרומה שלהם למשחק היא גדולה מאוד. הם השחקנים שעולים למגרש כאשר הקבוצה לא מתפקדת, והם השחקנים שבדרך כלל יעשו את המהפך שישנה את המשחק לגמרי

אחד הכלים החשובים ביותר בכדורגל המודרני היום הוא שחקני סופר-סאב. שחקנים אלה הם השחקנים שיעלו וישחקו 30 דקות או פחות, אבל הם אלה שגם יכריעו אותו במקרה הצורך. הם שחקנים חשובים מאוד למאמן בעיקר בימים שבהם לקבוצה קשה לפרוץ את הגנת היריבה. המאמן יודע שיש לו על הספסל שחקן שאפשר לסמוך עליו, שחקן שיעשה את העבודה שלו ויכריע את המשחק. בנוסף, אותם שחקנים יתפקדו יותר טוב כאשר הם יעלו מהספסל מאשר ייפתחו בהרכב. אז מי הם הסופר סאבים הטובים בעולם כיום?

עוד במדור הספורט של פרוגי:

אדין דז'קו - מנצ'סטר סיטי

אחד הסופר-סאבים הטובים בעולם כיום הוא אדין דז'קו. החלוץ הבסוני בן ה/28 של מנצ'סטר סיטי הפך בן רגע לאחד הסופר/סאבים הטובים בקבוצה ואחד השחקנים המרכזיים שהביאו את האליפות בשנת 2012. בשנת 2011 עבר דז'קו מוופלסבורג למנצ'סטר סיטי תמורת 27 מיליון סטרלינג, דז'קו היה שחקן מחליף בקבוצה כאשר החלוצים המועדפים יותר היו קרלוס טבס וסרחיו קון אגוארו. נתון נוסף שאפשר לראות על דז'קו הוא שבעונת 2012/2013 הוא כבש 7 שערים, מתוכם 6 מהם כשעלה כמחליף.

למרות כל המחמאות שהוא מקבל בתקשרות האנגלית, הוא לא ממש אוהב את הכינוי "סופר-סאב" הוא טוען שתמיד היה שחקן הרכב בכל קבוצה ששיחק ותמיד כבש הרבה. בכל זאת גם אם הוא  לא אוהב שמכנים אותו סופר-סאב אנחנו לא נתעלם מהעובדה הזאת שהוא משפיע הרבה יותר כאשר הוא עולה מהספסל.

דז'קו. למרות שהוא לא אוהב, הוא הכי סופר-סאב שיש
דז'קו. למרות שהוא לא אוהב, הוא הכי סופר-סאב שיש © עמוד הפייסבוק הרשמי של אדין דז'קו

חאבייר הרננדס - ריאל מדריד

שחקן נוסף שאפשר לכנות אותו כסופר-סאב הוא חאבייר הרננדס או בכינויו צ'יצ'אריטו. החלוץ המקסיקני בן ה/26 שהושאל בתחילת העונה לריאל מדריד, אמנם לא מצליח לעשות בשביל הבלאנקוס את אותה עבודה שהיה עושה בשביל מנצ'סטר יונייטד אבל עדיין, עולה מהספסל ומבקיע גול או שניים. העונה בריאל מדריד הוא משמש כמחליף לקארים בנזמה הנהדר שכבר כבש 7 שערים, וכמו באנגליה גם בריאל עולה מהספסל וכובש. היכולת של צ'יצ'ה נותנת לאנצ'לוטי אוויר לנשימה שכן, ביום רע של בנזמה (והיו כאלה) הוא יכול להסתכל לספסל ולדעת שיש לו חלוץ נוסף שיעשה את העבודה במקום בנזמה. העונה לציצריטו יש שלושה שערים בספרד מתוך חמישה משחקים בהם שותף כשבארבעה מהם שימש כמחליף, את אותם שערים כבש כמחליף.

צ'יצ'ה. עדיין לא עושה בריאל את מה שעשה ביונייטד
צ'יצ'ה. עדיין לא עושה בריאל את מה שעשה ביונייטד © עמוד הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד

אדריאן ראמוס - בורוסיה דורטמונד

השחקן הבא הוא לא שם גדול בכדורגל העולמי אבל הוא שחקן סופר-סאב לכל דבר. אדריאן ראמוס החלוץ הקולומביאני של בורוסיה דורטמונד הגיע בסוף העונה שעברה מהרטה ברלין בה כבש בחמש שנים 58 שערים. העונה בליגת הגרמנית הוא לא מרבה לכבוש, כמו גם קבוצותו שלא מרבה לנצח, ויש לו 2 שערים בעשרה משחקים שבחמישה מהם עלה כמחליף. את העבודה העיקרית שלו ניתן לראות דווקא בליגת האלופות. במחזור השני במשחק מול אנדרלכט נכנס כמחליף וכבש צמד שערים שהפכו את תוצאת המשחק לתבוסה של אנדרלכט במגרשה הביתי. שבוע לאחר מכן, במשחק חוץ קשה מול גלאטאסריי פירקה דורטמונד את הקבוצה הטורקית 4:0 שאת השער האחרון כובש המחליף, אדיראן ראמוס.

 

תגובות