נבחרת ישראל ביורובאסקט, תצליח להפתיע?. צילום: באדיבות איגוד הכדורסל בישראל

נבחרת ישראל ביורובאסקט, תצליח להפתיע?

נבחרת ישראל קיבלה הגרלה קשה מאוד במסגרת אליפות אירופה בכדורסל, איתה בבית נמצאות רוסיה וצרפת החזקות וגם בוסניה, פולין ופינלנד. אז מהם הסיכויים של ישראל להמשיך לשלב הבא ומיהן הנבחרות שנפגוש?

ביום שני שעבר, התקיימה הגרלת שלב הבתים באליפות אירופה בכדורסל שתערך בצרפת. נבחרת ישראל קיבלה הגרלה קשה במיוחד כשתפגוש בבית את אלופת אירופה המכהנת צרפת, רוסיה החזקה של יבגני פשוטין על הנייר שני המשחקים האלה הם הכי קשים אבל הנבחרת יכולה להפתיע את צרפת שלאחרונה לא במיטבה ואת רוסיה. עם מעט מזל מול בוסניה הטריקית ואת פולין ופינלד אפשר לנצח, נצליח להעפיל. אז בואו נכיר את הנבחרות שמולן נבחרת ישראל תתמודד בקיץ הקרוב.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

נבחרת צרפת 

הנבחרת החזקה ביותר בבית, זכתה באליפות אירופה הקודמת לאחר ניצחון על ליטא 80-66. בטורניר שיתקיים בביתה, צרפת תנסה לשמור על התואר ועוד אצלה בבית הכל נשמע מושלם, אבל יכול להיות שהכוכב הגדול שלה אלוף ה-NBA הנוכחי טוני פארקר יחליט לא להשתתף בטורניר כמו שעשה בקיץ האחרון, צרפת ללא פארקר כמו שראינו במוקדמות היא הרבה פחות חזקה למרות עוד שחקני NBA שמשחקים בנבחרת כמו בוריס דיאו מסאן אנטוניו וניקולס באטוס מפורטלנד בלייזרס ויכול להיות שהמאמן וינסנט קולה יחליט גם לזמן את ג'ואקים נואה משיקאגו בולס שידוע בתור שחקן הגנה מצטיין שלא נותן לעשות עליו "סלים קלים".

שורה תחתונה - בסגל מלא, כמעט בלתי אפשרי לעבור את הנבחרת המצוינת הזו אך עם מעט מזל וחסרון בשחקנים מרכזיים יהיה ניתן להפתיע את הצרפתים.

פארקר. בלעדיו צרפת לא שווה הרבה
פארקר. בלעדיו צרפת לא שווה הרבה © עמוד הפייסבוק הרשמי של הסאן אנטוניו ספרס

נבחרת רוסיה

הנבחרת של יבגני פשוטין שלקחה מדלית ארד באולימפיאדה ב-2012 (בהדרכתו של דייויד בלאט), כבר לא אותה נבחרת חזקה ואימתנית כמו שהיתה פעם. הכוכב הגדול שלה אנדרי קירילנקו השפיע על התצוגה שלה בשנתיים האחרונות ובעקבות טורניר מוקדמות רע מאוד דורגה בדרג האחרון עם כל זה, עדיין יש לה את סאשה קאון המצוין מצסק"א מוסקבה שעליו תתבסס הנבחרת בטורניר הקרוב.

שורה תחתונה - למרות כל הצרות של הנבחרת הרוסית במאני טיים הם יוכלו להתעורר ולשחק כדורסל טוב, אם הם ישחקו כמו ששיחקו במוקדמות, ישראל תנצח ואפילו בקלות.

קירילנקו. הכוכב הגדול ביותר של רוסיה יעזור לה לסיים שנייה?
קירילנקו. הכוכב הגדול ביותר של רוסיה יעזור לה לסיים שנייה? © Christopher Johnson

נבחרת בוסניה

הנבחרת שתלחם עם הנבחרת שלנו על מקום בשלב הבא. בטורניר הקודם הבוסנים סיימו בשלב הבתים וינסו להעפיל לשלב השני בטורניר בעזרת הכוכבים שלה מירזה טלטוביץ' מברוקלין נטס, ניהאד דג'דוביץ' מבאיירן מנכן, ויוסוף נורקיץ' של דנבר נאגטס. הבוסנים יוכלו לסיים במקום ה-3-4 ואפילו במקום השני, תלוי ביכולתה של רוסיה.

שורה תחתונה - נבחרת חזקה אבל אפשר להשוות אותה ברמה לנבחרת ישראל, המפגשים יהיו צמודים מאוד.

נבחרת פולין

לנבחרת פולין כוכב אחד מרכזי, הסנטר של וושינגטון וויזארזדס-מרצ'ין גורטאט (שקולע 13.5 נקודות ולוקח 8.8 ריבאונדים בממוצע למשחק). מול פולין הנבחרת תצטרך לשים לב לסגירה נכונה לריבאונד בהגנה ולבוא לעזרה נכונה בזמן שגורטאט מקבל כדור בצבע.

שורה תחתונה - חוץ מגורטאט הנבחרת לא ברמה גבוהה צריך לשים לב אליו בהגנה. עם זאת פולין היא גם נבחרת שתתמודד איתנו על מקום בשלב הבא.

נבחרת פינלנד

הנבחרת החלשה ביותר בבית שלנו. למרות טורניר מוקדמות טוב הנבחרת הזו עדיין חלשה מהנבחרת שלנו ומשאר הנבחרות בבית. פטריק קופונן שמשחק בחימקי מוסקבה והפאוור פורוורד הצעיר של שיקאגו בולס אריק מרפי הם הכוכבים הגדולים של הפינים.

שורה תחתונה - פינלנד תתחיל את הטורניר בהתלהבות מהמוקדמות אך היא לא ברמה של שאר הקבוצות בבית. ישראל יכולה לנצח אותה בקלות אבל דווקא מולה צריך להזהר משאננות.

So - על הנייר בית קשה. היריבות הגדולות שלנו הן נבחרות בוסניה ונבחרת פולין שיתמודדו ביחד איתנו על המקומות האחרונים לעלייה. השנה גם השיטה של הטורניר השתנתה ובמקום עוד שלב בתים לאחר שלב הבתים הראשון יש שלב של הצלבה בשיטת הנוק אאוט. אנחנו מקווים רק להצליח.

 

תגובות